Hoofdklasse A zondag 2018-2019

Unregistere

Well-known member
Hoogeveen - DEM bleef 0-0. Daardoor doet ook SDO (1-5 winst bij Hollandia) weer volop mee.

MSC inderdaad gewonnen, had Mug goed voorspeld.

Maar verder ga ik het gras niet voor de voeten van bqandy wegmaaien, wiens altijd prima overzicht hier vast nog volgt!
 

bqandy

Well-known member
Helaas vandaag niet vanwege twee familiefeestjes achter elkaar in de regio Hoogeveen en zo dus nog wel even een minuutje of tien tussendoor wat gezien. Want de eerste was letterlijk naast het complex van Hoogeveen. Volle bak, veel sfeer, maar dus 0-0 regen DEM, dat de beste papieren blijft houden voor de titel.
SDO doet ook weer helemaal mee, maar heeft het niet in eigen hand. SDO won bij Hollandia met 5-1.
Be Quick pakte het benodigde punt tegen De Bataven niet. (1-2) Volgende week dan maar tegen SDO hoop ik.
MSC bijna veilig na de 2-0 tegen AWC. MSC Heeft nog een punt nodig. Purmersteijn veilig na de 2-3 bij RKHVV.
Achilles 1894 en Fortuna Wormerveer gaan onderling uitmaken wie degradeert en wie nacompetitie speelt. Achilles won met 3-2 van Alcides en Fortuna met 2-1 van Hoogland. De vraag is wel of Achilles die nacompetitie dan ook echt gaat spelen. Lijkt me sterk.
RKZVC speelde nog met 1-1 gelijk tegen Silvolde en is nu klaar. In theorie is er nog kans op een vervangende periode voor RKZVC, maar die is erg klein.
Derde periode gaat nog tussen DEM en SDO, met de beste papieren voor DEM.
 

Mug

Member
Wat is het jammer dat Achilles 1894 stopt met zondagvoetbal. Afgelopen zondag hebben de spelers nog even laten zien waarom het zo jammer is. De laatste thuiswedstrijd winnen met 3 - 2 tegen het ook aloude Alcides. Achilles bedankt en veel succes in het zaterdagvoetbal.
 

Mug

Member
Zondag naar de mooiste en spannendste kompetitie kijken. Waar wordt gejuicht en waar wordt gehuild in de Hfk A. Alle kanshebbers op een rij: Hoogeveen , DEM of SDO . Wie wordt kampioen. Voor rechtstreekse degradatie : Achilles 1894 of Fortuna Wormerveer . En voor p/d komen, De Bataven, Fortuna Wormerveer, Achilles 1894, MSC en theoretische Be Quick 1887 nog in aanmerking. Dus voor 8 clubs gaat het spannend worden.
 

Mug

Member
Zaterdag bij Staphorst en zondag natuurlijk bij Alcides tegen kampioenskandidaat Hoogeveen. Lekkere potjes.
 

bqandy

Well-known member
Zondag naar de mooiste en spannendste kompetitie kijken. Waar wordt gejuicht en waar wordt gehuild in de Hfk A. Alle kanshebbers op een rij: Hoogeveen , DEM of SDO . Wie wordt kampioen. Voor rechtstreekse degradatie : Achilles 1894 of Fortuna Wormerveer . En voor p/d komen, De Bataven, Fortuna Wormerveer, Achilles 1894, MSC en theoretische Be Quick 1887 nog in aanmerking. Dus voor 8 clubs gaat het spannend worden.

Be Quick theoretisch? Het kan echt zo maar gebeuren. Ik ben er iig niet gerust op.

Ronde 30 en de laatste:
DEM - Achilles 1894 (DEM bij winst kampioen en Achilles dan gedegradeerd)
Alcides - Hoogeveen
SDO - Be Quick 1887
Silvolde - MSC
De Bataven - RKZVC
Purmersteijn - Fortuna Wormerveer
AWC - Hollandia (niks op het spel)
Hoogland - RKHVV (niks op het spel)

In een eerdere post van mij en Mug is bijna alles al gememoreerd. DEM dus beste papieren voor de titel. Hoogeveen en SDO volgen op een punt. Doelsaldo Hoogeveen 5 punten beter.
De derde periode: DEM ook bovenaan, gevolgd door Hoogeveen (al de 1e periodetitel) en SDO. Normaal gaan de 3e en vervangende periode naar DEM en SDO. Hoogland heeft de 2e periode. RKZVC grijpt als vierde overal naast of er moet fors gewonnen worden van De Bataven en SDO moet fors verliezen van Be Quick. Praten we wel in beide wedstrijden over uitslagen van minimaal 6 en 7-0. Doelsaldo is +12 voor SDO.
 

