Derde divisie zondag 2017/2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fregge

Well-known member
Ze baseren de hoogste, een na hoogste en de laagste genoteerde op basis van eindstand in de competitie. Niet punten in de periode.
 

noordooster

Well-known member
Ik ben er ook niet gerust op. :oops:

Niemand wil graag dat zijn club degradeert, normaal gesproken.
Maar zoals de zaken er bij BQ nu voor staan, lijkt me dat de club bij handhaving komend seizoen een erg moeilijk seizoen tegemoet gaat.
En dat willen ze bij BQ ook niet graag.
Denk jij, dat ze bij BQ een derde divisie waardig team kunnen samenstellen als ze zich handhaven?
 

de Kok

Member
Niemand wil graag dat zijn club degradeert, normaal gesproken.
Maar zoals de zaken er bij BQ nu voor staan, lijkt me dat de club bij handhaving komend seizoen een erg moeilijk seizoen tegemoet gaat.
En dat willen ze bij BQ ook niet graag.
Denk jij, dat ze bij BQ een derde divisie waardig team kunnen samenstellen als ze zich handhaven?

Volgens mij kun je nog altijd beter uit de 3e divisie degraderen dan uit de hoofdklasse.
 

Abubakari

Well-known member
En als je moet kiezen tussen volstrekt kansloos als het lachertje uit de derde divisie degraderen en na een spannende strijd onderin uit de hoofdklasse degraderen?
 

noordooster

Well-known member
In DvhN van vandaag een artikel over Joseph Oosting , trainer van kampioen jong Vitesse.
Oosting heeft e.e.a. te vieren, want Vitesse 1 gaat europa in, jong Vitesse is kampioen geworden en Fc Emmen, de club waar Oosting jarenlang zelf speelde en later ook trainer werd, is gepromoveerd naar de eredivisie.
Oosting wordt geinterviewd door de DvhN-huisschrijver van Be Quick 1887, Symen Bosma.
Oosting geeft aan zondag a.s. met jong Vitesse tegen Be Quick geen cadeautjes weg te geven, maar hij vindt Be Quick wel een hele mooie club en vindt het ook belangrijk dat deze noordelijke vertegenwoordiger uit de zo. derde divisie zich handhaaft.
We gaan het meemaken.
 

Unregistere

Well-known member
Zo te lezen wel een leuke vent, die Oosting. Zou mooi zijn als hij Be Quick een beetje helpt door veel piepjonge gasten op te stellen.
 

noordooster

Well-known member
Zo te lezen wel een leuke vent, die Oosting. Zou mooi zijn als hij Be Quick een beetje helpt door veel piepjonge gasten op te stellen.

Hij komt in ieder geval wel goed over in interviews, vind ik.
En hij heeft behalve bij HHC verder ook goed gepresteerd als trainer .
Zijn kampioenschap met jong Vitesse zal hij toch ook een beetje zien als een revanche op zijn ontslag bij HHC.
Ik hoop , dat hij Be Quick gaat helpen, zoals ik ook hoop dat jong Groningen ONS gaat helpen :oops:
 

Unregistere

Well-known member
Vanmiddag de laatste speelronde, waarin de degradant en de twee teams die nacompetitie om handhaving moeten spelen bekend zullen worden. Op voorhand heel veel succes gewenst aan Waan, Scout en bqandy. Dat het maar op de gunstigste manier mag uitpakken voor jullie favorieten!!!!

Voorafgaand nog even alles op een rijtje:

STAND

1. Jong Vitesse 33-74 *
2. UNA 33-68
3. Quick 33-60
4. Dongen 33-55
5. Westlandia 33-54
6. OFC 33-52 (+20)
7. ADO '20 33-52 (+12)
8. JVC Cuijk 33-50
9. OJC Rosmalen 33-47
10. Hercules 33-46
11. Blauw Geel '38 33-44
12. EVV 33-39
13. HBS 33-37
14. HSC '21 33-35 (-15)
15. Quick '20 33-35 (-18)
16. Be Quick 1887 33-32
17. Jong De Graafschap 33-29
18. De Meern 33-25 **

OFC ??n punt in mindering

* = kampioen
** = gedegradeerd

Topscorers:

1. Mart van de Gevel (UNA) 27
2. Jordie van der Laan (JVC Cuijk) 25
3. Thomas Careman (Be Quick 1887) 21
4. Jeroen Spruijt (Westlandia) 20
5. Bo van Essen (Jong Vitesse) 19
6. Jedsel Markes (Westlandia) 17
=. Jesper de Vr? (ADO '20) 17
8. Daan Driever (Be Quick 1887) 16
9. Brian Boogers (UNA) 14
=. Frank van der Heiden (Quick) 14
=. Marlon Versteeg (Jong De Graafschap) 14
12. Moustafa Mohammad (Dongen) 13
13. Fouad Belarbi (Hercules) 12
=. Marc Boshoff (Quick) 12
=. Sead Mazreku (ADO '20) 11
16. Gert Jan van Leiden (ADO '20) 11
=. Ruben Schaken (HBS) 11
=. Jeffrey Vlug (Hercules) 11
19. Diego Meerveld (OJC Rosmalen) 10
=. Wesley Meeuwsen (OJC Rosmalen) 10
=. Lars ten Teije (Jong Vitesse) 10

Bo-van-Essen.png

Bo van Essen, de topscorer van Jong Vitesse, scoorde ook in het kampioensduel van de Arnhemse beloften, die promoveerden naar de tweede divisie
 

JMD

Well-known member
Be Quick maakt in de laatste seconde gelijk, dat redt ze (als ik het goed zie) voorlopig.
 

Unregistere

Well-known member
Kijk, dat is dus goed uitgepakt voor onze forumvrienden! Be Quick 1887 voorkomt rechtstreekse degradatie door een 3-3 tegen kampioen Jong Vitesse. Jong De Graafschap ondanks de 1-4 zege bij De Meern dus weg.

En HSC '21 redt het ook. 3-1 gewonnen van het Dongen van Ron Timmers, in een wedstrijd waarin R?mon Koenen volgens Twitter zijn neus heeft gebroken en Dongen wat jonkies liet debuteren. Prima dus. Dat Quick '20 met 4-1 van OFC won, maakte dus niet meer uit. HSC veilig, Quick '20 nacompetitie. :duim:

HBS kreeg zoals verwacht de puntjes van Westlandia (4-2), dus het was nodig ook dat HSC won. Verder wonnen de mannen van Fregge keurig van OJC Rosmalen (3-1), dus Blauw Geel '38 be?indigt het debuutseizoen als nummer tien.

De klapper van de dag was Hercules - ADO '20 (7-1), Quick boekte de zo typerende 0-1 zege bij EVV en JVC Cuijk verloor met 3-2 bij UNA. Desalniettemin hoop ik voor Unnekuukse dat JVC klaar is voor de nacompetitie.
 

de waan

Well-known member
Zo, dat was weer een middagje in rap tempo ouder worden. De 3-1 lag er nog niet in of het bericht kwam dat Quick'20 met 4-0 voor stond. Die waren zo slim wat later te beginnen aan de wedstrijd, dus nog ??n doelpuntje in de laatste tien minuten en we waren gezien geweest. Gelukkig viel het doelpuntje aan de andere kant. Martijn Tjon-A-Njoek mag een gratis krat bier af komen halen in onze kantine. :duim:

Be Quick zo mogelijk nog gekker. terugkomen van 1-3 en de 3-3 in de allerlaatste seconde scoren. Ik hoop dat beide herkansers het redden, anders zijn we wel een heel vreemde eend in de Brabant/Randstad-Divisie. Of misschien spelen we wel op zaterdag volgend seizoen, kan ook maar zo.
 

Unregistere

Well-known member
Ach, wellicht is Lisse er ook niet klaar voor. :eek:

Die sturen iedereen weg, da's een voordeel voor jullie. :p

En Waan, HSC op zaterdag? Gezellig, ik ben voor! Maar het is dus spannender geweest dan ik op basis van het snel tweets lezen tijdens dode momenten in Rotterdam door had ingeschat. Pfoe!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan