Ajax 2015/2016

mainsupreme

New member
Jong Ajax heeft moeite met Helmond sport terwijl Andersen, v.Rhijn, Sanogo, Ficher en Muric erin staan.
Verder is v.d. Hoorn net geblesseerd :(
 

Pascallovic

Well-known member
Die Sanogo krijgt zelfs in de Jupiler League geen poot aan de grond. Dan heb ik het niet over een gebrek aan doelpunten, maar een totaal gebrek aan veldspel.
 

Eef de Kip

Well-known member
Eerlijk is eerlijk, hij doet het beter dan ik had verwacht. Toch maar even een serie van een wedstrijdje of 15 afwachten. boilesen heb ik nl ook wel is een paar wedstrijden achter elkaar redelijk zien spelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In 4,5 jaar tijd mag je best wat spelers op die positie hebben laten spelen. 15 is wel wat veel. Maar het is ook inherent aan de clubcultuur van Ajax waar men niet precies weet wat voor spits ze nou willen. Ja een die nog moet worden geboren. Al hoewel een Pell? nog redelijk in de buurt zou komen, maar die had vijf jaar geleden ook de gewenste kwaliteiten niet. Of liet het iig nog niet zien.
 

Eresd?g?

Banned
Wordt wel tijd voor wat wisselingen in het team. Sinkgraven is echt even klaar in het eerste, wat een slechte pot gisteren. Die mag het weer even bij Jong Ajax laten zien. Milik ook nog niet echt van overtuigd. En waarom heeft Lasse Sch?ne, ??n van de meest creatieve spelers in de selectie, zo weinig krediet? Verdedigend is het ook niet fantastisch, maar echt veel opties heb je niet achterin. Je zou Veltman kunnen slachtofferen voor Heitinga, maar ik zou niet weten hoe Heitinga er voor staat momenteel. Ik zou het voorlopig zo even doen:

Younes-----------------Fischer------------------------------El Ghazi
----------------------------Klaassen----------------------------------
----------Sch?ne---------------------------------Gudelj--------------

Dijks------------Riedewald-------------Veltman-----------------Tete

------------------------------Cillessen---------------------------------
 

Pascallovic

Well-known member
Waarom Bazoer eruit en Schone erin? Sinkgraven kwam van linksbuiten en mocht gisteren op het middenveld vanwege de schorsing van Bazoer. Wel mag Sinkgraven eruit wat mij betreft. Gewoon Milik in de spits. Dat is je beste optie, maar je moet hem wel gaan gebruiken.
 

JMD

Well-known member
Snap niet waarom je Milik niet laat staan als je met 2 echte buitenspelers speelt. Ik zag Younes gisteren pas voor het eerst spelen en die beviel me wel. Milik zal dan meer voorzetten krijgen.

Weet de cijfers niet precies, maar Milik heeft toch een vrij goed scoringsgemiddelde?

Ik vond overigens vooral de laatste minuten genant, je wil tegen 10 man nog de 3-2 maken, maar ipv eens 'va-banque' te spelen en dus gewoon die bal maar de 16 in, moet er blijkbaar nog steeds eerst een rondo komen voordat de bal de 16 ingaat. Alsof de spelers bang zijn om die bal zomaar de 16 in te gooien.
 

Eresd?g?

Banned
Younes kan niks met links. Voorzetten zal je niet krijgen. Bazoer vind ik ook wat minder laatste tijd. Vandaar Gudelj...
 

JMD

Well-known member
Younes kan niks met links. Voorzetten zal je niet krijgen. Bazoer vind ik ook wat minder laatste tijd. Vandaar Gudelj...
Gudelj mag je wat mij betreft laten staan ja, die is goed voor minimaal 1 fout per duel. Net als zijn trainer vroeger, het Frankdeboertje....

Bazoer heeft gewoon een terugval die verklaarbaar is voor een jongeling die snel kwam. Alle spelers maken dat mee. Het helpt dan bij hem ook niet dat het elftal niet draait. In een goeddraaiend elftal is het makkelijker spelen dan in een elftal dat slecht draait.
 

Eef de Kip

Well-known member
Godallemachtig, heeft ie je iets geflikt ofzo Susa? Die jongen is even uit vorm (en overigens nog steeds een van de beteren) maar je doet het nu voorkomen alsof hij met afstand de slechtste van het team is.
 
Bovenaan