Honkbal

Friesland

Well-known member
https://www.youtube.com/watch?v=ADXs2C4Vmho

Ze zijn vannacht in ieder geval een stap dichterbij gekomen. Nu eerst het kampioenschap van de National League.
Maar goed ze zeggen niet alleen dat de Cubs de World Series winnen maar tegen "Miami" en in een sweep (4-0). De Marlins spelen net als de Cubs in de NL, dus dat had in ieder geval niet gekund. Kijkend naar mogelijke World Series van dit jaar: Michael Fox komt uit Canada, Blue Jays v. Cubs zou leuk zijn...
 

Friesland

Well-known member
Rangers opnieuw op een vroege voorsprong in Toronto.

Rangers in de derde inning naar 2-0 via een home run.
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Consternatie in Toronto. Bij twee uit en 2 wijd, 2 slag in de bovenste helft van de 7e inning, is het derde honk bezet. De catcher wil de bal teruggooien naar de pitcher, maar raakt daarbij de knuppel. De honkloper op het derde honk loopt naar de thuisplaat, maar de scheidsrechter zwaait met zijn armen, de honkloper gaat toch door naar thuis en wordt vervolgens teruggestuurd naar het derde honk. Na overleg met de scheidsrechters wordt het punt toch gegeven. Na een oponthoud van 18 minuten blijft de beslissing staan en komen de Rangers dus op een 3-2 voorsprong.
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
In de onderste helft nu twee vangfouten in het veld van de Rangers. Eerst heeft de tweede honkman niet goed het zicht op de bal, waardoor de honkloper in is, bij de volgende slagman maakt de derde honkman een soortgelijke fout, waardoor alle honken bezet zijn. Nu gaat de honkloper uit op de thuisplaat door met een gestrekt been op de catcher in te glijden, zonder intentie direct de thuisplaat te raken. De catcher had zijn been niet op de thuisplaat, overigens, misschien maar goed ook, anders had hij een gebroken been, denk ik. En de 3-3. Driepuntshomerun er achteraan: 6-3 voor de Blue Jays!

Beide banken stromen opeens leeg. Nou, ik ga naar bed.
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
De score bleef verder ongewijzigd, dus plaatste de Blue Jays zich voor de American League finale. Tegenstander daarin zijn de Royals die thuis de Astros met 7-2 versloegen.

Halve finale National League:

Dodgers - Mets, donderdag 26:00 (vrijdag 2:00) [live op FS4]
(winnaar naar finale National League tegen de Cubs)


Programma finale American League kampioenschap:

Royals - Blue Jays, morgen 25:30 (zaterdag 1:30) [live op FS2]
Royals - Blue Jays, zaterdag 21:30 [live op FS2]
Blue Jays - Royals, maandag 25:00 (dinsdag 1:00)
Blue Jays - Royals, dinsdag 21:00
Blue Jays - Royals, woensdag 21:00 (indien nodig)
Royals - Blue Jays, volgende week vrijdag 25:00 (zaterdag 1:00) (indien nodig)
Royals - Blue Jays, volgende week zaterdag 25:30 (zondag 1:30) (indien nodig)


Programma finale National League kampioenschap:

Mets - Cubs, zaterdag 25:30 (zondag 1:30) [live op FS2]
Mets - Cubs, zondag 25:30 (maandag 1:30)
Cubs - Mets, dinsdag 25:30 (woensdag 1:30)
Cubs - Mets, woensdag 25:30 (donderdag 1:30)
Cubs - Mets, donderdag 25:30 (vrijdag 1:30) (indien nodig)
Mets - Cubs, volgende week zaterdag 21:30 (indien nodig)
Mets - Cubs, volgende week zondag 24:30 (maandag 0:30) (indien nodig)
 
Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
New York Mets winnen met 3-2 bij de Los Angeles Dodgers en treffen Chicago Cubs in de National League finale.
 

Friesland

Well-known member
Ik ben benieuwd of het ook van invloed is op de aanvangstijdstippen. Het lijkt mij in ieder geval gunstig, dat de Mets zich hebben geplaatst, aangezien de Dodgers helemaal in Los Angeles zitten (9 uur tijdsverschil met Nederland).

New York en Toronto hebben 6 uur tijdsverschil
Chicago en Kansas City hebben 7 uur tijdsverschil.
Tussen 25 oktober en 1 november zijn de tijdsverschillen een uur kleiner. Wij gaan da naar de wintertijd, terwijl de Amerikanen dan nog een week in de zomertijd zitten.

