Honkbal

inhethoekje

Active member
Ze hebben hem, de Cubs winnen de World Series, wat een wedstrijd, wat een wedstrijd, ongelooflijk, wat ben ik blij dat ik op ben gebleven.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Leuk, een 5 uur durende wedstrijd. Knap dat je 'm hebt uitgezeten Hoek.
 

inhethoekje

Active member
Leuk, een 5 uur durende wedstrijd. Knap dat je 'm hebt uitgezeten Hoek.

Dank je,ik kijk met alle gemak een honkbal wedstrijd af, ben al mijn hele leven een honkbal liefhebber (Boston Red Sox), helaas ken ik niemand in mijn naaste omgeving die er ook van houd laat staan ernaar kijkt, vandaar dat ik afgelopen nacht een beetje in mijn zelf zat te kletsen op dit forum, ik moest de energie en de opwinding van deze wedstrijd kwijt,sorry.
 

Eresd?g?

Banned
Dank je,ik kijk met alle gemak een honkbal wedstrijd af, ben al mijn hele leven een honkbal liefhebber (Boston Red Sox), helaas ken ik niemand in mijn naaste omgeving die er ook van houd laat staan ernaar kijkt, vandaar dat ik afgelopen nacht een beetje in mijn zelf zat te kletsen op dit forum, ik moest de energie en de opwinding van deze wedstrijd kwijt,sorry.
Was ook wel grote sensatie toch? Met name nadat Cubs met 3 - 1 achter stonden dachten velen dat t klaar waa voor ze...
 

inhethoekje

Active member
Was ook wel grote sensatie toch? Met name nadat Cubs met 3 - 1 achter stonden dachten velen dat t klaar waa voor ze...


Ik eerlijk gezegd ook, dacht dat het thuisvoordeel voor Cleveland ook zou meespelen maar ik weet niet wat voor publiek ze daar hebben maar de Cubs aanhangers leken wel in overtal , qua aantal en geluid.
Plus het feit dat de bullpenn (de werpers) veel beter is dan de Cubs.

Denk dat de time out ivm de regen de Cubs beter deed dan Cleveland, maar dat is puur gevoelsmatig.
(Cubs mochten na de time out aan slag en sloegen direct een 1e honk met een 40 jarige die werd vervangen door een pitchrunner, dat maakte Cleveland nerveus, de coach wist het even niet meer leek het wel)
 

inhethoekje

Active member
En als er leden zijn die denken dat ze allemaal door elkaar zaten, klopt, dat kan in de VS,maar denk niet dat het altijd zo rustig is.
Als bv de LA Dodgers tegen de SF Giants spelen is het alle hens aan dek voor de politie want dan kan er stevig geknokt worden op de tribunes.

Om nog maar te zwijgen van de Red Sox tegen de Yankees.
(2 clubs die bekend staan om hun supporters en de stevige inname van bier gedurende de game)
 

Friesland

Well-known member
Ook namens mij, bedankt voor je verslag, inhethoekje.

Ik had er aan het begin van de play-offs al aan gerefereerd:

Ze zaten er uiteindelijk een jaar naast.


Was ook wel grote sensatie toch? Met name nadat Cubs met 3 - 1 achter stonden dachten velen dat t klaar waa voor ze...
Het lijkt een beetje op de basketbalfinale. Een ploeg staat 3-1 achter in een best-of-7 en gaat alsnog met de titel aan de haal.

En als er leden zijn die denken dat ze allemaal door elkaar zaten, klopt, dat kan in de VS,maar denk niet dat het altijd zo rustig is.
Als bv de LA Dodgers tegen de SF Giants spelen is het alle hens aan dek voor de politie want dan kan er stevig geknokt worden op de tribunes.

Om nog maar te zwijgen van de Red Sox tegen de Yankees.
(2 clubs die bekend staan om hun supporters en de stevige inname van bier gedurende de game)
Red Sox - Yankees is zo ongeveer de Ajax - Feyenoord van de MLB. Ik heb vorig jaar wat play-offwedstrijden kunnen zien en de commentator had het erover dat de Yankees en de Mets elkaar niet liggen, maar Urbanus wees daarop naar Yankees - Red Sox. Dat is ook niet zo vreemd: de twee clubs uit New York spelen in twee verschillende competities. Yankees en Red Sox daarentegen spelen niet alleen in dezelfde competitie en zitten in dezelfde groep.

Yankees - Red Sox of v.v.: 57x in drie seizoenen
Yankees - Mets of v.v.: 4x in de drie seizoenen
Echter, Yankees - Mets zou een finale in de MLB kunnen zijn, Yankees - Red Sox niet.
 
Bovenaan