Derde Divisie zaterdag 2017/18

Status
Niet open voor verdere reacties.

de waan

Well-known member
Hi Rene! Aangezien Jong FC Twente uitkomt in de Derde Divisie Zaterdag is het ook vanzelfsprekend dat de open plek in deze divisie wordt opgevangen door een club actief in de zaterdag competitie.

Aldus de KNVB.

Ik heb nog aangegeven dat ik het niet zo vanzelfsprekend vond en waarom, maar ik verwacht verder geen antwoord meer.
 

Fregge

Well-known member
Zoals ik al op Twitter reageerde (die de waan al heeft gelezen). Volgend jaar is er al een overschot aan zondagclubs. Ik denk zelfs een volle zondagdivisie zonder belofteteams. Stel dat er dadelijk ook nog eens zondagploegen op de plek van Jong Twente komen. Dan heb je echt een heel groot overschot aan zondagclubs in de Derde Divisie.
 

Joost

Well-known member
Zoals ik al op Twitter reageerde (die de waan al heeft gelezen). Volgend jaar is er al een overschot aan zondagclubs. Ik denk zelfs een volle zondagdivisie zonder belofteteams. Stel dat er dadelijk ook nog eens zondagploegen op de plek van Jong Twente komen. Dan heb je echt een heel groot overschot aan zondagclubs in de Derde Divisie.

Ik snap je reactie, had 'm ook al gezien, maar dat mag nooit een reden zijn.
 

noordooster

Well-known member
Zoals ik al op Twitter reageerde (die de waan al heeft gelezen). Volgend jaar is er al een overschot aan zondagclubs. Ik denk zelfs een volle zondagdivisie zonder belofteteams. Stel dat er dadelijk ook nog eens zondagploegen op de plek van Jong Twente komen. Dan heb je echt een heel groot overschot aan zondagclubs in de Derde Divisie.

In dat opzicht is het inderdaad wellicht praktischer om de open gevallen plek in de zaterdag derde divisie op te vullen met een zaterdagteam.
 

Unregistere

Well-known member
Hi Rene! Aangezien Jong FC Twente uitkomt in de Derde Divisie Zaterdag is het ook vanzelfsprekend dat de open plek in deze divisie wordt opgevangen door een club actief in de zaterdag competitie.

Aldus de KNVB.

Ik heb nog aangegeven dat ik het niet zo vanzelfsprekend vond en waarom, maar ik verwacht verder geen antwoord meer.

Wel apart dat ze het als 'vanzelfsprekend' kwalificeren inderdaad. Nou ja, op diverse plaatsen in het land is het nieuws in elk geval met gejuich ontvangen, toch een extra kans op promotie / handhaving.
 

noordooster

Well-known member
Wel apart dat ze het als 'vanzelfsprekend' kwalificeren inderdaad. Nou ja, op diverse plaatsen in het land is het nieuws in elk geval met gejuich ontvangen, toch een extra kans op promotie / handhaving.

De KNVB vindt het vanzelfsprekend, dat een vrijgevallen plek in de zaterdag derde divisie wordt opgevuld door een zaterdagclub.
 

noordooster

Well-known member
Jan Dirk van der Zee. Althans, dat haal ik uit de column van hem over weekendvoetbal: https://www.knvb.nl/info/48260/column-jan-dirk-vd-zee-doorbraak-het-weekendvoetbal

Ja, zondagman Jan Dirk van der Zee...
Maar gelukkig gaat die er niet (alleen ) over.
Bovendien laat die man zich er nergens over uit in welke vorm dat gegoten moet worden.
Zoals jij wilt : Zaterdagverenigingen verplicht op zondag willen laten voetballen of bv alle wedstrijden op zaterdagmiddag om 14.30 uur....
Het enige wat van der Zee steeds zegt is dat het zondagvoetbal diverse problemen heeft en dat hij daarom klassen wil mixen, iets wat hij natuurlijk ook van alle kanten van zijn vrienden te horen krijgt.
 

Fregge

Well-known member
Ja, dit was wel een te verwachten reactie. Maar zeg eens eerlijk, no. Het is toch raar dat er vanuit de KNVB 2 verschillende geluiden komen?
 

Joost

Well-known member
Wie wil dat ?
Al dit soort ellende is rechtstreeks het gevolg van die onnodige oninteressante tweede divisie en van de beloften die ze nooit hadden moeten toelaten in de piramide.

Als de tweede divisie oninteressante is dan kon toch beter het oninteressante UNA promoveren in plaats van het leuke jong Vitesse?
 

noordooster

Well-known member
Ja, dit was wel een te verwachten reactie. Maar zeg eens eerlijk, no. Het is toch raar dat er vanuit de KNVB 2 verschillende geluiden komen?

Eerlijk gezegd zou ik er geen moeite mee hebben gehad als ook de zo. herkansers gingen meedingen voor die plek.
Hiertoe deed ik enkele reacties geleden ook al een voorstel.

Ik zie niet zo zeer de link met die column van van der Zee.
Eerder zie ik dat deze problematiek allemaal het gevolg is van de TD en de beloften.
 

de waan

Well-known member
Een aantal clubs gaat aan de KNVB vragen maar eens in de reglementen aan te tonen dat bij het stoppen van Jong Twente de opengevallen plek automatisch naar een zaterdagclub zou moeten gaan.

Wordt ongetwijfeld vervolgd dus.
 

Joost

Well-known member
Ik kreeg ook als mail terug dat het in de reglementen zou staan. Nu heb ik dus eens doorgebladerd maar daar is echt niets over te vinden. Dat heb ik dus maar teruggemaild. Je kan het hooguit plakken onder de noemer dat de commissie uiteindelijk beslist.
 

noordooster

Well-known member
Wanneer de KNVB in dit geval schermt met reglementen, terwijl daarover niets vermeld wordt, geeft dat maar weer eens aan hoe slecht de bond is voorbereid op mogelijke gevolgen vanwege de invoering van die tweede divisie en vanwege het toelaten van de beloften.
Eerder leek men ook totaal verrast en onvoorbereid door de scheve verdeling in de derde divisie met de beloften en door het volstrekt verkeerd inschatten van de reacties op diverse maatregelen m.b.t. de piramide.
Het valt te hopen , dat van der Zee zich niet opnieuw een buil valt met wat hij blijkens die column zo graag wil.
 

Joost

Well-known member
Wanneer de KNVB in dit geval schermt met reglementen, terwijl daarover niets vermeld wordt, geeft dat maar weer eens aan hoe slecht de bond is voorbereid op mogelijke gevolgen vanwege de invoering van die tweede divisie en vanwege het toelaten van de beloften.
Eerder leek men ook totaal verrast en onvoorbereid door de scheve verdeling in de derde divisie met de beloften en door het volstrekt verkeerd inschatten van de reacties op diverse maatregelen m.b.t. de piramide.
Het valt te hopen , dat van der Zee zich niet opnieuw een buil valt met wat hij blijkens die column zo graag wil.

Dat is wat kort door de bocht. Dit is gewoon een incompetente medewerker van de publieksdesk, vraag zelf maar eens iets daar. Je krijgt eerst een standaard antwoord en dan stuur je iets terug en wordt je vraag serieus opgepakt.

Dit is gewoon een heel uitzonderlijke situatie.
 

noordooster

Well-known member
Dat is wat kort door de bocht. Dit is gewoon een incompetente medewerker van de publieksdesk, vraag zelf maar eens iets daar. Je krijgt eerst een standaard antwoord en dan stuur je iets terug en wordt je vraag serieus opgepakt.

Dit is gewoon een heel uitzonderlijke situatie.

De afgekondigde manier om de opengevallen plek van Twente op te vullen is niet bedacht door zomaar een incompetente medewerker, mag ik toch hopen.
Maar het lijkt toch niet beschreven in de reglementen als ik jou mag geloven en is dan daarom ook aanvechtbaar.
Nogmaals als erover niets in de reglementen staat is men gewoon slecht voorbereid op piramide-gevolgen.
En dat bleek ook al enkele malen eerder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan