Eredivisie: Speelronde 33

inhethoekje

Active member
Weet niet meer welke wedstrijd maar daar deed een speler net of hij geblesseerd was zodat de clubarts afscheid kon nemen, volgens mij simuleert hij, dus onsportief spel, geel.
 

inhethoekje

Active member
Vond het wel een leuke actie, maar als we het over marchanderen van de scheidsrechter hebben bij Ajax-Cambuur dan mag dit ook niet onbenoemd blijven.
 

de waan

Well-known member
Het punt is: die cijfers kloppen ook gewoon. Twente en Ajax (en nog een flink aantal andere clubs) tellen het aantal verkochte kaarten. Een aantal andere clubs tellen het aantal bezoekers dat binnen is.
Op zich is dat niet zo erg (want voor beide is wat te zeggen, de eerste manier geeft namelijk precies de recette aan), ware het niet dat de verdeelsleutel van het TV geld ook de toeschouwersaantallen meerekent, en dan is het vreemd dat er 2 telsystemen bestaan.

Kwam laatst dit artikel tegen: http://www.nrcnext.nl/blog/2012/02/10/next-checkt-er-waren-45-880-toeschouwers-bij-ajax-fc-utrecht/ Dat legt het heel duidelijk uit.

Nee, het klopt niet. Het gaat om het aantal toeschouwers niet om het aantal verkochte kaarten.

Los daarvan geloof ik er ook geen hol van dat er wel 51.400 en 27.700 kaarten zijn verkocht. Ajax heeft 40.000 seizoenskaarthouders, dat zou dus betekenen dat ze vandaag ruim 11.000 losse kaarten hebben verkocht. geloof jij het? Bij FC Twente is het nog gekker. Daar las ik onlangs dat ze nu 18.000 seizoenskaarthouders hebben, wat dus betekent dat ze vandaag bijna 10.000 kaarten verkocht zouden hebben.
 

gevegt

Well-known member
Nee, het klopt niet. Het gaat om het aantal toeschouwers niet om het aantal verkochte kaarten.

Los daarvan geloof ik er ook geen hol van dat er wel 51.400 en 27.700 kaarten zijn verkocht. Ajax heeft 40.000 seizoenskaarthouders, dat zou dus betekenen dat ze vandaag ruim 11.000 losse kaarten hebben verkocht. geloof jij het? Bij FC Twente is het nog gekker. Daar las ik onlangs dat ze nu 18.000 seizoenskaarthouders hebben, wat dus betekent dat ze vandaag bijna 10.000 kaarten verkocht zouden hebben.
Wat is dan de reden waarom ze dat doen?
 

JMD

Well-known member
Nee, het klopt niet. Het gaat om het aantal toeschouwers niet om het aantal verkochte kaarten.

Los daarvan geloof ik er ook geen hol van dat er wel 51.400 en 27.700 kaarten zijn verkocht. Ajax heeft 40.000 seizoenskaarthouders, dat zou dus betekenen dat ze vandaag ruim 11.000 losse kaarten hebben verkocht. geloof jij het? Bij FC Twente is het nog gekker. Daar las ik onlangs dat ze nu 18.000 seizoenskaarthouders hebben, wat dus betekent dat ze vandaag bijna 10.000 kaarten verkocht zouden hebben.
Volgens dit bericht http://www.nrcq.nl/2014/08/08/dit-is-wat-alle-18-clubs-uit-de-eredivisie-komend-seizoen-verdienen heeft Twente 21150 seizoenkaarthouders (aan het begin van het seizoen). Dan zouden er 6000 kaarten in de losse verkoop verkocht moeten zijn (incl. de uitsupport). Dat geloof ik best wel.

Idem met Ajax. Ik geloof best dat Ajax de toko uitverkocht krijgt. De afwezige mensen zijn de seizoenkaarthouders.
 

de waan

Well-known member
Wat is dan de reden waarom ze dat doen?

Waarschijnlijk om de dingen mooier voor te doen dan ze zijn. Iets anders kan ik ook niet bedenken.

