Hoofdklasse A zondag 2018-2019

Arjen

Member
In slaap sussen, ineens versnellen en toeslaan.
En dus ook zonder "Blokkie" weten te winnen. Knap.
Zo zal het gegaan zijn denk ik.
Misschien niet wat "de kenners" willen zien maar het is een beproefd recept gebleken.
Daarbij laat de trainer zien dat hij weet wat de mogelijkheden en, net zo belangrijk, wat de beperkingen zijn.
Vandaag maar eens afwachten wat er verder bijvoorbeeld in Meppel gaat gebeuren. Ik gooi er alvast een "Hups MSC" in!
 

Unregistere

Well-known member
DEM is na drie duels de trotse koploper. Op bezoek bij MSC werd het 1-4. Ze hebben als enige de volle buit en worden achtervolgd door Alcides en Hoogeveen, dat met 2-1 van Silvolde won.

Be Quick 1887 speelde doelpuntloos gelijk tegen Purmersteijn en pakte dus het eerste puntje. AWC is ook van de nul af door een 2-4 zege bij RKHVV.

Verder nog Hollandia - De Bataven 2-3, Achilles 1894 - Hoogland 3-1 en Fortuna Wormerveer - SDO 1-0
 

bqandy

Well-known member
Ronde 4:
Zaterdag:
Purmersteijn - RKHVV
Alcides - Achilles 1894
Zondag:
AWC - MSC
De Bataven - Be Quick 1887
DEM - Hoogeveen
Hoogland - F Wormerveer
SDO - Hollandia
Silvolde - RKZVC
 

De Groene Scout

Well-known member
Fraaie derby en ook wel een beetje een topper in Meppel bij Alcides - Achilles.
Ook DEN-Hoogeveen is wel een topper te noemen.
 

bqandy

Well-known member
Alcides - Achilles, Silvolde - RKZVC en DEM - Hoogeveen zijn zeker de meest boeiende potjes.
Morgen dus weer een keer Meppel. Kijken of het koppel Hannema, Haanstra de Alcides defensie kan slopen.
Niet om anderen te kort te doen, maar die twee vinden elkaar goed. Maar ja, misschien is de Alcides omschakeling effectiever. Het aantal kansen neemt per wedstrijd toe.
 

Unregistere

Well-known member
Hoogeveen is na een 1-3 zege bij DEM de nieuwe koploper. Ze lossen DEM dus af. DEM wel tweede, samen met Achilles 1894 en RKZVC (1-3 winst bij Silvolde).

Helaas weer een vervelende middag voor Be Quick 1887, 3-1 verlies bij De Bataven.

Voorts: AWC - MSC 4-1, Hoogland - Fortuna Wormerveer 1-1 en SDO - Hollandia 3-2
 

bqandy

Well-known member
net de beelden van Alcides-Achilles'94 gezien. Hoogstaand voetbal lijkt mij hier onmogelijk. Wat is dat in vredesnaam voor een gras ?

Ordinair kunstgras. Ik heb er geen klachten over gehoord.
Het ziet er alleen niet uit door de lichtval. Bij Be Quick 1887 is dat precies hetzelfde.
 

de Kok

Member
Ordinair kunstgras. Ik heb er geen klachten over gehoord.
Het ziet er alleen niet uit door de lichtval. Bij Be Quick 1887 is dat precies hetzelfde.

Zondag topper Hoogeveen te gast op de Esserberg. Hoe wordt dat Andy?
Een puntje zal heel knap zijn, maar ik vrees het ergste.............
 

bqandy

Well-known member
Misschien dat de geest van oud international Evert van Linge even door de Esserberg gaat rond waren en voor ongekende krachten zorgt. De hoofdtribune krijgt namelijk zondag de naam van deze architect van het stadion, eveneens speler van Be Quick in de hoogtijdagen waaronder het kampioenschap van Nederland.

Ronde 5:
Be Quick 1887 - Hoogeveen
Achilles 1984 - Purmersteijn
RKHVV - MSC
Alcides - AWC
RKZVC - DEM
Fortuna Wormerveer - De Bataven
Hollandia - Silvolde
SDO - Hoogland

Voor MSC en Silvolde de gelegenheid een driepunter te pakken want deze clubs staan toch wel laag gezien hun potenti?le kwaliteiten. Iets dat de tegenstanders RKHVV en Hollandia toch hebben ingeleverd.
Verrassend tot nu toe is dat alle nieuwkomers zo hoog staan en de gevestigde orde zo laag. Ik heb wel het idee dat veel ploegen in deze klasse erg aan elkaar gewaad zijn.
Koploper Hoogeveen heeft op papier dan een makkelijke tegenstander, maar voor hetzelfde geld gaat een keer lopen bij BQ.
Ik hoop wel een keer op een leuke wedstrijd. Want het was tot nu toe armoe troef in de vier wedstrijden die ik gezien heb in de hoofdklasse A.
 

bqandy

Well-known member
Trainer Bram Braam van RKHVV heeft nu al zijn cong? gekregen. Geen chemie en dat soort clich?matige dingen. RKHVV staat met een punt laatste en het voetbal wat ik in 1 wedstrijd van ze zag, was niet om aan te zien.
 

Unregistere

Well-known member
Trainer Bram Braam van RKHVV heeft nu al zijn cong? gekregen. Geen chemie en dat soort clich?matige dingen. RKHVV staat met een punt laatste en het voetbal wat ik in 1 wedstrijd van ze zag, was niet om aan te zien.

Je zou zeggen dat ze dat eerder hadden moeten doen... Vandaag wint RKHVV met liefst 7-2 van MSC! Ook Silvolde wint niet, zij verliezen bij Hollandia met 2-0.

Helaas ook een pittige nederlaag voor Be Quick 1887 tegen koploper Hoogeveen: 1-6. RKZVC en DEM spelen gelijk (3-3), Achilles 1894 blijft op 0-0 steken tegen Purmersteijn. Hoogeveen daardoor nu drie punten los van dit drietal.

Alcides verloor van AWC met 1-3.

Verder nog remises bij SDO - Hoogland (2-2) en Fortuna Wormerveer - De Bataven (1-1).
 
Bovenaan