Derde divisie zondag 2017/2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Groene Scout

Well-known member
Zo'n scenario kreeg ik net via de app ook al door van een trouwe supporter.
Maar als je zoveel kansen mist (waaronder inmiddels dus al 5 pingels!!!), het vrijblijvende in het spel blijft in combinatie met wekelijks enkele cruciale fouten dan hoor je ook niet in de 3e divisie thuis. Dan heb je gewoon een gebrek aan kwaliteit voor dit niveau.
 

Unregistere

Well-known member
Oei, oei HSC.... Verloren bij Jong De Graafschap, terwijl HBS de punten ophaalde bij JVC Cuijk en dus over de mannen van Groene Scout en Waan heen klimt in de stand. Gelukkig verliest Quick '20 dan wel met 3-1 bij Quick, maar toch... Zuur!!!

Verder geen ploegen die met 9-0 winnen in deze afdeling en deze speeldag, maar wel een kampioen. Jong Vitesse veroverde de titel in stijl door het Blauw Geel '38 van Fregge met 4-1 te kloppen. De ploeg met de leukste trainer van de afdeling is dus gepromoveerd!

De zege was wel nodig, omdat UNA geen punten verspeelde. Zij wonnen met 1-3 bij Westlandia. Voorts pakte EVV een puntje in een voor hun doen zeer doelpuntrijk duel bij ADO '20 (2-2) en speelden ook Dongen en Hercules gelijk in de 'uitzwaaiwedstrijd' voor vertrekkend Dongen-trainer Ron Timmers (2-2).

Onderin deed Be Quick 1887 goede zaken. De mannen van bqandy wonnen bij OFC, knap. Het werd 1-3 in Oostzaan. De Meern, dat met 3-0 verloor bij OJC, is officieel gedegradeerd.

Be Quick of Jong De Graafschap wordt de tweede degradant. Verschil is drie punten in het voordeel van Be Quick. Zij hebben wel een veel minder doelsaldo dan Jong De Graafschap, dat dus nog enige hoop heeft. Door dat doelsaldo lijkt nacompetitie voor Be Quick nog het hoogst haalbare, al zouden ze in punten nog naast HSC '21 en Quick '20 kunnen komen.

Die staan dus gelijk, maar het doelsaldo van HSC is nipt beter. Eventueel kunnen ze het allebei nog redden door te winnen en dan moet HBS verliezen, maar goed. Allerlei scenario's dus, maar spannend wordt het sowieso!

Kampioen Jong Vitesse won trouwens ook de derde periode. Dat betekent dat de ranglijst bepaalt wie er net als UNA en JVC Cuijk in de nacompetitie om promotie gaat spelen. En dat is dus Quick uit Den Haag, want die worden hoe dan ook derde.
 

noordooster

Well-known member
De enige noordelijke vertegenwoordiger in deze klasse doet vandaag goede zaken met de winst tegen OFC.
Ze hebben handhaving nog geheel in eigen hand en theoretisch kunnen ze ook nog p/d wedstrijden ontlopen.
Maar die kans is klein.
Overigens vraag ik me wel af of Be Quick 1887 komend seizoen een team op de been kan brengen wat op dit niveau meekan.
Bijna de gehele basis vertrekt.
 

bqandy

Well-known member
De enige noordelijke vertegenwoordiger in deze klasse doet vandaag goede zaken met de winst tegen OFC.
Ze hebben handhaving nog geheel in eigen hand en theoretisch kunnen ze ook nog p/d wedstrijden ontlopen.
Maar die kans is klein.
Overigens vraag ik me wel af of Be Quick 1887 komend seizoen een team op de been kan brengen wat op dit niveau meekan.
Bijna de gehele basis vertrekt.

En wat er achter zit. Vrijwel het complete tweede gaat ook weg.

Ik baal trouwens wel van die nederlaag van HSC'21. Niet alleen gun ik HSC het beste, maar met winst had HSC zichzelf en Be Quick een goede dienst kunnen bewijzen.
Het gaat nog lastig worden in de laatste wedstrijd. Jong Vitesse is dan wel kampioen, maar die Jong elftallen geven doorgaans geen cadeaus weg.
 

Abubakari

Well-known member
Maar heeft Be Quick er wat aan als het met deze totale leegloop in de derde divisie blijft? Krijg je straks een Forward seizoen. Die waren ook blij dat ze zich via de nacompetitie handhaafden om vervolgens 24 keer (meestal dik) te verliezen. Zo extreem zal het bij BQ niet gaan, maar het lijkt mij verrotte lastig een derde divisie waardige ploeg klaar te hebben met zo'n leegloop.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Het gaat nog lastig worden in de laatste wedstrijd. Jong Vitesse is dan wel kampioen, maar die Jong elftallen geven doorgaans geen cadeaus weg.

Dat is wel een nadeel ja. Normaal zie je vaak dat een kampioen - onbewust - wat gas terugneemt. De beloften niet, die komen waarschijnlijk gewoon lekker voetballen.

En Jong De Graafschap heeft in dat opzicht dan weer het voordeel dat ze tegen De Meern spelen, die zijn klaar.
 

bqandy

Well-known member
Hellevoetsluis komt volgens websites in west II in opstand tegen het afschaffen van beslissingswedstrijden. Men gaat zelfs naar de rechter. Het zou een ontsnappingsroute voor BQ kunnen zijn bij het slechtste scenario. https://voetbalindebollenstreek.nl/...voetsluis-kan-nacompetitie-in-gevaar-brengen/
Wat mij betreft was 100 jaar geleden al besloten dat het doelsaldo doorslaggevend is. Ik vond al die beslissingswedstrijden daarom al belachelijk en vertragend. Maar ja, als zoiets blijkbaar halverwege het seizoen kenbaar gemaakt wordt... Staaltje tijdens de wedstrijd de spelregels veranderen. En dan krijg je dit geouwehoer.

Maar heeft Be Quick er wat aan als het met deze totale leegloop in de derde divisie blijft? Krijg je straks een Forward seizoen. Die waren ook blij dat ze zich via de nacompetitie handhaafden om vervolgens 24 keer (meestal dik) te verliezen. Zo extreem zal het bij BQ niet gaan, maar het lijkt mij verrotte lastig een derde divisie waardige ploeg klaar te hebben met zo'n leegloop.

Je weet dat ik hoopte net boven de streep te blijven, maar nacompetitie tegen degradatie dit seizoen reeel achtte. En dat op basis van het vertrek van 4, 5 spelers. Nu vertrekt zowat iedereen. "Verrotte lastig" wordt nog een understatement. Maar vaak meldt zich nog van alles aan het einde van de transferperiode bij Be Quick. Ik ga duimen....
 

de Kok

Member
Hellevoetsluis komt volgens websites in west II in opstand tegen het afschaffen van beslissingswedstrijden. Men gaat zelfs naar de rechter. Het zou een ontsnappingsroute voor BQ kunnen zijn bij het slechtste scenario. https://voetbalindebollenstreek.nl/...voetsluis-kan-nacompetitie-in-gevaar-brengen/
Wat mij betreft was 100 jaar geleden al besloten dat het doelsaldo doorslaggevend is. Ik vond al die beslissingswedstrijden daarom al belachelijk en vertragend. Maar ja, als zoiets blijkbaar halverwege het seizoen kenbaar gemaakt wordt... Staaltje tijdens de wedstrijd de spelregels veranderen. En dan krijg je dit geouwehoer.



Je weet dat ik hoopte net boven de streep te blijven, maar nacompetitie tegen degradatie dit seizoen reeel achtte. En dat op basis van het vertrek van 4, 5 spelers. Nu vertrekt zowat iedereen. "Verrotte lastig" wordt nog een understatement. Maar vaak meldt zich nog van alles aan het einde van de transferperiode bij Be Quick. Ik ga duimen....

Als ik een talentvolle en ambitieuze speler was zou ik altijd voor Be Quick kiezen. Voor velen is dat al een prima springplank gebleken.
Behalve die jongen die naar Flevo Boys gaat. Die maakt een volkomen verkeerde keuze.
Gaat in niveau omlaag. Bovendien lees ik ergens dat hij zichzelf al vindt doorgebroken?
Dat na 3 wedstrijden Andy?

Ik hoorde dat er nogal wat scouts waren in Oostzaan.
Voor Kunst en Driever?
 

noordooster

Well-known member
Als ik een talentvolle en ambitieuze speler was zou ik altijd voor Be Quick kiezen. Voor velen is dat al een prima springplank gebleken.
Behalve die jongen die naar Flevo Boys gaat. Die maakt een volkomen verkeerde keuze.
Gaat in niveau omlaag. Bovendien lees ik ergens dat hij zichzelf al vindt doorgebroken?
Dat na 3 wedstrijden Andy?