Mug

Member
Andy, je hebt gelijk wat Be Quick betreft. Het zal toch niet dat zowel MSC als de Bataven winnen en Be Quick verliest.Dan kun je met 36 punten p/d gaan spelen.Onvoorstelbaar. Prettige zondag !
 

Abubakari

Well-known member
Zoveel nacompetitie is er nog niet op zondag in stad (en net daarbuiten), dus hup MSC en Hup Bataven! :oops:

Er van uitgaande dat BQ1887 het wel redt in de nacompetitie.
 
Laatst bewerkt:
Be Quick theoretisch? Het kan echt zo maar gebeuren. Ik ben er iig niet gerust op.

Ik ben er iig ook niet gerust op voor De Bataven. Ten minste 1 punt voor MSC en Be Quick lijkt me geen probleem, gezien de voorbeschouwingen bij Silvolde en SDO zelf.


Voorbeschouwing Silvolde - MSC-Amslod
Geschreven door Marcel van Berkum
Gepubliceerd: 24 mei 2019
Hits: 197

Silvolde 1 speelt de laatste competitiewedstrijd tegen MSC-Amslod uit Meppel. Het e-bike team MSC-Amslod staat op plaats 12. Evenals Silvolde heeft het een tijd moeten vrezen voor degradatie, maar staat nu veilig. Het is dus een duel ‘om des keizers baard’.


Voorbeschouwing SDO - BE Quick

Zondag 26 mei 2019: SDO – Be Quick, Sportpark De Kuil te Bussum. Aanvang 14u.
Dan maar de titelstrijd. DEM heeft de beste papieren, om een clich? te gebruiken. Thuis in Beverwijk tegen het bijna gedegradeerde Achilles, dat zal niet meer mislopen.
Wat SDO rest is de deelname aan de nacompetitie om te kunnen promoveren naar de Derde Divisie.
Op voorhand lijkt de strijd om de titel vergeven maar het is en blijft voetbal en juist in deze Hoofdklassecompetitie is alles mogelijk. De kans is bijzonder klein maar indien SDO zondag weet te winnen en DEM en Hoogeveen verspelen punten, dan is er sprake van een Goois wonder


Ik hoop maar op het Gooise en Achterhoekse wonder.
 

De Groene Scout

Well-known member
Vanmiddag langs de lijn toch maar de zondag A een beetje volgen. Nog volop spanning zowel bovenin als onderin.
Ik zeg Hup Hoogeveen, Hup Achilles 1894 en Hup Be Quick!!!
 
Mijn felicitaties aan alle Be Quick, MSC en DEM supporters. Jammer voor mijn club.
Voordeel is dat ik hopelijk nog in een drietal wedstrijden van een energiek strijdend De Bataven mag genieten.
 

Mug

Member
Het seizoen zit er op. Ik denk dat DEM de terechte kampioen is geworden. Ook Hoogeveen heeft een geweldig jaar gehad, evenals Alcides als promovendus. Gelukkig is het voor Be Quick en MSC ook goed afgelopen, alhoewel het voor beiden erg moeizaam was. Heel jammer dat we Achilles Assen niet weer terug zien. Met Emmen , Longa en Quick 20 komen we weer oude bekenden tegen, altijd leuk. En nu nog afwachten wie er via de nacompetitie blijven of bijkomen. Ik wil nog wel even kwijt dat de zondag hoofdklasse net zo spannend
was als de zaterdag hoofdklasse . Maar wanneer gaan ze nou mixen ?
 

bqandy

Well-known member
Mooi dat Be Quick er in blijft, van harte bqandy! :duim:

Dank je. Ik denk dat het ook belangrijk is, want nu zullen enkele spelers die misschien twijfelden blijven. Dan kun je mooi door bouwen en volgend seizoen wellicht mee doen voor de prijzen.
 
Bovenaan