Hoofdklasse A zondag 2018-2019

de Kok

Member
Ik ben er ook heen geweest. De tactiek van Alcides werkte goed, ze gaven vrijwel niks weg tegen een mat en inspiratieloos BQ1887 en kregen de beste en de meeste kansen, 0-2 valt niks op af te dingen. Valse start voor BQ1887, droomstart voor Alcides. Terechte zege.

Helemaal mee eens.
Dit weekend te logeren in Groningen bij de een van de kinderen en dus maar even naar de Esserberg.
Geschrokken van het spel van BQ. Geen enkele dreiging en slecht 1 kans laat in de 2e helft.
Ook trainers weten het niet om te buigen met wissels.
Alcides streed maar was ook niet groots, maar duidelijk de betere ploeg.
En BQ? Wel veel balbezet maar als je niet weet wat je er mee moet doen?
Juist dan wordt het niets. Zieltogend ploegje!
ik vrees voor het vervolg.
 

Unregistere

Well-known member
Opvallend, slechts ??n remise. Dat was bij MSC - SDO: 1-1.

Alcides dus koploper, samen met zeven andere ploegen die de eerste wedstrijd wonnen. Dat zijn Hollandia (4-1 tegen Hoogland), Achilles 1894 (4-0 tegen De Bataven), Hoogeveen (2-1 tegen AWC), DEM (1-3 bij RKHVV), Silvolde (4-3 tegen Purmersteijn) en RZKVC (0-1 bij Fortuna Wormerveer).
 

bqandy

Well-known member
Mooi objectief verslag bqandy, Chapeau! Uitslag blijkbaar terecht!? Hoe vond je het "jonge" Alcides?

Dank je. De uitslag was zeker terecht. Het was een tactische overwinning. Maar ik vond de wedstrijd niks. Voor het grootste deel slaapverwekkend. Alcides is echt een dodelijke counterploeg als het zo gespeeld wordt, maar of het leuk is om naar te kijken? Nee. BQ wist zich er in ieder geval geen raad mee. Een veel te laag tempo en Alcides vindt dat leuk. Lekker rustig op z'n oude Italiaans en een paar keer een dodelijke versnelling. Maar gefeliciteerd. Ik kom volgende week naar Meppel, dan weet je dat alvast. Het was overigens wel gezellig op de tribune met Abu en de vrienden uit Meppel.

Verslag: https://www.tweenul.nl/nieuws/rentree-alcides-in-hoofdklasse-met-winst-op-be-quick-1887

Overige wedstrijden: https://www.tweenul.nl/nieuws/hoofdklasse-a-goede-start-voor-drentse-clubs
 

Abubakari

Well-known member
Dat snap ik dan weer niet, het is slaapverwekkend, niet om aan te zien etc. maar dan volgende week wel weer naar Alcides gaan.:confused:
 

Mug

Member
Voor Alcides was het resultaat heilig om een goede start te maken in de hoofdklasse en dat is prima gelukt. Alcides is een ploeg in ontwikkeling met heel veel eigen jeugd. Dat ze voor deze tactiek kiezen is begrijpelijk. Om aantrekkelijk te kunnen spelen voor de neutrale toeschouwer moeten er nog wel stappen gemaakt worden. Alhoewel mooie counters ook wel eens gewaardeerd mogen worden. De doelstelling voor dit seizoen is handhaving. Ook door de vele derby's en de wedstrijd om de beker tegen AZ kan het voor Alcides een mooi jaar worden .
 

bqandy

Well-known member
Dat snap ik dan weer niet, het is slaapverwekkend, niet om aan te zien etc. maar dan volgende week wel weer naar Alcides gaan.:confused:

Twee clubs dansten gistermiddag de tango. Ik zag ongeveer hetzelfde spelletje tegen DEM vorig seizoen. Maar dat was wel vermakelijk, omdat DEM harder op de Meppeler muur beukte dan BQ. En Alcides meer ruimte kreeg in de tegenstoot.
 

Arjen

Member
Voor Alcides was het resultaat heilig om een goede start te maken in de hoofdklasse en dat is prima gelukt. Alcides is een ploeg in ontwikkeling met heel veel eigen jeugd. Dat ze voor deze tactiek kiezen is begrijpelijk. Om aantrekkelijk te kunnen spelen voor de neutrale toeschouwer moeten er nog wel stappen gemaakt worden. Alhoewel mooie counters ook wel eens gewaardeerd mogen worden. De doelstelling voor dit seizoen is handhaving. Ook door de vele derby's en de wedstrijd om de beker tegen AZ kan het voor Alcides een mooi jaar worden .
Dit is volgens mij de enige en juiste constatering. Mooi gesproken Mug!
 

Abubakari

Well-known member
Beroepsdeformatie.

Hij heeft 90 minuten op Alcides staan mopperen he? :D


5b8d45486453f-IMG_6726.JPG

Nog een mooie BQ1887-Alcides poster om boven je bed te hangen!
 

de Kok

Member
Op Twitter moet ik lezen over een oefenwedstrijd van BQ1887 tegen Harkemase Boys. Winst op de 3e divisionist met 3-4. Knap! of niet dan.
Maar waar blijft op de site de berichtgeving over het vlaggenschip? Geen verslagen etc. En dat terwijl dat tot dit seizoen toch prima werd verzorgd.
Het lijkt mij toch een erg armoedige gang van zaken.
 

