WK voor vrouwen 2023

Maasveld

Well-known member
02976bfb26ba756cd9ddfa9a0d83e6c0.jpg

Ik ben het grote verdriet maar even aan het wegspoelen met een biertje. Al heeft deze meer weg van een bananen-minth smoothie. Wel lekker fris.
Ben je Panoramix tegengekomen?
 

De Groene Scout

Well-known member
Heerlijk geslapen, om 04.30 nog wel een keer wakker geweest en even overwogen toch nog maar even te kijken.
Meer dan de tussenstand en de 1e commentaren op met name Berensteijn op de telefoon niet gezien.

Wanneer gaat de KNVB met Jonker om tafel? Dit kan natuurlijk niet verder zo.
 

ALenstra

Well-known member
Ik zit nu samenvatting en analyse te kijken op de BBC maar wat een omstreden beslissingen af en toe.
 

Joost

Well-known member
Ik had de wekker gezet maar na 20 minuten viel ik toch weer in slaap. Spanje was die eerste twintig minuten echt heel veel beter dan Oranje.

Net de samenvatting gezien. Twee momenten springen er echt uit; onbegrijpelijk dat de penalty van Oranje wordt teruggedraaid. En het verdedigen van de nummer 4 van Oranje bij de 2-1.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik had de wekker gezet maar na 20 minuten viel ik toch weer in slaap. Spanje was die eerste twintig minuten echt heel veel beter dan Oranje.

Net de samenvatting gezien. Twee momenten springen er echt uit; onbegrijpelijk dat de penalty van Oranje wordt teruggedraaid. En het verdedigen van de nummer 4 van Oranje bij de 2-1.

Die eerste twintig minuten kun je doortrekken tot de rust. Na rust kwam Nederland er iets beter uit, maar al met al was het weer eens vrij matig. Over die pingel eens, maar om daar nou over te janken. Had Spanje gelijk gemaakt en Nederland speelde toch niet om te winnen. Lieke Martens weer ouderwets matig. Ik kijk vrijwel nooit, maar altijd als ik kijk is ze erg matig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je komt hier wel meer rare drankjes en eten tegen. Je raakt eraan gewend. Deze van Max ben ik nog niet tegengekomen.

Drink jij dan rare drankjes in China? Ik vermijd echt alles waar ik een risico in zie dat ik aan de schijterij raak. Desondanks ook deze vakantie door het eten weer aan de beurt geweest.

Ik laat vrouwlief via internet bier bestellen zodat ik nog wat lekkers heb te drinken bij haar familie. Dit bier komt uit Shaoxing, Zhejiang. Daar ben je niet in de buurt geweest deze vakantie als ik het een beetje goed heb gevolgd. Beijing en dan richting het zuidwesten en nu Chongqing in het westen toch?
 

Mario

Well-known member
Nee, ik drink geen rare drankjes in China. Ik bedoel meer dat je gewend raakt aan de vreemde dingen die je hier tegenkomt, ook qua eten. Ik ben hier nu al zo vaak geweest, dat ik nergens meer raar van opkijk. Vooral niet teveel van de straat eten hier. Mijn vrouw weet ook wel waar je wel, en vooral niet moet eten.

De route klopt idd, Beijing Guiyang/Guizhou-Chongqing-Beijing. Inmiddels weer terug in Beijing.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Echt van de straat eten doe ik ook niet echt, maar qua inrichting ontloopt het elkaar ook niet veel. Zegt overigens ook niet alles. In 2019 waren mijn ouders mee en toen werden we ziek in het restaurant wat er vrij deftig uitzag. Even niet goed opgelet wat mijn schoonmoeder had besteld (gefrituurd ijs) en dat kwam als eerste op tafel als je honger hebt. Deze trip raakte ik aan de schijterij vermoedelijk van gebakken bapao binnen in een vrij net winkelcentrum in de miljoenenstad Hefei.

Doen jullie wel goed die trip. Het is bij ons wat hap snap en dan komt er uiteindelijk toch niet veel voor elkaar. Bijna alles hier lijkt altijd wel lastig.
 

Batigoal

Well-known member
Is dit een China-reistopic?

Overigens de wedstrijd vanmorgen in de re-live gekeken zonder dat ik het resultaat wist. Was wel een spannende pot. Teleurstellende, maar terechte nederlaag. Spanje was veel beter. Alleen weer hetzelfde als de mannen tegen Argentinië; met die alles-of-niets tactiek aan het einde raakten ze in paniek en eigenlijk had je na de gelijkmaker door moeten drukken. Nu werden de verhoudingen in de verlenging weer hersteld. Wat dat betreft maakte Jonker dezelfde fout als zijn leermeester. Beerensteyn weer bijzonder matig in de afwerking en vervolgens de deksel op de neus. Afscheid van een paar ouwetjes en de toekomst ziet er best rooskleurig uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Off topic!!!!

In dit geval had je in de blessuretijd van de tweede helft nog best wat tijd. Dat was tegen Argentinië niet zo. Ik had toch minimaal die tijd benut om te spelen om de winst. Nu speel je de hele wedstrijd vooral om niet te verliezen, terwijl de Spaanse dames inderdaad zenuwachtig werden en fouten gingen maken. Had je eventueel bij de verlenging terug kunnen schakelen als Spanje tijd had om het om te zetten. Waarna ze het ook weer terug hadden moeten omzetten.
 

Mario

Well-known member
Wellicht dat iemand de reis posts in het vakantie topic kan plaatsen. Excuses voor het offtopic gaan.
 

Batigoal

Well-known member
Gastland Australië gooit het Frankrijk van Hervé Renard eruit na een lange en spannende penaltyreeks.
 
Bovenaan