Hoofdklasse A zondag 2018-2019

bqandy

Well-known member
De clubs: Noord: Achilles 1894 (Assen), Alcides (Meppel, promovendus), Be Quick 1887 (Groningen, degradant), Hoogeveen (promovendus), MSC (Meppel). Oost: AWC (Wijchen, promovendus), De Bataven (Gendt), RKHVV (Huissen), RKZVC (Zieuwent, promovendus), Silvolde. West I: DEM (Beverwijk, promovendus), Fortuna Wormerveer (promovendus), Hollandia (Hoorn), Hoogland (Amersfoort, promovendus), Purmersteijn (Purmerend), SDO (Bussum).

Acht nieuwelingen en gelijk een mooie opener op 2 september met Be Quick 1887 - Alcides. :)
 

Mug

Member
Wie zijn de verwachte titelkandidaten hier, naast Be Quick 1887?

Met acht nieuwe ploegen , kan heel interessant worden , durf ik nog geen titelkandidaat aanwijzen. Misschien is Bem Beverwijk wel een outsider. Ook Achilles Assen en Hollandia behoren tot de favorieten. Lekker koffiedik kijken. Ik kijk nu al uit naar de eerste wedstrijd , Be Quick Groningen tegen Alcides . Even bijpraten met Andy.
 

bqandy

Well-known member

bqandy

Well-known member
Een oordeel over mijn eigen club heb ik nog niet. Zaterdag na de oefenpot tegen Berkum durf ik meer te zeggen.

"Kon minder", zeg je dan zuinig als Groninger. Vooral opbouwend en aanvallend goede dingen gezien. Verdedigend af en toe kwetsbaar.
Een 2-1 winst op Berkum is op zich goed, maar de Zwollenaren maakten wel een wat uitgebluste indruk en de nieuwe groep van BQ, met ook nog eens 4 O19 jongens, was erg gretig.
Bovenin meedraaien weet ik nog niet, maar lekker meedoen en bouwen in de hoofdklasse moet wel lukken.
 

de Kok

Member
In elk geval goed dat de eerste indruk positief is!

#opnaardetitel #bequickcomesback

Zijn een paar die lopen al met de kop in de wolken.
Op bezoek in Groningen deze dagen bij familie en dus even ON - BQ bekeken. Geflatteerde winst naar mijn mening. Maar ja, zo kun je ook kampioen worden.......
 

bqandy

Well-known member
Zijn een paar die lopen al met de kop in de wolken.
Op bezoek in Groningen deze dagen bij familie en dus even ON - BQ bekeken. Geflatteerde winst naar mijn mening. Maar ja, zo kun je ook kampioen worden.......

Kampioen? Ik kon er zowel bij BQ als ON het grootste deel van de wedstrijd geen lijn in ontdekken. Potje tussen een doorsnee hoofdklasser en doorsnee eerste klasser. BQ in alles individueel iets sterker en dan win je met 4-1.
 

Mug

Member
Ook MSC heeft goed ingekocht. Tot nu toe een paar goede oefenwedstrijden gespeeld en de aanwinsten bleken een versterking te zijn. Achterhoede zeer solide met boomlange kerels, goed middenveld en een paar goede spitsen. Top 4.
 

SanMark.

Well-known member
Geen flauw idee wie de scouting doet bij MSC maar ze halen over het algemeen altijd goede spelers van clubs die 2de 3de klasse voetballen.
 

Arjen

Member
Geen flauw idee wie de scouting doet bij MSC maar ze halen over het algemeen altijd goede spelers van clubs die 2de 3de klasse voetballen.
Die scouting daar is echt goed.
Ik heb ze zien oefenen (tegen Buitenpost dacht ik) en dat zag er de eerste helft (sterkste opstelling?) inderdaad goed uit. Toen er was gewisseld (reserves?) hield het echter allemaal niet over. We gaan het zien!
 

Mug

Member
A.s zondag. Be Quick Groningen tegen Alcides. Altijd mooie wedstrijden. Het is inmiddels alweer een paar jaar geleden . Bij beide clubs heerst er een ander beleid. Hoe beide elftallen er momenteel voor staan gaan we zondag bekijken. En even bijkletsen met Andy.
 

bqandy

Well-known member
A.s zondag. Be Quick Groningen tegen Alcides. Altijd mooie wedstrijden. Het is inmiddels alweer een paar jaar geleden . Bij beide clubs heerst er een ander beleid. Hoe beide elftallen er momenteel voor staan gaan we zondag bekijken. En even bijkletsen met Andy.

Gaan we doen!

Ik heb nog steeds geen echt beeld wie de titelkandidaten of potentiele degradanten kunnen zijn. Van de noordoostelijke clubs verwacht ik wel het meeste van Silvolde, Achilles 1894 en MSC. Vanuit het westen SDO en Purmersteijn. Maar het is koffiedik kijken.

Ronde 1

Be Quick 1887 ? Alcides
Achilles 1894 ? De Bataven
Hoogeveen ? AWC
MSC ? SDO
Silvolde ? Purmersteijn
Fortuna Wormerveer ? RKZVC
RKHVV ? DEM
Hollandia - Hoogland
 

Abubakari

Well-known member
Ik ga zondag ook naar de Esserberg voor BQ1887-Alcides.

BQAndy verwacht dat Alcides de bus gaat parkeren en vanuit een gesloten verdediging op jacht gaat naar een sneaky overwinning hoorde ik gister. Ik hoop dat Alcides gewoon lekker voor de aanval kiest, leuke open wedstrijd, 5-3 ofzo lijkt me een prima uitslag. Andersom mag ook, ik doe niet zo moeilijk.
 

bqandy

Well-known member
Ik ga zondag ook naar de Esserberg voor BQ1887-Alcides.

BQAndy verwacht dat Alcides de bus gaat parkeren en vanuit een gesloten verdediging op jacht gaat naar een sneaky overwinning hoorde ik gister. Ik hoop dat Alcides gewoon lekker voor de aanval kiest, leuke open wedstrijd, 5-3 ofzo lijkt me een prima uitslag. Andersom mag ook, ik doe niet zo moeilijk.

Hahaha, leuke interpetatie van de "Aldi" bijeenkomst.
Ik verwacht idd een Alcides dat vanuit een gesloten defensie via de omschakeling met opkomende vleugelspelers gevaar gaat stichten. Niks mis mee. BQ hanteerde ook enkele jaren dat spelletje. BQ kan het wel eens erg moeilijk gaan krijgen omdat er achter de Meppeler defensie weinig ruimte is voor een diepe spits van de tegenstander. Alcides is in staat om met een snelle aanval de defensie van de tegenstander stuk te spelen.
Ik doe zondag verslag van de wedstrijd. Live te volgen via de livestream van Omroep Groningen. https://www.oogtv.nl/stream/popup_radio.php
 
Laatst bewerkt:

Arjen

Member
Hahaha, leuke interpetatie van de "Aldi" bijeenkomst.
Ik verwacht idd een Alcides dat vanuit een gesloten defensie via de omschakeling met opkomende vleugelspelers gevaar gaat stichten. Niks mis mee. BQ hanteerde ook enkele jaren dat spelletje. BQ kan het wel eens erg moeilijk gaan krijgen omdat er achter de Meppeler defensie weinig ruimte is voor een diepe spits van de tegenstander. Alcides is in staat om met een snelle aanval de defensie van de tegenstander stuk te spelen.
Ik doe zondag verslag van de wedstrijd. Live te volgen via de livestream van Omroep Groningen. https://www.oogtv.nl/stream/popup_radio.php
Mooi objectief verslag bqandy, Chapeau! Uitslag blijkbaar terecht!? Hoe vond je het "jonge" Alcides?
 

Abubakari

Well-known member
Ik ben er ook heen geweest. De tactiek van Alcides werkte goed, ze gaven vrijwel niks weg tegen een mat en inspiratieloos BQ1887 en kregen de beste en de meeste kansen, 0-2 valt niks op af te dingen. Valse start voor BQ1887, droomstart voor Alcides. Terechte zege.
 
Bovenaan