Abubakari

Well-known member
Het nieuwe bestuur heeft dan wel weer oog voor de hele club waar eerdere besturen zich vooral focusten op het vlaggenschip hoorde ik. Dus dat doen ze dan in elk geval een stuk beter, moet u als kritisch BQ volger vast ook aanspreken.
 

de Kok

Member
Het nieuwe bestuur heeft dan wel weer oog voor de hele club waar eerdere besturen zich vooral focusten op het vlaggenschip hoorde ik. Dus dat doen ze dan in elk geval een stuk beter, moet u als kritisch BQ volger vast ook aanspreken.

De bestuurders die de laatste decennia aan het roer zijn geweest hebben BQ weer geweldig op de kaart gezet. Niet alleen oog voor de top maar voor de hele vereniging. Ik denk dat je met je opmerking deze mensen dus ernstig tekort doet.
Ik weet dat de voorgangers bv. altijd heel veel jeugdvoetbal bekeken. Maar ook bij de lagere senioren langs de lijn stonden.
Maar goed, ik moet het op afstand doen. En dan zie ik toch veel achteruitgang.
 

Abubakari

Well-known member
De bestuurders die de laatste decennia aan het roer zijn geweest hebben BQ weer geweldig op de kaart gezet. Niet alleen oog voor de top maar voor de hele vereniging. Ik denk dat je met je opmerking deze mensen dus ernstig tekort doet.
Ik weet dat de voorgangers bv. altijd heel veel jeugdvoetbal bekeken. Maar ook bij de lagere senioren langs de lijn stonden.
Maar goed, ik moet het op afstand doen. En dan zie ik toch veel achteruitgang.

Ik zeg ook alleen maar wat ik na afloop van wat mensen hoorde. Geen idee of die mensen die dat vertelden een functie binnen BQ1887 hebben, kan het bqandy ook niet vragen want die was toen al bezig met interviews etcetera. Maar goed, de meningen lopen dus uiteen, de ??n is heel negatief over het nieuwe bestuur de ander wat positiever.
 

bqandy

Well-known member
De bestuurders die de laatste decennia aan het roer zijn geweest hebben BQ weer geweldig op de kaart gezet. Niet alleen oog voor de top maar voor de hele vereniging. Ik denk dat je met je opmerking deze mensen dus ernstig tekort doet.
Ik weet dat de voorgangers bv. altijd heel veel jeugdvoetbal bekeken. Maar ook bij de lagere senioren langs de lijn stonden.

Dit is zeker waar.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 2:
Alcides - RKHVV
De Bataven - MSC
Hoogland - Be Quick 1887
Purmersteijn - Hoogeveen
SDO - Achilles 1894
RKZVC - Hollandia
AWC - Fortuna Wormerveer
DEM - Silvolde
 

de Kok

Member
Dit is zeker waar.

Ik vind dat die lieden die dus anders beweren, zoals Abukari heeft opgevangen, kennelijk de vereniging niet kennen en door hun uitspraken deze altijd gerespecteerde oud bestuursleden op deze wijze onterecht diskwalificeren.
 

SanMark.

Well-known member
Ik ken de club niet maar het verhaal wat BQandy vorig jaar hier neerschreef ook wel aardig duidelijk.

In de winterstop wilden ze het eerste team al ontmantelen door de spelers op dat moment niet meer te betalen, want dat geld wilden ze in de rest van de club steken. Als ik hoorde dat de vergoedingen aan de spelers minimaal waren, en dat je zo'n grote club bent had je beter kunnen gaan kijken als bestuur zijnde waar het echt fout zit binnen de club.

Want je hebt natuurlijk een visitekaartje van jewelste door te kunnen zeggen dat je jeugd op zeer hoog niveau speelt, het tweede elk jaar in de reserve klasse bij de besten hoort en een eerste team wat je met minimale middelen zeer goed laat presteren.

De grote vraag is dan natuurlijk wel, is de club wel eerlijk over het feit dat de spelers maar minimaal betaald worden ?
 

de Kok

Member
Ik ken de club niet maar het verhaal wat BQandy vorig jaar hier neerschreef ook wel aardig duidelijk.

In de winterstop wilden ze het eerste team al ontmantelen door de spelers op dat moment niet meer te betalen, want dat geld wilden ze in de rest van de club steken. Als ik hoorde dat de vergoedingen aan de spelers minimaal waren, en dat je zo'n grote club bent had je beter kunnen gaan kijken als bestuur zijnde waar het echt fout zit binnen de club.

Want je hebt natuurlijk een visitekaartje van jewelste door te kunnen zeggen dat je jeugd op zeer hoog niveau speelt, het tweede elk jaar in de reserve klasse bij de besten hoort en een eerste team wat je met minimale middelen zeer goed laat presteren.

De grote vraag is dan natuurlijk wel, is de club wel eerlijk over het feit dat de spelers maar minimaal betaald worden ?

De club was over de vergoedingen altijd eerlijk. Familie van mij speelde er in het eerste. Inmiddels heb ik ook vernomen dat er vermoedelijk bewust een slechte voorstelling van zaken is gegeven, om het beleid een andere wending te geven en dat dus in het nadeel van de top is geweest. Dat heeft veel boosheid opgeleverd.
Te gek voor woorden natuurlijk.
 
Bovenaan