Eredivisie: Speelronde 33

Forza AZ

Well-known member
Opvallend, na 33 wedstrijden staan Groningen en Willem II exact gelijk, beide 43 punten en een doelsaldo van 44-49. Groningen heeft wel het betere onderlinge resultaat, dus die staan voorlopig nog 8e.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
JJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!! :proost:

Heerlijk, voor het eerst in 30 jaar direct erin gebleven, de vorige keer maakte ik niet bewust mee, nu van afstand, maar wat heerlijk is dit zeg!

En Forza AZ, als AZ tegen Aston Villa loot in de EL, krijg je een biertje van me in Birmingham als bedankje. :p
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eredivisie: Speelronde 33

Voor het eerst sinds een hele lange tijd dat het al zo snel duidelijk is hoeveel Rotterdamse clubs er volgend seizoen in de eredivisie spelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eredivisie: Speelronde 33

Welnee, die is voor AFC. Die heeft niks met Ajax. Bij Studio Sport wil hij het altijd over AFC hebben.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Voor het eerst sinds een hele lange tijd dat het al zo snel duidelijk is hoeveel Rotterdamse clubs er volgend seizoen in de eredivisie spelen.

2008 was de laatste keer: Excelsior degradeerde rechtstreeks, Sparta bleef er rechtstreeks in. De laatste keer dat geen van beide clubs betrokken waren bij promotie/degradatie d.m.v. ofwel rechtstreeks promoveren/degraderen, ofwel deelname aan de nacompetitie/play-offs was in 1998: Sparta werd 13e in de eredivisie, Excelsior 16e in de eerste divisie.
 

de waan

Well-known member
51000 toeschouwers bij Ajax, 27.700 bij Twente. Het wordt met de week zotter met die cijfers.
 

JMD

Well-known member
51000 toeschouwers bij Ajax, 27.700 bij Twente. Het wordt met de week zotter met die cijfers.

Het punt is: die cijfers kloppen ook gewoon. Twente en Ajax (en nog een flink aantal andere clubs) tellen het aantal verkochte kaarten. Een aantal andere clubs tellen het aantal bezoekers dat binnen is.
Op zich is dat niet zo erg (want voor beide is wat te zeggen, de eerste manier geeft namelijk precies de recette aan), ware het niet dat de verdeelsleutel van het TV geld ook de toeschouwersaantallen meerekent, en dan is het vreemd dat er 2 telsystemen bestaan.

Kwam laatst dit artikel tegen: http://www.nrcnext.nl/blog/2012/02/10/next-checkt-er-waren-45-880-toeschouwers-bij-ajax-fc-utrecht/ Dat legt het heel duidelijk uit.
 

Pascallovic

Well-known member
Cambuur had een rode kaart of 6 moeten hebben.
Waren voor mij ook gewoon duidelijke gele kaarten die de Ridder en El Makrini hadden moeten krijgen met al geel op zak. Dat je hem niet aan de Ridder geeft voor die bewuste en vreemde handsbal op de helft van Ajax kan ik nog inkomen. Maar die rotschop van El Makrini op de achterlijn van Cambuur was gewoon zo duidelijk geel en dus rood.
 
Bovenaan