Ajax 2015/2016

Susa

New member
Nee helemaal niet.

Maar ik hoor al tijden Hoe goed die wel niet is. Toekomstig aanvoerder van Oranje van dat soort dingen.

Ik zie zijn talent blijkbaar niet en verwacht niet dat deze jongen een grote Internationale topspeler gaat worden die sommigen in hem zien. Komt bij dat hij de uitstraling van een zalfje heeft.

Hij is fit dat wel maar geen geniaal talent ofzo.
 

Janssen

Well-known member
Ik zie het ook niet. Als je vergelijkt met een Depay die een jaar jonger is poeh. Heeft hij nog flink wat in te halen qua handelingssnelheid en fysiek.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laten we Depay nou ook nog niet de wereldtop in schrijven. Bij het Nederlands elftal en in de PL laat hij erg weinig zien voor een wereldtopper.
 

Fabian

Active member
Nee helemaal niet.

Maar ik hoor al tijden Hoe goed die wel niet is. Toekomstig aanvoerder van Oranje van dat soort dingen.

Ik zie zijn talent blijkbaar niet en verwacht niet dat deze jongen een grote Internationale topspeler gaat worden die sommigen in hem zien. Komt bij dat hij de uitstraling van een zalfje heeft.

Hij is fit dat wel maar geen geniaal talent ofzo.

Die jongen wordt misbruikt door zijn trainer.

Ik vind Klaassen een goede speler met inzicht, technisch vaardig en doelgericht. Maar als je hem continu wisselt van positie is het niet vreemd dat de constantheid in prestaties afneemt. Danny Blind begon hem ook al op die manier te gebruiken. HIj heeft in een paar weken verdedigende middenvelder, 10 en spits gespeeld. Dan sol je met zo'n jongen en hou je zijn ontwikkeling tegen. Als hij een onzekere wedstrijd speelt als als verdedigende middenvelder is het niet gek dat die onzekerheid wordt doorgetrokken op een andere positie. Die jongen is een aanvallende middenvelder. Gebruik hem op die manier, misbruik hem niet.

@ Janssen: Overigens. Van waar die vergelijking met Depay? Totaal andere voetballer met andere capaciteiten. En ook ik vind die jongen nog niet overweldigend. Bij Oranje zelfs heel slecht, dus daar zie ik die voorsprong ook niet. Hij zat op de golf van de hype, meer niet.
 

Janssen

Well-known member
@ Janssen: Overigens. Van waar die vergelijking met Depay? Totaal andere voetballer met andere capaciteiten. En ook ik vind die jongen nog niet overweldigend. Bij Oranje zelfs heel slecht, dus daar zie ik die voorsprong ook niet. Hij zat op de golf van de hype, meer niet.

Lijkt me niet zo vreemd om jongens uit een zelfde generatie talenten met elkaar te vergelijken want van die jongens moeten we het straks hebben. En dan zie je inderdaad dat er een aantal stappen maken en een aantal niet, waaronder Klaassen.

Maar laten we maar snel teruggaan discussi?ren over Van Persie en Huntelaar want die zijn precies hetzelfde.
 

Eef de Kip

Well-known member
Tsja, die laatste 2 zijn spitsen terwijl Depay linkerspits is en Klaassen rechtermiddenvelder. Lijkt me toch een wezenlijk verschil. Verder zie ik eerlijk gezegd het grote verschil waar jij het over hebt qua handelingssnelheid tussen die 2 niet zo goed.
 

Pascallovic

Well-known member
Als de norm voor Klaassen een toekomstige aanvoerdersrol bij Oranje is, dan is hij flink overschat inderdaad. Dat het talent aanwezig is om ver te komen heeft hij al laten zien, al verwacht ik niet dat het de absolute top gaat worden. Hij is nu uit vorm en dan helpt het ook niet dat hij in een maand op 10, rechtshalf, spits en verdedigende middenvelder wordt gezet. De paar wedstrijden op 10 vielen mij ook niet echt mee overigens.

Ik verwacht dat hij er weer bovenop komt, maar kan op zich wel begrijpen dat mensen hem overschat vinden, gezien het beeld wat men nog weleens wil schetsen van bijvoorbeeld aanvoerder van Oranje. Ben er niet eens over uit of hij een typische aanvoerder is.
 

Maasveld

Well-known member
Klaassen heeft te weinig uitstraling om aanvoerder te zijn. Het is ook een rol die hem nu opgedrongen wordt door het gebrek aan ervaring bij Ajax. Ik denk dat, wanneer hij iets meer in de luwte kan spelen, zich sneller kan ontwikkelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zie eigenlijk ook wel potentie in Klaassen. Het wordt alleen tijd dat De Boer kapt met hem steeds op een andere positie te posteren.
 

Eresd?g?

Banned
Gewoon als nummer 10 gebruiken achter Fischer of Milik. Niet in de spits zetten. Dat lukte bij Siem de Jong maar kan niet bij elke speler.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Eigenlijk zou het wat betreft het halen van de absolute top en een toekomstige bepalende rol in Oranje niet over Klaassen moeten gaan, maar over Bazoer. Klaassen is een prima speler, die een Kuyt-achtige carri?re in zich heeft. Dat wil zeggen, op basis van inzet, toewijding en doorzettingsvermogen stapjes omhoog maken, heel veel geld verdienen en 100 interlands spelen. Maar niet het ultieme talent, wat ik in Bazoer wel zie. Die jongen speelt over een paar jaar bij Real Madrid of Barcelona.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax 2015/2016

Klaassen heeft wat mij betreft wel de potentie om het niveau Tottenham te halen. Niet pers? de absolute top, maar wel een stabiele subtopper. Voetbaltechnisch is Klaassen verder een stuk beter dan een Kuyt, die niet meer heeft gedaan dan de basis techniek tot in de perfectie te ontwikkelen. Het is jammer dat hij nu in een mindere fase zit, maar vorig jaar toen hij iets vaker op een vaste positie mocht staan was hij veel beslissender.
 
Laatst bewerkt:

mainsupreme

New member
Ajax zou eigenlijk Europees 5-3-2 moeten spelen. Hebben ze het materiaal voor (moet je alleen v. Rhijn weer opstellen).
Maar dan heb je ook altijd v.d. Hoorn erbij voor gevaar bij corners e.d.


En je zou zelfs Sch?ne als rb kunnen opstellen, zodat je gebruik kan maken van zijn voorzetten en vrije trappen. En Tete zou als ??n van de verdedigers kunnen spelen.


-----------Milik------El Ghazi-------------
--------------Klaassen--------------------
---------Gudelj---------Bazoer-----------
Dijks---------------------------------Van Rhijn/Sch?ne
--------Riedewald--v.d. Hoorn--Veltman----
-----------------Cillissen-----------------------
 

Kevah

New member
Het was weer fkkng saai vandaag, net als altijd.

Er is geen beweging op het middenveld, de vleugelspelers zijn zo gefocust om naar binnen te komen, de verdedigers schuiven de bal naar elkaar toe.
Druk zetten wordt veel te laat gedaan, in de passing zit geen risico, alle passes gaan recht in de voeten of achter de man, geen bal gaat in de loop. Het tempo komt daardoor nog lager te liggen, waardoor je inderdaad tegen geen enkele club die 2 bussen parkeert erdoorheen komt.
 
Bovenaan