Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

erka

Well-known member
Putin heeft een militair budget van 70 miljard dollar. Kortom, sancties helpen denk ik niet zo snel.
Overigens heeft Biden een militair budget van 600 miljard dollar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nee, sancties gaan niet veel uithalen. De Russen kunnen beter lijden dan wij in het Westen. Wij exporteren volgens mij ook wel behoorlijk wat richting Rusland.
 

erka

Well-known member
Een braver NAVO lid dan Hongarije.

Overigens zijn er ook aantal EU-landen helemaal geen lid van de NATO. Zweden, Finland, Oostenrijk en Ierland. Nou is het leger van Ierland denk ik net zo indrukwekkend als dat van ons, maar die andere drie kunnen toch wel wat op de been brengen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Overigens zijn er ook aantal EU-landen helemaal geen lid van de NATO. Zweden, Finland, Oostenrijk en Ierland. Nou is het leger van Ierland denk ik net zo indrukwekkend als dat van ons, maar die andere drie kunnen toch wel wat op de been brengen.

Maar veen van die vier zit op een oorlog met Rusland te wachten. Opvallend dat Finland er niet bij zit en de Baltische staten wel.
 

erka

Well-known member
Het AD heeft het over het "plaatsje" Odessa. Een stad van meer dan 1 miljoen inwoners. Ik vind dat altijd zo grappig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

erka

Well-known member
Maar veen van die vier zit op een oorlog met Rusland te wachten. Opvallend dat Finland er niet bij zit en de Baltische staten wel.
Finland al helemaal niet, gelet op hun rijke oorlogs- en bezettingsverleden met Rusland.
 

JMD

Well-known member
Denk dat Finland dat afgesproken heeft met de toenmalige Sovjet-Unie, dat zij geen lid zouden worden van de navo. Finland had tijdens de koude oorlog ook zomaar onder het Sovjetjuk kunnen komen te staan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het AD heeft het over het "plaatsje" Odessa. Een stad van meer dan 1 miljoen inwoners. Ik vind dat altijd zo grappig.

Mijn vrouw vloog ik achterna naar haar toenmalige woonplaats HuaiNan. Was volgens haar een heel klein plaatsje. Beetje lastig accurate cijfers te vinden, maar volgens mij wonen er ongeveer twee miljoen mensen. Toch ruim twee keer zoveel als in de wereldstad Amsterdam waarin ik woon. Dat er geen fuck te doen is had ze helaas wel gelijk in.

Denk dat Finland dat afgesproken heeft met de toenmalige Sovjet-Unie, dat zij geen lid zouden worden van de navo. Finland had tijdens de koude oorlog ook zomaar onder het Sovjetjuk kunnen komen te staan.

Zal idd wel wat dwang bijpassen.
 

erka

Well-known member
Een braver NAVO lid dan Hongarije.

Is tie al! Orban veroordeelt het ook. Putin verspeelt zo wel een aantal vrienden.

Denk dat hij zijn hand overspeelt. Was nou gewoon maar met de tanks Donetsk en Luhansk binnen gereden. Ook niet zoals het hoort, maar dan was er niet zoveel weerstand geweest internationaal als bij deze full size aanval.
 

erka

Well-known member
Keulen heeft zijn grote carnavalsoptocht afgelast en er vredesbijeenkomsten van gemaakt.

We mopperen wel eens over politieke correctheid in Nederland maar in Duitsland is het wel 10x zo erg. Alsof een carnavalsoptocht meer of minder en een vredesbijeenkomst op maandag het verschil maakt. Laat die mensen toch fijn de optocht houden en carnaval vieren. Manman.
 
Bovenaan