Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

Max

Administrator
Forumleiding
Zat de BBC te kijken toen bekend werd dat ze zich terugtrekken. Ik baal daar helemaal niet van, juist blij dat er (voorlopig) massale bloedvergieten zijn voorkomen.

Ik weet dat je een pacifist bent, maar hier snap ik werkelijk niks van. Je begrijpt de consequentie dat alles wat ze niet op elkaar botvieren ze op Oekraïne gaan botvieren? Ik neem aan dat je in die anderhalf jaar ook wel iets hebt meegekregen waartoe deze lui in staat zijn? Blijheid vind ik echt volkomen misplaatst.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik weet dat je een pacifist bent, maar hier snap ik werkelijk niks van. Je begrijpt de consequentie dat alles wat ze niet op elkaar botvieren ze op Oekraïne gaan botvieren? Ik neem aan dat je in die anderhalf jaar ook wel iets hebt meegekregen waartoe deze lui in staat zijn? Blijheid vind ik echt volkomen misplaatst.
Wow, doe eens rustig. Ik ben blij dat de slag om Moskou voorlopig afgewend is. Want ik weet niet of jij daar helemaal van op de hoogte bent, maar daar wonen ook heel veel onschuldige mensen. Doe even lekker iemand anders de maat nemen in plaats van mij, wil je.
 

gevegt

Well-known member
Het valt dus allemaal wel mee. Een paar slagers wilden lekker stoer doen en zitten nu midden in het schaakspel van Poetin.
China lacht in haar vuistje omdat Rusland niet meer zonder hun kunnen.
 

Pieros

Active member
Ik vraag me wel af wat de beweegredenen waren van de Wagner groep?
Als je eerst zo daadkrachtig oprukt naar Moskou en dan bijna vanuit het niets terugtrekt en naar Wit-Rusland vertrekt, daar lijkt meer/ iets anders achter te zitten. Wilden ze meer geld?
Komt er nu een verrassingsaanval vanuit Wit-Rusland?
Was het gemeend of gespeeld?
Was het om verwarring te zaaien bij de Oekraïne en de Westerse wereld?
Was het om ff aan Poetin te laten zien wat ze in korte tijd kunnen doen?
 

erka

Well-known member
Ik denk om Poetin even te laten schrikken (gelukt, gelet op de tegenmaatregelen van Rusland) en om een betere positie af te dwingen voor de komende maanden (geld, munitie etc).
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
Opvallend ook dat Putin geen enkele steunbetuiging heeft ontvangen gisteren.

Het verhaal gaat ook dat de VS reeds op de hoogte was van de plannen van Wagner. Als dat waar is, dan waren de gebeurtenissen van gisteren dus niet spontaan, en al al langer gepland.
 

JMD

Well-known member
Als dat waar is, dan waren de gebeurtenissen van gisteren dus niet spontaan, en al al langer gepland.
Dit soort zaken worden altijd van te voren gepland, het is niet zo dat je in de ochtend wakker wordt en denkt: 'kom laten we even naar Moskou trekken'...
 

Eef de Kip

Well-known member
Zat er toch dik in? alsof Wagner met 5K manschappen 500 km naar het front toe Moskou ten val zou brengen.
Erg jammer dat het niet een paar dagen door is blijven sudderen want hier zal Oekraïne niet echt van profiteren.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik ben ook wel benieuwd wat Prigozhin nu in Belarus gaat doen. Hij lijkt me nou niet echt het type om nu rustig met pension te gaan. Ik denk niet dat Rusland nu van hem af is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben ook wel benieuwd wat Prigozhin nu in Belarus gaat doen. Hij lijkt me nou niet echt het type om nu rustig met pension te gaan. Ik denk niet dat Rusland nu van hem af is.

Die gaat daar niet met pensioen. Ofwel er gaat wat in Belarus gebeuren ofwel hij trekt in plaats van naar Moskou naar Kyiv.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Las ergens dat ze in Belarus al wat PMC koppen hadden gehakt medio 2020 uit angst voor een staatsgreep. Dan wel gezellig als de club daar nu langskomt.
 

Mario

Well-known member
Zo ontroerend ook al die Russen die de straat op zijn gegaan om Putin te steunen in deze moeilijke tijden.
 
Bovenaan