Derde Divisie zaterdag 2017/18

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Briljant.

Hij lijkt ook nog in de buurt van Parijs te wonen en in Denemarken te hebben gespeeld. Ik kan ook wat van m vinden uit de CFA2, 5e Franse niveau.

Ja, dat idee had ik ook, dat hij ergens bij Parijs woonde. Blijft bijzonder hoor, dat-ie heen en weer rijdt om met Magreb te spelen. Hij had het bij ons volgens zijn bericht ook erg leuk gevonden, ondanks de nederlaag. En naar eigen zeggen speelde hij voor nul euro...

Was best een aardige verdediger trouwens, maar dat is bij Magreb een beetje het probleem. Individueel zijn het zeer behoorlijke tot zelfs goede spelers, maar er is geen organisatie en dus is het in teamverband erg lastig voor ze. Dat maakt het verschil met bijvoorbeeld Capelle, VVOG of ACV, ploegen die niet direct veel individuele uitblinkers hebben, maar wel een organisatie neer kunnen zetten en dus veel meer punten pakken.
 

De Groene Scout

Well-known member
Jong Twente trekt zich dus vrijwillig terug uit de piramide.
De selectie wordt kleiner (zowel bij 1e groep als bij de beloften).
Spelers die op vrijdagavond niet in actie komen van de 1e selectie zullen komend seizoen hun potjes spelen op maandagavond, aangevuld met een groepje beloften.
 

de waan

Well-known member
Dat was dan ook het enige nieuwtje gisteravond.

Ben wel benieuwd hoe die plek dan opgevuld wordt. Komen daar alleen zaterdagclubs voor in aanmerking of ook de herkansers van de zondag?
 

Joost

Well-known member
Dat was dan ook het enige nieuwtje gisteravond.

Ben wel benieuwd hoe die plek dan opgevuld wordt. Komen daar alleen zaterdagclubs voor in aanmerking of ook de herkansers van de zondag?

In principe is het een zondagplekje dus dan hoeven ook alleen de zondagclubs in aanmerking te komen.
 

Forza AZ

Well-known member
In principe is het een zondagplekje dus dan hoeven ook alleen de zondagclubs in aanmerking te komen.

Het gaat toch om de competitie waarin ze spelen en niet wat hun voorkeursdag is?

Dan lijkt het me logisch dat de verliezers van de 2e ronde in de nacompetitie 3e divisie/hoofdklasse zaterdag tegen elkaar gaan spelen voor de opengevallen plek.
 

Joost

Well-known member
Het gaat toch om de competitie waarin ze spelen en niet wat hun voorkeursdag is?

Dan lijkt het me logisch dat de verliezers van de 2e ronde in de nacompetitie 3e divisie/hoofdklasse zaterdag tegen elkaar gaan spelen voor de opengevallen plek.

Juist niet. De invulling van de top is gedaan op basis van 50% zondag / 50% zaterdag. Zo zijn ook de beloftenteams verdeeld. Dat er dan nu een oververtegenwoordiging van zaterdagteams in de 2e Divisie en er daardoor een overschot aan zondagclubs in de 3e Divisie is slechts een voetnoot. Het is een zondagplekje, gewoon opeisen dus.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Laat de kampioen van de beloften dat plekje maar innemen. Lijkt me de meest logische en makkelijke keuze.
 

noordooster

Well-known member
Huh, nu wel weer? Vorige week was Jong Vitesse nog zo geweldig.

Moet ik het nog een keer uitleggen ? :confused:
1. Wat mij betreft verdwijnen alle beloftenteams z.s.m. uit de piramide.
2. Komend seizoen gaat dat zeker nog niet gebeuren. Dat is een gegeven.
3. jong Vitesse speelde vorig seizoen in de tweede divisie attractief voetbal, zeker ook tegen HHC.
4. Daarom en ook al omdat ze de sterksten bleken van de zo. derde divisie ( en omdat ze wat dichterbij zitten ) en omdat
ik het Joseph Oosting wel gun, zie ik ze liever in de tweede divisie erbij dan bv UNA.
5. Dit alles zei ik al eerder.
 

noordooster

Well-known member
Laat de kampioen van de beloften dat plekje maar innemen. Lijkt me de meest logische en makkelijke keuze.

Makkelijk wellicht wel.
Maar gezien de bijna unanieme mening van de amateurs, dat de beloftenteams in een eigen beloftencompetitie zouden moeten spelen , niet logisch.
Overigens zijn er in de afgelopen jaren wel vaker teams weggevallen uit een hogere amateurklasse.

Mij lijkt het logisch om vanuit de herkansers/periodekampioenen zo-za er 1 extra te laten promoveren.
Afhankelijk van wie het wordt, kun je in die kolom het via de herkansers/periodekampioenen verder opvullen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Er is afgesproken om maximaal vier beloftenteams in een klasse te hebben. Aan die afspraak wordt gewoon voldaan, dus ik zie niet in waarom dit niet kan. De amateurploegen hebben ingestemd met die afspraak en er is ook tegemoet gekomen aan enkele van hun eisen. Als je die afspraak nu loslaat, dan zouden andere afspraken ten faveure van amateurploegen dus ook veranderd kunnen worden. Het is geven en nemen NO.
 

noordooster

Well-known member
Er is afgesproken om maximaal vier beloftenteams in een klasse te hebben. Aan die afspraak wordt gewoon voldaan, dus ik zie niet in waarom dit niet kan. De amateurploegen hebben ingestemd met die afspraak en er is ook tegemoet gekomen aan enkele van hun eisen. Als je die afspraak nu loslaat, dan zouden andere afspraken ten faveure van amateurploegen dus ook veranderd kunnen worden. Het is geven en nemen NO.

Er is ook afgesproken, dat er voorlopig geen nieuwe beloftenteams tot de piramide worden toegelaten.
Overigens bleek dat de topamateurs ten onrechte, want hen ging het juist aan, volstrekt onvoldoende waren vertegenwoordigd ( met die 30 districtsvertegenwoordigers ) bij de stemmingen over de piramide ( tweede divisie, licentievoorwaarden en beloften).
Dat kwam vooral tot uiting bij die vergadering met de KNVB , waarbij van der Zee alles terug verwees naar de tekentafel.
Bovendien kwamen van Oostveen c.s. met die verplichte promotie met valse, onware, argumenten.
 

Deathprod

Active member
Moet ik het nog een keer uitleggen ? :confused:
1. Wat mij betreft verdwijnen alle beloftenteams z.s.m. uit de piramide.
2. Komend seizoen gaat dat zeker nog niet gebeuren. Dat is een gegeven.
3. jong Vitesse speelde vorig seizoen in de tweede divisie attractief voetbal, zeker ook tegen HHC.
4. Daarom en ook al omdat ze de sterksten bleken van de zo. derde divisie ( en omdat ze wat dichterbij zitten ) en omdat
ik het Joseph Oosting wel gun, zie ik ze liever in de tweede divisie erbij dan bv UNA.
5. Dit alles zei ik al eerder.

Ik denk dat Vitesse qua niveau vrij gelijkwaardig is aan Jong Utrecht. Maar wat is er mis met UNA? Die kan je er beter bijhebben denk ik hoor. Leuke club.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan