Carnaval/Vastelaovend

DeftonesJP

New member
In Boskoop is carnaval ook een ding dus ik doe wat jullie zeggen en ga dat weekend terug naar de roots in Waddinxveen. Daar doet niemand wat aan carnaval zoals het hoort in Zuid-Holland. Is dat overigens niet strontvervelend voor de locals? Dat de halve randstad komt zuipen in een goedkope onesie?
 

JFK

Well-known member
In Boskoop is carnaval ook een ding dus ik doe wat jullie zeggen en ga dat weekend terug naar de roots in Waddinxveen. Daar doet niemand wat aan carnaval zoals het hoort in Zuid-Holland. Is dat overigens niet strontvervelend voor de locals? Dat de halve randstad komt zuipen in een goedkope onesie?



Zou zomaar kunnen.
Net zoals het strontvervelend is als jij staat te zuipen in een kroeg en er komen een paar verdwaalde carnavalmalloten binnen gewandeld.
 

Fregge

Well-known member
In Boskoop is carnaval ook een ding dus ik doe wat jullie zeggen en ga dat weekend terug naar de roots in Waddinxveen. Daar doet niemand wat aan carnaval zoals het hoort in Zuid-Holland. Is dat overigens niet strontvervelend voor de locals? Dat de halve randstad komt zuipen in een goedkope onesie?

Ik vind dat wel leuk hoor. Heb zelfs wat mensen uit Almere overgehaald om carnaval te komen vieren in het altijd mooi Kuussegat.
 

DeftonesJP

New member
Zou zomaar kunnen.
Net zoals het strontvervelend is als jij staat te zuipen in een kroeg en er komen een paar verdwaalde carnavalmalloten binnen gewandeld.

Dat komt hier wel voor ja, echt vervelend vond ik dat niet eerlijk gezegd maar het lijkt me als local uit Breda ofzo niet echt tof als je favoriete feest wordt overspoelt door mensen die geen idee hebben.
 

A345

New member
Dat komt hier wel voor ja, echt vervelend vond ik dat niet eerlijk gezegd maar het lijkt me als local uit Breda ofzo niet echt tof als je favoriete feest wordt overspoelt door mensen die geen idee hebben.
In Breda is het aantal Dordtenaren en Rotterdammers dat komt echt bizar groot ja, en dat is geheid vechten met die mafkezen. Daarom moet je een beetje de standaard kroegen ontwijken en lekker naar het Ginneken gaan ofzo.
 

Maasveld

Well-known member
Is dat overigens niet strontvervelend voor de locals? Dat de halve randstad komt zuipen in een goedkope onesie?

Ligt eraan hoe ze zich gedragen. De meeste 'buitenlanders' die naar Venlo komen passen zich goed aan. Ik denk dat men daar in Brabant meer problemen mee heeft.
 

delmaestro

Well-known member
Ligt eraan hoe ze zich gedragen. De meeste 'buitenlanders' die naar Venlo komen passen zich goed aan. Ik denk dat men daar in Brabant meer problemen mee heeft.

Een niet Brabander die in Brabant carnaval gaat vieren kun je ook herkennen omdat ie praat als de New Kids...
 

Fabian

Active member
In Breda is het aantal Dordtenaren en Rotterdammers dat komt echt bizar groot ja, en dat is geheid vechten met die mafkezen. Daarom moet je een beetje de standaard kroegen ontwijken en lekker naar het Ginneken gaan ofzo.

Dat wat uit Dordt of Rotterdam komt, zijn mafkezen?

Als er zoveel uit mijn regio komt, zijn het hele veldslagen dan in het centrum van Breda.
 

A345

New member
Dat wat uit Dordt of Rotterdam komt, zijn mafkezen?

Als er zoveel uit mijn regio komt, zijn het hele veldslagen dan in het centrum van Breda.
Pff, je neemt alles wel heel erg letterlijk h? de laatste tijd. Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen. Punt is wel dat er massa's groepen jongeren, type zonnebank met een 'sleeve' en kek kapseltje op afkomen die je in het zuiden toch wat minder ziet.
 

A345

New member
Dat wat uit Dordt of Rotterdam komt, zijn mafkezen?

Als er zoveel uit mijn regio komt, zijn het hele veldslagen dan in het centrum van Breda.
Pff, je neemt alles wel heel erg letterlijk h? de laatste tijd. Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen. Punt is wel dat er massa's groepen jongeren, type zonnebank en opgepompt op afkomen. Je kent dat soort vast wel en die je in het zuiden toch wat minder.
 

Fabian

Active member
Pff, je neemt alles wel heel erg letterlijk h? de laatste tijd. Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen. Punt is wel dat er massa's groepen jongeren, type zonnebank en opgepompt op afkomen. Je kent dat soort vast wel en die je in het zuiden toch wat minder.

Die zie je in het zuiden regelmatig.

Maar als je zo dom kort door de bocht post, krijg je een kort door de bocht reactie terug.
 

zwammy

Well-known member
Die zie je in het zuiden regelmatig.

Maar als je zo dom kort door de bocht post, krijg je een kort door de bocht reactie terug.

Het is anders wel een bekend fenomeen dat er in Breda in zaterdag vele malen meer problemen zijn met vechtpartijen dan de andere dagen, door mensen uit de randstad. Komt niet zozeer omdat ze uit de randstad komen maar meer omdat ze het carnaval niet begrijpen en denken dat het alleen maar leve de lol is en je wel van alles kan doen omdat het carnaval is. Zie je in Tilburg en den Bosch ook veel maar dat zijn dan meer de Utrechters.

Eindhoven ligt wat dat betreft te ver in Brabant, wij krijgen wel steeds meer belgen maar daar is eigenlijk nooit gezeik mee.
 

Fabian

Active member
Het is anders wel een bekend fenomeen dat er in Breda in zaterdag vele malen meer problemen zijn met vechtpartijen dan de andere dagen, door mensen uit de randstad. Komt niet zozeer omdat ze uit de randstad komen maar meer omdat ze het carnaval niet begrijpen en denken dat het alleen maar leve de lol is en je wel van alles kan doen omdat het carnaval is. Zie je in Tilburg en den Bosch ook veel maar dat zijn dan meer de Utrechters.

Eindhoven ligt wat dat betreft te ver in Brabant, wij krijgen wel steeds meer belgen maar daar is eigenlijk nooit gezeik mee.

En dat is reden om te gaan matten?

Het zal allemaal wel. Gelukkig gaat het ieder jaar langs me heen.

Ik wens overigens iedereen veel plezier toe die er wel vermaak uit haalt.
 

zwammy

Well-known member
En dat is reden om te gaan matten?

Het zal allemaal wel. Gelukkig gaat het ieder jaar langs me heen.

Ik wens overigens iedereen veel plezier toe die er wel vermaak uit haalt.

Als jij denkt dat je zomaar aan vrouwen mag zitten omdat het carnaval is is er inderdaad een kans dat er wat geklapt wordt ja.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Helaas heeft A345 wel gelijk. Het Carnaval in Breda trekt helaas grote groepen idioten uit de Randstad aan, die zich vervolgens de tering snuiven en zuipen en daarna agressief en onaangepast gedrag gaan vertonen. Zeg maar het zelfde soort idioten wat je ook in diverse clubs in Rotterdam zelf ziet. Van die clubs waar ik nooit en te nimmer naar binnen zal gaan.

Maar los van dat heeft iedere stad en iedere regio dat soort groepen idioten. Ik heb me door mijn vriendin (uit Breda) laten vertellen dat lui uit Sint Willibrord vaak strontirritant zijn. En als je in Middelburg gaat stappen, moet je de kroegen mijden waar jongeren uit Arnemuiden standaard naartoe gaan (eigen ervaring).
 
Bovenaan