For The Love Of Hip Hop

U.G.

Well-known member
Het lijkt niet alleen lang geleden, het is ook lang geleden, dat Treach en Co ineens daar waren. De jongen met zijn hele eigen stijl, en h?t idool van Eminem. Maar belangrijker nog, UG genoot hiervan nog lang voordat Eminem in beeld kwam.

 

Eef de Kip

Well-known member
haha een walkman, ja die was ik alweer vergeten man. Ik noem het altijd maar happyhiphop. NBN, Delasoul, het was net ff wat lichter dan die gangsta rap die je daarna kreeg met NWA en dat soort gasten.
 

U.G.

Well-known member
haha een walkman, ja die was ik alweer vergeten man. Ik noem het altijd maar happyhiphop. NBN, Delasoul, het was net ff wat lichter dan die gangsta rap die je daarna kreeg met NWA en dat soort gasten.

Vind je ? NWA liep al, volgens mij had Ice Cube zelfs al een solo-album. Ik vond NBN niet zo licht of jazzy trouwens, net zoals die andere uit Jersey, Redman ;):duim:...die East vs West moest nog wel op stoom komen.
 

U.G.

Well-known member
Ik wist niet dat Prodigy alweer bijna een jaar dood is. RIP brah....thanx voor je rouwe hiphop.

 

Ska P 187

Well-known member
Klassieker inderdaad. Muntje van mij erbij, volgens mij zelfde periode zo'n beetje, andere crew.


Als ik dan toch weer wu tang An het luisteren ben dan deze ook maar voor onze zonden.

 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Mooie tracks. Die eerste is bijna gewoon aan ??n lijn door zonder chorus spitten. Hadden ze wel vaker, Triumph bijvoorbeeld was ook zoiets.
 

Unregistere

Well-known member
Sowieso een geniaal collectief natuurlijk, met minimaal zes ijzersterke MC's met een unieke stijl en een fantastische producer.
 

Ska P 187

Well-known member
Wu tang was zeker top. Wel een hoog Beastie Boys effect, super dope en funky, maar een hele cd achter elkaar horen hakt er toch wel in/ trok ik dan weer moeilijk.
 

Unregistere

Well-known member
Met name bij de dubbelaar dan denk ik. Het debuut kan ik prima achter elkaar beluisteren. Sowieso hadden ze een topperiode tussen de eerste en de tweede groepsplaat. Die reeks soloplaten telde ook zo een stuk of vijf, zes echt goede albums. Sterker nog, twee uit die reeks zou ik moeiteloos in de top 5 zetten als ik een lijst zou moeten maken van de beste hiphopalbums aller tijden.
 

Ska P 187

Well-known member
36th chambers toch? Dat was voor mij het enige groepsalbum wat er toe deed.
Zijn ook zeker best wel een aantal solo albums van een aantal leden de moeite waard inderdaad.
 

Unregistere

Well-known member
36th chambers toch? Dat was voor mij het enige groepsalbum wat er toe deed.
Zijn ook zeker best wel een aantal solo albums van een aantal leden de moeite waard inderdaad.

Ja, Enter The Wu-Tang (36 Chambers) inderdaad. En Wu-Tang Forever bevat ook veel goede tracks, maar als dubbelaar net iets te lang.

En qua soloplaten vind ik Only Built 4 Cuban Linx... van Raekwon en Liquid Swords van Genius / GZA absolute klassiekers.

Ook Tical van Method Man, Return To The 36 Chambers: The Dirty Version van Ol' Dirty Bastard en Iron Man van Ghostface Killah zijn in mijn ogen bovengemiddeld goede platen.
 

U.G.

Well-known member
Een leuk nostalgisch gesprekje heren :duim: Vergeet qua solowerk RZA of zijn alter ego :D Bobby Digital niet.

Over de Beastie Boys gesproken, AD Rock legt het hier nog ff haarfijn uit.


Dan moet ik wel zeggen, dat de jaren 90 hiphop zodanig kont heeft geschopt dat mijn kids, nichtjes en neefjes overal, weleens wat hebben staan uit die tijd. Ik daarentegen, van nu, tsja, nee ;)..ik weet van niks meer. Vooral uit de States. Af en toe hoor ik weleens iets catchy, maar echt, net als AD Rock zegt ; ik probeer allang muziekstromingen uit die tijd die ik toen te vaak links liet liggen te ontdekken.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Een leuk nostalgisch gesprekje heren :duim: Vergeet qua solowerk RZA of zijn alter ego :D Bobby Digital niet.

Ja, ook niet verkeerd. Al heb ik persoonlijk RZA als MC nooit echt top gevonden. Wel goed, maar niet zo onderscheidend als andere clanmembers. Als producer staat hij wel aan de top van de top wat mij betreft!
 
Bovenaan