3FM Glazen Huis

Cees

New member
Ik ben het er wel mee eens dat Serious Request af en toe best wel een beetje overtrokken wordt en dat veel mensen, bijvoorbeeld mensen die geld ophalen, zichzelf wel erg hard op de borst kloppen.
Maar wanneer ik buurjongetjes flessen zie ophalen voor SR en wanneer een collega zegt dat haar 14 jarige zoon al wekenlang met SR bezig is en dat ze hem naar Heerlen zal rijden om zijn geld te gaan brengen, dan vind ik dat toch altijd wel erg mooi. Ik snap dat sommige mensen geen behoefte hebben om dat ook te gaan doen, maar gewoon liever geld overmaken zonder alle poespas, of zelfs helemaal geen behoefte hebben om ?berhaupt iets aan een goed doel te geven. Maar het zeuren over een landelijke actie waarbij veel mensen op een leuke manier geld willen ophalen vind ik altijd zo gezapig En wat er dan gezegd wordt is dan ook zo heerlijk voorspelbaar. Dat is dan wel weer grappig. En om reacties als ‘Wordt ik weer lastig gevallen door dit gedoe’ moet ik dan ook altijd erg hard lachen. Het is toch ook verschrikkelijk om daarmee lastig te worden gevallen!:jerry:


En ik vind het altijd wel weer leuk om af en toe, ’s nachts ofzo, de tv aan te hebben en de mensen te zien springen bij het Glazen huis. Hoort er voor mijn gevoel toch wel een beetje bij in de aanloop naar kerst.
Overigens vond ik het stukje over Heerlen dan wel weer interessant. Weet eigenlijk niet zo veel van de stad ondanks dat ik ook een tijdje in die dieptes van Zuid-Limburg heb rondgewandeld.
 

de waan

Well-known member
Vind ik ook. Bij mijn dochter in de klas hebben ze alweer een hele lading statiegeldflessen verzameld. Mooi toch.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Mijn vrouw is zo'n Facebookhooligan die tegen het glazen huis is, want armoede in eigen land eerst, etc, blablabla.

Ga ik wel ff met de kindjes kijken, dochter van 6 wil haar overvolle spaarpot met muntjes van 1, 2 en 5 cent inleveren. Prima toch? En de Mac ligt ernaast, dus iedereen blij :)
 

Nik

Member
Voor of tegen prima, maar als je zo nodig je eigen volk/stad/klas/dorp of voetbalvereniging wil sponsoren, doe je dat toch!? Dat gezeik dat het doel niet goed is, prima. Maar voorlopig doneren mensen nog steeds miljoenen die het wel een goed doel vinden, of het een leuke gelegenheid vinden om geld in te zamelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor of tegen prima, maar als je zo nodig je eigen volk/stad/klas/dorp of voetbalvereniging wil sponsoren, doe je dat toch!? Dat gezeik dat het doel niet goed is, prima. Maar voorlopig doneren mensen nog steeds miljoenen die het wel een goed doel vinden, of het een leuke gelegenheid vinden om geld in te zamelen.

Moet men vooral doen inderdaad. Verder vind ik het allemaal prima zolang men geen gemeenschapsgeld erin steekt. Iedere burger moet zelf bepalen of en aan welk goed doel men geld geeft. Ik heb zelf zo mijn goede doelen waar maandelijks geld naartoe gaat. Een evenement als Serieus Request past niet bij mij.
 

Nik

Member
Een evenement als Serieus Request past niet bij mij.

Dan is het logisch dat je daar geen geld aan uitgeeft, prima toch!
Ik doneer zelf ook niet dit jaar, maar het feit dat men ergens voor in actie komt, vind ik erg leuk, en volg het Glazen Huis dan ook graag op radio/tv.
 

inhethoekje

Active member
SR is gewoon een prettige aanloop naar de kerst om dan afgewisseld te worden door de Top 2000, niks mis mee.

Dat vooral veel jongeren (scholen, verenigingen etc) geld inzamelen stemt mij altijd wel prettig, als je in de hoek van de zure mannen op leeftijd zit is het fijn om te zien dat de jeugd nog niet verrot en apathisch de wereld inkijkt.
 

inhethoekje

Active member
Vind ik ook. Bij mijn dochter in de klas hebben ze alweer een hele lading statiegeldflessen verzameld. Mooi toch.

De kinderen in Oosterbeek zijn wat dat betreft wel lui, die wachten tot je het bonnetje krijgt uit de automaat en vragen je dan of ze het mogen hebben voor SR.
 

Wigboldus

Well-known member
Ik doneer eigenlijk ook niet snel aan grote doelen, ik vind de 3FM sfeer wel bij kerst passen. Ik doneer sneller aan een klein doel. Mijn zwager ging bijv. met een groep een huis bouwen in Ghana voor gehandicapte kinderen. Daar heb ik dan sneller wat voor over. Heb iets meer vertrouwen in kleine organisaties en het liefst als ik iemand ken die er dicht bij betrokken is. Landsgrenzen doen mij niet zoveel in dat soort dingen. Verder vind ik de buurt en gemeenschap waar ik in leef belangrijk en probeer daar af en toe ook wat vrijwilligs te doen. Veel leuker om te doen dan wat geld geven.
 

Shayman

New member
Ik doneer eigenlijk ook niet snel aan grote doelen, ik vind de 3FM sfeer wel bij kerst passen. Ik doneer sneller aan een klein doel. Mijn zwager ging bijv. met een groep een huis bouwen in Ghana voor gehandicapte kinderen. Daar heb ik dan sneller wat voor over. Heb iets meer vertrouwen in kleine organisaties en het liefst als ik iemand ken die er dicht bij betrokken is. Landsgrenzen doen mij niet zoveel in dat soort dingen. Verder vind ik de buurt en gemeenschap waar ik in leef belangrijk en probeer daar af en toe ook wat vrijwilligs te doen. Veel leuker om te doen dan wat geld geven.

Ik ben niet zo van het 3FM gebeuren maar de rest onderschrijf ik wel. De vaste posten zijn KWF, Longfonds, WNF en Stichting AAP waar de 1e 2 puur persoonlijk zijn en gericht op een eventuele toekomst aangezien ik zware roker ben en blijf.

Daarnaast blijf ik gewoon een softie bij dieren; verder doe ik alleen maar fundraisers ed bij goede acties van mensen die ik persoonlijk ken.
 
Bovenaan