Sat?kroketten Lekker & Gezond Discussietopic 2017/2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Groene Scout

Well-known member
Abu en Zwolle Ole bedankt voor de organisatie! Maasveld gefeliciteerd met de titel!

Inmiddels zelf al enkele voorzitters van hoofdklassers op de voicemail staan. Ik heb nog iets te kiezen blijkbaar.
 

Maasveld

Well-known member
Wat een bloedstollende competitie. Tot de carnaval ging het crescendo, daarna een carnavalsdip die zijn weerga niet kende. Net op tijd hersteld en aangezien de concurrentie enorm veel steken liet vallen toch nog de titel in de wacht gesleept. Bedankt voor de felicitaties, Abu en Zwolle Ole ook nog voor het tellen. Nu gauw de joeksmobiel op!
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Na een prima begin en een dramatische 2e seizoenshelft toch nog blij met een 9e plaats.
Helaas heeft de clubleiding ervoor gekozen om mijn contract niet te verlengen en mij te vervangen door oud-trainer Zwammy.
Ik ben momenteel in gesprek met een aantal clubs, maar ik wacht eerst het resultaat van de Nacompetitie even af.
 

fortuna1987

Well-known member
Een seizoen om snel te vergeten, het was bagger met Sparta.

Abu en FC Zwolle ole bedankt voor de organisatie, en Maasveld gefeliciteerd met de titel.
 

Maasveld

Well-known member
VVV-Venlo behaalt eerste landstitel

Venlo - Voor de eerste keer in de geschiedenis is VVV-Venlo kampioen geworden van de Sat?redivisie. Na een bloedstollend einde bleek een 6-6 gelijkspel in en tegen Fc Utrecht voldoende om Ajax en Willem II achter zich te houden. Dankzij een late treffer van Bilal in Heerenveen werd het nog even spannend, maar in de resterende minuten wist de Koelclub stand te houden. Een waar volksfeest brak uit.

Coach Maasveld wist niet meer waar hij het moest zoeken: "Dit is waar we al die jaren voor hebben gevochten. Ik wist dat ik terug zou keren toen ik de club in 2013 noodgedwongen moest verlaten. Het proces wat toen in gang is gezet, heb ik vorig seizoen bij mijn terugkomst weer opgepakt. Dat het nu allemaal zo samenvalt, dat gevoel is niet te beschrijven."

Ondanks het succes kreeg de Koelclub toch de nodige kritiek te verduren. Vaak was het spel erg pover en plichtsmatig. Maasveld: Ach, ken mij dat verrekke. Toen we in 2013 de Gouden Schoen wonnen, was men zeer lovend. Maar als puntje bij paaltje komt, telt enkel de titel. Wat veel mensen zijn vergeten is dat we destijds slechts 1 keer vaker hebben gescoord. De concurrentie is een stuk sterker geworden, dan kun je niet meer enkel na?ef blijven aanvallen."

De sleutel tot succes lag volgens Maasveld niet op het veld. "Alles valt en staat met een hecht collectief. Teambuilding is daarbij van essentieel belang. Met carnaval stonden we gruu?ts bovenaan. Hierdoor hebben we de touwtjes wat laten vieren." De spelers lieten de sat?kroketten even voor wat ze waren en gingen over op het Venlose frietei. Een foute keuze zo bleek. Maasveld: "Ik weet niet wat Angelique van de Picardie in die frieteier heeft gedaan, maar bevorderend was het niet." Tijdens de interlandbreak nam de Technische Staf een rigoreus besluit. Een twee weken lang trainingskamp met een bezoek aan alle FEBO's in Nederland moest de Venlonaren weer op het rechte pad brengen. Maaasveld: "Het was een idee van mijn assistent Satjay Driessen. Hij vertelde me dat bij de vele kroegentochten die hij in zijn leven heeft gedaan, het groepsgevoel hem erg aansprak. Wij hebben toen besloten een FEBOtocht te doen, met bij elke FEBO een sat?kroket. We moesten de spelers eraan herinneren waar het uiteindelijk allemaal om draait."

Een gouden zet, zo bleek. Uit de resterende 6 wedstrijden behaalde VVV-Venlo 14 punten, wat dus net genoeg bleek om het kampioenschap binnen te slepen. Over volgend seizoen wilde Maasveld nog niet al teveel kwijt. "Dat is iets voor later deze week, nu is het tijd om te feesten," zei hij terwijl hij met een twinkeling in zijn ogen een sat?kroket XXL aan het opsmikkelen was. Het bleef nog lang Lekker & Gezond in Venlo.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Ik kreeg zojuist een telefoontje uit Doetinchem.
Ben ik de enige, of hebben ze ook andere trainers benaderd?
 

Abubakari

Well-known member
Nou, alle 18 clubs zijn bekend, we gaan weer kiezen op volgorde van de ranglijst, al is het wel zo dat NAC automatisch naar zwammy gaat omdat het leuker is als een coach zijn eigen favoriete club krijgt.

Maasveld zal wel bij VVV blijven neem ik aan, Pascallovic mag kiezen. Ondanks dat ik een contract voor het leven heb bij Ajax (als organisator heb je nu eenmaal wat voordelen) stel ik mijn positie beschikbaar aan Pascallo, deelnemer vanaf het eerste uur (toch?) en nog nooit Ajax onder zijn hoede gehad. Bedankt Pascallo voor de eer, dan blijf ik bij Ajax. Zo niet dan moet ik even nadenken waar ik heen ga.

1. Maasveld - VVV
2. Pascallovic -
3. Abubakari
4. Susa - Feyenoord?
5. Reinoud
6. Marinos
7. FC Zwolle Ol? - PEC Zwolle?
8. Magikan - PSV?
9. Simon
10 SC Heerenveen - sc Heerenveen?
11 Kralinger
12 Unregistere
13 fortuna1987 - Fortuna Sittard
14 PES5 -
15 Satyr
16 Bernardo
17 zwammy - NAC
18 Mario -
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Als er geen andere gegadigden zijn, dan wil ik De Graafschap wel. Dan kan Kralinger bij Excelsior blijven.
 

Magikan

Well-known member
Op zich ben ik beschikbaar voor nog een seizoen PSV.
Andere PSV-fan is Mario.
Laat ik ook zo'n nobele geste maken ;)
Ben bereid om Mario het trainerschap van PSV te gunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan