Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

erka

Well-known member
Werd bij gemeld dat de Russen de centrale hadden beschadigd. Kwam op mij over dat Oekraïne dat verhaal wil brengen om Europa een reden te geven om te hulp te schieten.

Dat is inderdaad wel een beetje de rode draad. Vrijwel heel Europa is het wel over eens dat Rusland fout zit. Maar echt militair helpen wil men niet. Heeft er denk ik ook mee te maken dat het Oekrainse regime ook dubieus is op aantal punten.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat is inderdaad wel een beetje de rode draad. Vrijwel heel Europa is het wel over eens dat Rusland fout zit. Maar echt militair helpen wil men niet. Heeft er denk ik ook mee te maken dat het Oekrainse regime ook dubieus is op aantal punten.
Vooral heel erg bang voor de consequenties.
 

De Wolf

Well-known member
Europa wil geen oorlog met Rusland. Dan weet je zeker dat de Russen binnen een paar weken de Baltische Staten aanvallen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vooral heel erg bang voor de consequenties.
Inderdaad. Vooralsnog is de Westerse wereld nog veel te afhankelijk van Rusland om echt in te grijpen, zo lijkt het. Vanochtend nog stoere taal dat de hoogst mogelijke sancties zullen volgen. Maar inmiddels blijkt dat o.a. het afsluiten van Swift voor Rusland al van tafel is. Halfbakken maatregelen dus.
 

Batigoal

Well-known member
Een zekere Chernobyl. Die volgens internet al helemaal is uitgeschakeld. Maar misschien gaat het om de grondstoffen/materialen? Of symboliek?
Er zijn daar wel (ondergrondse) opslagplaatsen van nucleair afval. Toch niet zo prettig dat een oorlogsbeluste Putin die in handen krijgt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Er zijn daar wel (ondergrondse) opslagplaatsen van nucleair afval. Toch niet zo prettig dat een oorlogsbeluste Putin die in handen krijgt.
Ik vrees dat Putin dat nucleair afval in Chernobyl niet nodig heeft om tot catastrofale nucleaire aanvallen over te gaan. Dat is misschien nog wel mijn grootste angst. Dat hij zich straks als een kat in het nauw gaat laten verleiden tot bizarre aanslagen.
 

JMD

Well-known member
Een zekere Chernobyl. Die volgens internet al helemaal is uitgeschakeld. Maar misschien gaat het om de grondstoffen/materialen? Of symboliek?
O, ik dacht een andere energie centrale te hebben gelezen. Van Tsjernobyl las ik dat ze een opslagplaats van kernafval hadden beschadigd. Maar dat werd door een Oekraïens bureau gemeld, dus hoe waar dat is moet je ook maar afwachten
 

JMD

Well-known member
Ik vrees dat Putin dat nucleair afval in Chernobyl niet nodig heeft om tot catastrofale nucleaire aanvallen over te gaan. Dat is misschien nog wel mijn grootste angst. Dat hij zich straks als een kat in het nauw gaat laten verleiden tot bizarre aanslagen.
Mwah, daar ben ik dan weer niet bang voor. Een nucleaire aanval betekent einde wereld, want zodra zij dat doen zal biden Rusland aanvallen, en dat wil zelfs putin niet.
 

gevegt

Well-known member
Europa wil geen oorlog met Rusland. Dan weet je zeker dat de Russen binnen een paar weken de Baltische Staten aanvallen.
Dit is echt onzin.
Als een Navo land Oekraïne te hulp schiet zal Poetin dit als een aanval van de Navo betitelen met alle gevolgen van dien.
Indien Poetin een Navo land aanvalt, zijn de rapen gaar en heeft hij op voorhand verloren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mwah, daar ben ik dan weer niet bang voor. Een nucleaire aanval betekent einde wereld, want zodra zij dat doen zal biden Rusland aanvallen, en dat wil zelfs putin niet.
Mja, ik weet het ook niet hoor. Ik ben geen oorlogsexpert. Kan er enkel een klein beetje vanuit mijn expertise, psychologie, naar kijken. En ik zie dat zowel bondgenoten van Putin, als ook de Russische bevolking in met de minuut groeiende getalen zich afkeren van deze actie. Dus het is niet uitgesloten dat Putin in de komende weken en maanden behoorlijk wat macht en invloed gaat verliezen. Dat bedoel ik met een kat in het nauw, zo'n persoon als Putin zie ik dan zomaar triggerhappy worden als hij niets meer te verliezen heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Aeroflot mag niet meer in Engeland landen.
Aeroflot sponsort man united, ben benieuwd wanneer zij het sponsorcontract met Aeroflot opzeggen.
 

JMD

Well-known member
Mja, ik weet het ook niet hoor. Ik ben geen oorlogsexpert. Kan er enkel een klein beetje vanuit mijn expertise, psychologie, naar kijken. En ik zie dat zowel bondgenoten van Putin, als ook de Russische bevolking in met de minuut groeiende getalen zich afkeren van deze actie. Dus het is niet uitgesloten dat Putin in de komende weken en maanden behoorlijk wat macht en invloed gaat verliezen. Dat bedoel ik met een kat in het nauw, zo'n persoon als Putin zie ik dan zomaar triggerhappy worden als hij niets meer te verliezen heeft.
Putin heeft zoveel lakeien en getrouwen om zich heen verzameld dat die echt wel aan de macht blijft…
 

Max

Administrator
Forumleiding
Aeroflot mag niet meer in Engeland landen.
Aeroflot sponsort man united, ben benieuwd wanneer zij het sponsorcontract met Aeroflot opzeggen.

Dat moet je Johnson wel nageven. Komt vrij snel met een helder statement en maatregelen.
 

JMD

Well-known member
Dat moet je Johnson wel nageven. Komt vrij snel met een helder statement en maatregelen.
Jep. Maar heeft natuurlijk wel het voordeel dat hij niet eerst (zoals de eu landen) hoeft te overleggen met meer dan twintig landen,
 

Batigoal

Well-known member
Afgelopen week bij die speech van Putin kreeg ik onwillekeurig de gedachte dat hij er slecht uitzag en het wel leek alsof hij medicijnen gebruikt.

Vanmorgen kwam ik toevallig het bericht tegen dat er blijkbaar al een tijdje geruchten gaan dat Putin kanker zou hebben. Als ik hierboven dan een paar berichten lees over 'een kat in het nauw' moet ik daar gelijk aan terugdenken.
 
Bovenaan