Eredivisie: Speelronde 34

Fabian

Active member
Rutten heeft trouwens wel dom gewisseld. Prima dat je Achahbar er in brengt, maar waarom voor Mathijsen?

Niet omdat ik Mathijsen-fan ben, maar je haalt in de 52ste minuut bij een 0-0 stand een verdediger eruit en gooit er een aanvaller bij. Gevolg is dat het vanaf dat moment open huis was achterin bij Feyenoord. Tot dat moment was Zwolle nog niet heel gevaarlijk geweest.

In de laatste kwartier kan ik zo'n wissel nog begrijpen, maar dit was te vroeg om op deze manier in te grijpen.
 

fr-keff

Active member
Het komt inderdaad nogal dom over maar ik ben een beetje van slag na afgelopen maandag en vanmiddag.
Ik ben er echt beroerd van.

Ik had vooraf al geen vertrouwen meer... En toen kwam AZ nog na 6 minuten al 0-2 voor en Vitesse kort daarna op 1-0 toen wist ik het al zeker dat het niet goed zou gaan. Wat de spelers vandaag an het doen waren leek echt helemaal nergens op. Niemand die op de bal joeg.
 

de waan

Well-known member
Zou Rutten zich onderhand nou eens afvragen of er toch iets verkeerd zit in zijn seizoensopbouw?
 

Pascallovic

Well-known member
Rutten heeft trouwens wel dom gewisseld. Prima dat je Achahbar er in brengt, maar waar om voor Mathijsen?

Niet omdat ik Mathijsen-fan ben, maar je haalt in de 52ste minuut bij een 0-0 stand een verdediger eruit en gooit er een aanvaller bij. Gevolg is dat het vanaf dat moment open huis was achterin bij Feyenoord. Tot dat moment was Zwolle nog niet heel gevaarlijk geweest.

In de laatste kwartier kan ik zo'n wissel nog begrijpen, maar dit was te vroeg om op deze manier in te grijpen.
Meer risico nemen, omdat jezelf ook niet zoveel hebt gecreerd in 52 minuten. Als je dan een verdediger wilt wisselen, neem je degene die het minst met ruimte in de rug kan spelen. Dat is gezien zijn snelheid Mathijsen. De overweging zelf snap ik nog wel.
 

JMD

Well-known member
Inhethoekje zo lastig is het toch niet.

Donderdag:
18:30 - Heerenveen - Feyenoord
20:45 - PEC - Vitesse

Zondag
12:30 - Vitesse - PEC
14:30 - Feyenoord - Heerenveen

Week erna:

Donderdag
20:45 - Vitesse/PEC - Heerenveen/Feyenoord

Zondag
16:45 - Feyenoord/Heerenveen - Vitesse/PEC

Als Heerenveen Feyenoord verslaat is op donderdag het duel in Heerenveen...
 

leo1949

Well-known member
Je kan moeilijk een 0 - 0 stand gaan verdedigen als je moet winnen dus dat wisselen van Rutten is wel te begrijpen.
Toch wens ik Feyenoord veel succes in de race naar het laatste EL ticket.
 

Pascallovic

Well-known member
Zou Rutten zich onderhand nou eens afvragen of er toch iets verkeerd zit in zijn seizoensopbouw?
De analitici mogen ook wel eens kritischer kijken naar zijn "vakmanschap" na teleurstellende eindklasseringen met Schalke 04, PSV, Vitesse en nu weer Feyenoord.
 

Fabian

Active member
Meer risico nemen, omdat jezelf ook niet zoveel hebt gecreerd in 52 minuten. Als je dan een verdediger wilt wisselen, neem je degene die het minst met ruimte in de rug kan spelen. Dat is gezien zijn snelheid Mathijsen. De overweging zelf snap ik nog wel.

Ja, maar je kunt ook op een andere manier afdwingen voor de goal. Door Toornstra een linie te laten zakken en te kiezen voor meer diepgang. Door een falende Kazim die echt heel belabberd speelde te ruilen voor Achahbar waar de dreiging richting goal wat meer aanwezig is. Genoeg opties in plaats van een bijna hele tweede helft kamikazevoetbal te spelen met een elftal zonder vertrouwen. Dan roep je het over jezelf af.

En dan... met respect voor Karsdorp, maar dat de verdedigende kwaliteiten zijn niet zijn kenmerk. Laten we het over Nelom maar niet hebben. Daar stond dus Van Beek op te boksen tegen de aanvalslinie van Zwolle.

Ik snap daar dus gewoon geen reet van. Feyenoord heeft het Zwolle op die manier cadeau gegeven.
 

Fabian

Active member
Je kan moeilijk een 0 - 0 stand gaan verdedigen als je moet winnen dus dat wisselen van Rutten is wel te begrijpen.
Toch wens ik Feyenoord veel succes in de race naar het laatste EL ticket.

Daar valt niets van te begrijpen. Kamikazevoetbal met een elftal zonder vertrouwen. Je kon erop wachten dat het nu juist fout zou gaan met dit elftal in deze staat.

Genoeg andere mogelijkheden om iets te forceren.
 

fr-keff

Active member
Immers, Toornstra, Boetius, Kazim en Nelom allemaal hopeloos uit vorm. Eigenlijk zul je die er donderdag naast moeten zetten.
 

inhethoekje

Active member
Rutten is een lul, daar zijn we wel over uit ondertussen maar de manier hoe sommig spelers de club Feyenoord de afgelopen weken hebben vertegenwoordigd vindt ik nog veel erger.

Echt, als ik zie hoe spelers als Vilhena, Boetius ,Nelom of Kazim zich presenteren, lamlul is nog een positief woord in deze.

En maar janken als ze een keer niet spelen en maar roepen dat ze veel te goed zijn voor de bank, stelletje teringlyers zijn het, de club niet waardig.

En Clasie mag ook weleens achter de oren gaan krabben, je club op voortouw nemen doe je 34 wedstrijden en niet 15, vraag maar aan spelers in de PL , waar je zo graag naar toe wilt.
 
Laatst bewerkt:

inhethoekje

Active member
Neem die 1-0, Vermeer redt prachtig, scheldt zich een ongeluk in de rondte om iedereen scherp te krijgen WANT DE AANVAL GAAT NOG DOOR! maar niemand die naar hem luistert, hoppa 1-0.
 

Fabian

Active member
Een Clasie kan het ook niet alleen. Als je speelt met spelers die zich verschuilen of het verkloten wordt het zelfs voor een Messi lastig.
 

erka

Well-known member
4-5 :D nou, nou. Zelfs Hoesen maakt er nog eentje. Paar flitsen gezien maar verdedigend was het echt dramatisch van beide ploegen. De Leeuw 17 goals en die mocht nog weg begin van seizoen. Supporters worden wel eens kortzichtigheid verweten maar zelfde geldt soms voor management. Nu maar hopen dat we niet te veel worden leeggekocht deze zomer.

Feyenoord jammer. Maar je voelde het al een beetje aankomen.

Playoffs worden ook niks. Zitten totaal niet in de flow. 1e Ronde playoffs is sowieso niks aan, pas in finale wordt het leuker.
Mijn voorspelling is Heerenveen-Zwolle in de finale.
 
Bovenaan