Coronavirus 2

Joost

Well-known member
200 opnames, 1000 mensen in het ziekenhuis. De media gaan weer in de paniekmodus.
Carnavalisten en wintersporters krijgen er weer van langs.

Maar zie daar, er komt vanuit het RIVM zowaar een goed verhaal!
Er is immers geen reden voor paniek en daar hebben ze gelijk in want bij het RIVM hebben ze inmiddels ook ingezien dat het in golven gaat die vrij voorspelbaar zijn. Een stijging duurt ongeveer vier weken, dat was bij de afgelopen golven ook zo. Dan is de piek bereikt en daalt alles weer.

Het RIVM heeft wel haar pokerface moeten opzetten om al te melden dat de piek bereikt was want ik verwacht die qua cijfers midden deze week.

Is deze piek dan hoger dan de vorige? Ietsjes
 

zwammy

Well-known member
Tijd voor 3x carnaval in het jaar. Vind de D66 ook gewoon prima, de zwakkeren zullen afvallen uit de maatschappij
 

De Wolf

Well-known member
Pa de Wolf ligt ook in het ziekenhuis ten gevolge van het C virus. Longembolie ten gevolge van een besmetting vorig jaar december.
 

zwammy

Well-known member

Het is maar goed dat hij tegenwoordig op wonen zit, kan hij niet zoveel meer verneuken 😶
 

Joost

Well-known member
Het is altijd prettig als de cijfers ook meebewegen met de voorspellingen.

Vandaag worden 162 opnames gemeldt, dat is minder dan vorige week maandag dus daalt het wekelijks gemiddelde na precies 4 weken weer.
 

JMD

Well-known member
Het is altijd prettig als de cijfers ook meebewegen met de voorspellingen.

Vandaag worden 162 opnames gemeldt, dat is minder dan vorige week maandag dus daalt het wekelijks gemiddelde na precies 4 weken weer.
De voorspellingen van jou hier op DVK zijn steeds een stuk accurater gebleken dan die van het OMT... :p
 

erka

Well-known member
Het ministerie van Volksgezondheid zoekt naar "een evenwichtige en stressbestendige directeur die koersvast kan zijn onder druk en dit weet te combineren met empathie en stijlflexibiliteit".

Ik heb de brief al gestuurd.
 

De Wolf

Well-known member
De arcturus variant gaat nu rond. Zeer besmettelijk. De Britten hebben het al weer over de smoelluier.
 

Jef400

Well-known member
Wat ik lees schijnt die niet ziekmakender te zijn. Mondkapjes zouden dus vooral symboolpolitiek zijn.
 
Bovenaan