Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Tussen de rapportage van gisteren en vandaag werden 11 van de 25 IC patiënten ontslagen van de IC. Er kwamen er wel 2 bij zodat er nu 16 patiënten op de IC liggen.

In heel 2021 is het aantal niet onder de 72 geweest.
In 2022 zaten we rond begin juni op 19 a 20 patiënten als laagtepunt.

In de tweede helft van juli 2020 heeft het aantal tussen de 14 en 20 gelegen met donderdag 30-7-2020 als enige datum met 14. Verder was het aantal steeds veel hoger.

Rapportageaantal IC vandaag = 13.

Op 3 maart 2020 gingen we van 10 naar 15 patienten op de IC. Sindsdien is het nooit lager geweest.
 

Jef400

Well-known member
Ik heb het gevoel dat iedereen om mij heen momenteel Corona heeft. Waarom is er geen paniek?
Omdat het de zoveelste golf is die rond gaat. In december had je ook zo'n fase. Men snottert een paar keer, krijgt wat griepverschijnselen en een paar dagen later zijn ze er overheen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hier is het volgens mij wel weer een beetje voorbij. December/januari een golfje.
 

Joost

Well-known member
We zitten weer in een stijgende lijn na 2 weken relatief saaie cijfers.

Uitgaande van het vorige golf zal het nog een week of 2 aanhouden voor we weer gaan dalen.
Misschien drie aangezien Carnaval vast nog voor een aantal extra gevallen zal zorgen.

Daarna gaan we richting goed weer, ik ben benieuwd hoe laag we dan gaan komen met de cijfers.
En of we deze zomer nog dagelijkse rapportages gaan krijgen of uberhaupt nog testcentra hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Of dat we dit dan gewoon een keer gaan behandelen als een - iets zwaardere vorm van - griep.

Precies. Zolang het geen grote impact heeft op de ziekenhuizen moeten we gewoon gezellig doorgaan met leven. Ook met een zware griep probeer je elkaar niet aan te steken.
 

Joost

Well-known member
En ik wil de impact van bijvoorbeeld Long Covid dat toch echt wel een serieus probleem is niet bagatelliseren maar ik vind dat we nu toch echt wel is kunnen kijken of Corona nou nog echt zo'n groot probleem is en dat we daarvoor allemaal lijstjes en statistieken bij moeten blijven houden.

Voor virussen als griep worden er ook lijstjes bijgehouden al wordt dat soort informatie nooit zo openbaar gedeeld.

Ik denk dat we eerder moeten denken aan het stopzetten van testcentra. Het nut daarvan is bijna verdwenen.
 

De Wolf

Well-known member
Doen ze ook nog aan rioolmetingen? Die hele administratie hoeven ze van mij niet meer te publiceren. Gewoon een vervelende griep waar er nog wel meer van rondgaan.
 

Jef400

Well-known member
Ik zag voor het eerst in tijden weer zo'n containment nu typetje voorbij komen. Zijn ook karikaturen hoor die gasten.
 

JMD

Well-known member
Ik zag voor het eerst in tijden weer zo'n containment nu typetje voorbij komen. Zijn ook karikaturen hoor die gasten.
Jep... Die zijn net zo erg als de wappies, alleen dan aan de andere kant van het spectrum... Types die zeggen 'dat we in Nederland geen lockdown gehad hebben' of dat we het 'als China hadden moeten doen'. Types die (als reactie op de beelden dat Chineze levend verbrandden in hun huizen om dat de deuren dichtgelast waren) zeiden dat ze dan in ieder geval niet aan corona gestorven zijn...
Dat soort uitspraken passen feilloos bij de wappieteksten ja...

Het enige wat me wel opvalt is dat veel wappies nou niet echt ze allemaal op een rijtje hebben, en dat daar (imo) een deel van de bullshit vandaan komt. Maar veel van die containmentnu types zijn hoger opgeleid, daar zou je toch enige kennis van verwachten... Maar goed, aan de andere kant, Baudet is ook heel slim gezien titels e.d., maar komt met zijn uitspraken ook niet snugger over.
 

Joost

Well-known member
Het is nog even afwachten wat volgende week gaat brengen maar het lijkt erop als de groei in opnames alweer afvlakt.
 
Bovenaan