Ons Europees voetbaltopic

JMD

Well-known member

Over de coëfficiënten: "Zo'n kartrekker is PSV vrijwel altijd geweest. "

Tot zover de mythe dat PSV Europees nooit levert... PSV is over het algemeen heel stabiel in Europa. Punt is daardoor wel dat PSV eigenlijk nooit uitschieters heeft (zoals Ajax in 2019, Feyenoord in 2022 en AZ in 2023), waardoor het lijkt alsof PSV het slecht(er) doet...
 

erka

Well-known member
Ja, dat klopt wel. Als het er écht om gaat heeft PSV nooit een uitschieter en dat valt dan op. Maar door de ondergrens gebeurt ook zelden.
 

JMD

Well-known member
Ja, dat klopt wel. Als het er écht om gaat heeft PSV nooit een uitschieter en dat valt dan op. Maar door de ondergrens gebeurt ook zelden.
Precies. De vraag is dus wat je liever hebt... Een keer door de ondergrens, maar ook een keer een flinke uitschieter, of regelmatig zijn. Als supporter zou ik toch graag ook weer eens 1/2 finale (finale) van een Europese beker meemaken/spelen... Ben jaloers op de supporters van AZ, Feyenoord en Ajax wat dat betreft, die hebben dat de laatste jaren wel gedaan.
 

Maasveld

Well-known member
Precies. De vraag is dus wat je liever hebt... Een keer door de ondergrens, maar ook een keer een flinke uitschieter, of regelmatig zijn. Als supporter zou ik toch graag ook weer eens 1/2 finale (finale) van een Europese beker meemaken/spelen... Ben jaloers op de supporters van AZ, Feyenoord en Ajax wat dat betreft, die hebben dat de laatste jaren wel gedaan.
Dat lijkt me een redelijk retorische vraag.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Abubakari

Well-known member
Wel typerend voor PSV. Eigenlijk een beetje een saaie fabrieksclub, niet de pieken en dalen of de historie of de mooie uitschieters van Ajax en Feyenoord. Zelfs een EC1 winnen doen ze saai.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Maar goed dat PSV vanavond niet thuis speelt voor de CL, dan hadden vele fans Eindhoven nooit kunnen bereiken, het staat compleet vast rond Eindhoven doordat aan de zuidkant van Eindhoven een gasleiding dreigt te springen en daardoor de zuidelijke ring van Eindhoven is afgesloten...
 

Abubakari

Well-known member
Ja en nee...

Ja, het is een fraai filmpje, maar ik word zo langzamerhand ook gillend gek van al die filmpjes als aankondiging voor een topduel bij PSV (maar ook bij andere clubs)... De media-afdelingen van topclubs zijn volgens mij inmiddels net zo groot als de technische staf...
Deze keer komt Ajax er in voor. Wat heeft Ajax te maken met Dortmund-PSV? Het is en blijft een net niet club.
Hup Dortmund!
 

Batigoal

Well-known member
Mooie pot op papier. Beide clubs zijn wel aan elkaar gewaagd, maar er liggen voor PSV zeker kansen om door te gaa. Ik vind beide defensies niet geweldig, dus een doelpuntrijke wedstrijd is mogelijk en leuk om te zien.
 

JMD

Well-known member
Deze keer komt Ajax er in voor. Wat heeft Ajax te maken met Dortmund-PSV? Het is en blijft een net niet club.
Hup Dortmund!
Tsja, het gaat over het geweldige seizoen dat PSV tot nu speelt en de tegenstanders. Ajax is ook een tegenstander geweest...

Toch opvallend hoe onzeker je bent over je eigen cluppie dat je steeds andere clubs moet wegzetten als net-nietclub... Heeft Ajax echt niet nodig. ;)
 

Mario

Well-known member
Mooie pot op papier. Beide clubs zijn wel aan elkaar gewaagd, maar er liggen voor PSV zeker kansen om door te gaa. Ik vind beide defensies niet geweldig, dus een doelpuntrijke wedstrijd is mogelijk en leuk om te zien.
Ik denk dat het lastig gaat worden. Maar goed, dit zijn de extra mooie duels dit seizoen. Het zou mooi zijn als we een ronde verder komen, maar het is niet realistisch om te denken dat we de CL gaan winnen. Belangrijkste is om na 6 jaar de hoofdprijs in Nederland te winnen, dat is een stuk realistischer.

Al met al voor nu: hups PSV!
 
Bovenaan