Volgens dit bericht http://www.nrcq.nl/2014/08/08/dit-is-wat-alle-18-clubs-uit-de-eredivisie-komend-seizoen-verdienen heeft Twente 21150 seizoenkaarthouders (aan het begin van het seizoen). Dan zouden er 6000 kaarten in de losse verkoop verkocht moeten zijn (incl. de uitsupport). Dat geloof ik best wel.

Idem met Ajax. Ik geloof best dat Ajax de toko uitverkocht krijgt. De afwezige mensen zijn de seizoenkaarthouders.

Dan is het dus nog erger. Stadion zat nog niet halfvol, dus van de 40.000 zijn er dan zeker 25.000 thuis gebleven.

Ik durf er vergif op in te nemen dat Twente vandaag echt niet 6.000 kaarten heeft verkocht. Wel raar trouwens, Twente is kennelijk tijdens het seizoen al 4.000 seizoenskaarten kwijt geraakt. (Of die 17.000 klopt niet om straks te kunnen pronken met het feit dat er maar een paar procent minder kaarten zijn verkocht.)

http://www.tubantia.nl/sport/fc-twe...itief-over-seizoenkaarten-fc-twente-1.4874785
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Volgens dit bericht http://www.nrcq.nl/2014/08/08/dit-is-wat-alle-18-clubs-uit-de-eredivisie-komend-seizoen-verdienen heeft Twente 21150 seizoenkaarthouders (aan het begin van het seizoen). Dan zouden er 6000 kaarten in de losse verkoop verkocht moeten zijn (incl. de uitsupport). Dat geloof ik best wel.

Idem met Ajax. Ik geloof best dat Ajax de toko uitverkocht krijgt. De afwezige mensen zijn de seizoenkaarthouders.
Tellen ze de kaarten niet mee die door de seizoenkaarthouders 'verhuurt' worden aan supporters als ze zelf niet komen?
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Nee, het klopt niet. Het gaat om het aantal toeschouwers niet om het aantal verkochte kaarten.

Los daarvan geloof ik er ook geen hol van dat er wel 51.400 en 27.700 kaarten zijn verkocht. Ajax heeft 40.000 seizoenskaarthouders, dat zou dus betekenen dat ze vandaag ruim 11.000 losse kaarten hebben verkocht. geloof jij het? Bij FC Twente is het nog gekker. Daar las ik onlangs dat ze nu 18.000 seizoenskaarthouders hebben, wat dus betekent dat ze vandaag bijna 10.000 kaarten verkocht zouden hebben.
FC Twente staat onder financieel toezicht van de KNVB dus ik mag aannemen dat er ook verscherpt toezicht wordt gehouden op de recettes. Al zou het mij wel verbazen als FC Twente voor deze wedstrijd 10000 losse kaarten zou hebben verkocht.
 

Pascallovic

Well-known member
Nee, het klopt niet. Het gaat om het aantal toeschouwers niet om het aantal verkochte kaarten.

Los daarvan geloof ik er ook geen hol van dat er wel 51.400 en 27.700 kaarten zijn verkocht. Ajax heeft 40.000 seizoenskaarthouders, dat zou dus betekenen dat ze vandaag ruim 11.000 losse kaarten hebben verkocht. geloof jij het? Bij FC Twente is het nog gekker. Daar las ik onlangs dat ze nu 18.000 seizoenskaarthouders hebben, wat dus betekent dat ze vandaag bijna 10.000 kaarten verkocht zouden hebben.
Hoezo zouden ze vandaag (of gisteren) verkocht moeten zijn? Die voorverkoop start echt maanden vantevoren, dus dan hebben ze nog ruim de tijd om die 11.000 losse kaarten te verkopen. Zaten ook nog een zooi jeugdspelers op de tribune, omdat zij zoals altijd tijdens de laatste thuiswedstrijd van het seizoen gehuldigd worden. Die 11.000 losse kaarten geloof ik dus wel. Echter zaten er gisteren maximaal 25.000 mensen. De helft blijft dus weg. Gezien de eerste 60 minuten ook groot gelijk.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
10959529_859167940796971_4788710107696044854_n.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dezelfde vraag kan je aan Jelle stellen over Van der Weg en Swerts.
 
Bovenaan