Op de site van de MLB staan alle tijden in ET, dat is de tijdzone aan de oostkust van de VS (o.a. New York, Washington, Atlanta, Boston en Miami).
 

JMD

Well-known member
Ik ben benieuwd of het ook van invloed is op de aanvangstijdstippen. Het lijkt mij in ieder geval gunstig, dat de Mets zich hebben geplaatst, aangezien de Dodgers helemaal in Los Angeles zitten (9 uur tijdsverschil met Nederland).

New York en Toronto hebben 6 uur tijdsverschil
Chicago en Kansas City hebben 7 uur tijdsverschil.
Tussen 25 oktober en 1 november zijn de tijdsverschillen een uur kleiner. Wij gaan da naar de wintertijd, terwijl de Amerikanen dan nog een week in de zomertijd zitten.

Op de site van de MLB staan alle tijden in ET, dat is de tijdzone aan de oostkust van de VS (o.a. New York, Washington, Atlanta, Boston en Miami).

Nee, heeft geen invloed volgens mij.

Begintijden hangen altijd van ET af. Ze beginnen de World Series altijd op dezelfde tijd (19.30 ET als ik het goed heb). Als het bv LA tegen San Francisco zou zijn voor de World Series beginnen ze alsnog op die tijd. Als ze 19.30 Pacific Time (tijdzone LA) zouden beginnen, zou het al 22.30 in New York zijn... Lijkt me niet handig.

Wel mooi van dat uurtje minder tijdsverschil vanwege later overstappen op de wintertijd, dan zullen de World Seriewedstrijden om 0.30 beginnen. Iets betere tijd.
 

Makanaky

Well-known member
Hups Cubs! Babe Ruth's curse is al een poosje vertrokken, die Billy Goat mag nu ook wel eens oppleuren.
 

Friesland

Well-known member
Nee, heeft geen invloed volgens mij.

Begintijden hangen altijd van ET af. Ze beginnen de World Series altijd op dezelfde tijd (19.30 ET als ik het goed heb). Als het bv LA tegen San Francisco zou zijn voor de World Series beginnen ze alsnog op die tijd. Als ze 19.30 Pacific Time (tijdzone LA) zouden beginnen, zou het al 22.30 in New York zijn... Lijkt me niet handig.

Wel mooi van dat uurtje minder tijdsverschil vanwege later overstappen op de wintertijd, dan zullen de World Seriewedstrijden om 0.30 beginnen. Iets betere tijd.

Bij de wedstrijden van de World Series staan bij de aanvangstijdstippen nog "TBD". Ik neem aan dat, vanwege andere evenementen, kan voorkomen dat een wedstrijd een half uur of een uur eerder of later kan beginnen. Aangezien de clubs uit het oosten van de VS komen, lijkt het logischer dat, bij een aangepast tijdstip, de wedstrijden eerder vroeger dan later zullen beginnen.

De aanvangstijdstippen van de League kampioenschappen zijn ondertussen bekend en staan in bericht #47.
 

JMD

Well-known member
Bij de wedstrijden van de World Series staan bij de aanvangstijdstippen nog "TBD". Ik neem aan dat, vanwege andere evenementen, kan voorkomen dat een wedstrijd een half uur of een uur eerder of later kan beginnen. Aangezien de clubs uit het oosten van de VS komen, lijkt het logischer dat, bij een aangepast tijdstip, de wedstrijden eerder vroeger dan later zullen beginnen.
Heb het even nagezocht en de laatste jaren begon de World Series steeds om 20.00 ET, en daar zat zowel een ploeg uit het westen (San Francisco) als uit het oosten (Boston) in.

Dus zal het nu ook wel weer om 20.00 ET beginnen, dus normaal gesproken 2.00 's nachts onze tijd (of 1.00 in de week dat wij al wel over zijn op wintertijd en zij nog niet).
 

JMD

Well-known member
Blue Jays verloren afgelopen nacht met 5-0 hun 1e duel in Kansas.

Nu is het 2e duel bezig... Toronto stond 3-0 voor, maar inmiddels 3-2, bottom 7e inning.
 

Friesland

Well-known member
Deze inning is een nachtmerrie voor de Blue Jays. Zelf maar drie man aan slag gehad, maar vervolgens wel 4 punten tegen krijgen...
 
Bovenaan