Ik hoorde dat er nogal wat scouts waren in Oostzaan.
Voor Kunst en Driever?

Jorrit Kunst gaf aan dat hij een club zoekt in de regio Amsterdam.
Die interesse voor hem is dus logisch.

Wat betreft Flevo Boys: Die club kan natuurlijk nog promoveren naar de za. hoofdklasse.
En hoe het er komend seizoen uitziet bij Be Quick 1887, ook qua niveau, is allemaal nog onzeker.
Of die speler met Flevo Boys echt in niveau omlaag gaat is nog maar de vraag.
 

Joost

Well-known member
Hellevoetsluis komt volgens websites in west II in opstand tegen het afschaffen van beslissingswedstrijden. Men gaat zelfs naar de rechter. Het zou een ontsnappingsroute voor BQ kunnen zijn bij het slechtste scenario. https://voetbalindebollenstreek.nl/...voetsluis-kan-nacompetitie-in-gevaar-brengen/
Wat mij betreft was 100 jaar geleden al besloten dat het doelsaldo doorslaggevend is. Ik vond al die beslissingswedstrijden daarom al belachelijk en vertragend. Maar ja, als zoiets blijkbaar halverwege het seizoen kenbaar gemaakt wordt... Staaltje tijdens de wedstrijd de spelregels veranderen. En dan krijg je dit geouwehoer.
Ga er maar niet vanuit.

In de eerste versie van augustus stond het ook al.
 

bqandy

Well-known member
Als ik een talentvolle en ambitieuze speler was zou ik altijd voor Be Quick kiezen. Voor velen is dat al een prima springplank gebleken.
Behalve die jongen die naar Flevo Boys gaat. Die maakt een volkomen verkeerde keuze.
Gaat in niveau omlaag. Bovendien lees ik ergens dat hij zichzelf al vindt doorgebroken?
Dat na 3 wedstrijden Andy?

Ik hoorde dat er nogal wat scouts waren in Oostzaan.
Voor Kunst en Driever?

Geen idee. Ik heb er niets over gehoord. Ook niet van de jongens zelf.
De jongen die naar Flevo Boys gaat is wel een groot talent, maar doorgebroken na 3 wedstrijden is inderdaad wat overdreven. Waar staat dat trouwens?
 

Fregge

Well-known member
Ga je volgende week donderdag naar Gemert, bqandy? Ik ga er in ieder geval al van uit dat dat 1 nacompetitiewedstrijd is.
 

Jacco

Well-known member
het zal vast ook ergens anders staan, maar is er al iets bekend over mogelijke tegenstanders in de P/D? Gemert tegen de nummer 3 van onderen begrijp ik? En de nummer 4?
 

Fregge

Well-known member
Die spelen tegen de laagst geklasseerde periodekampioen van Hoofdklasse A. Als Achilles 1894 wint, wordt dat Hollandia, wint Achilles 1894 niet en Purmesteijn wel, wordt Purmesteijn de tegenstander. Dat zijn de meest realistische scenario's op dit moment.
 

de waan

Well-known member
Die spelen tegen de laagst geklasseerde periodekampioen van Hoofdklasse A. Als Achilles 1894 wint, wordt dat Hollandia, wint Achilles 1894 niet en Purmesteijn wel, wordt Purmesteijn de tegenstander. Dat zijn de meest realistische scenario's op dit moment.

Ik wil het eigenlijk nog niet weten, maar toch ook wel benieuwd. Dit dus:
Quick'20/HSC'21 (Nr. 15 3e Divisie Zon) - Achilles 1894/Purmersteijn (PK 3 HFD A Zon)
Be Quick 1887/De Graafschap (Nr. 16 3e Divisie Zon) - Gemert (PK 1 HFD B Zon)
Silvolde (?) PK 1 HFD A Zon - Halsteren (?) (PK 2 HFD B Zon)
Hollandia (PK 2 HFD A Zon) - GOES (?) (PK 3 HFD B Zon)

Dat laagst geklasseerde komt mij dus ook heel bekend voor, maar in de link hebben ze het dus gewoon over PK1, 2 en 3. Hoe zit het nu?

EDIT: Ik heb het dus niet goed gelezen zie ik nu.

1. Gemert - Be Quick/De Graafschap
2. Silvolde/Achilles 1894/Hollandia - GOES/Halsteren
3. Hollandia/Purmersteijn - Quick'20/HSC'21
4. GOES/Halsteren - Achilles 1894/Silvolde

En dan 1 tegen 2 en 3 tegen 4.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan