2016: Album releases

Unregistere

Well-known member
Nieuwe Daniel Romano, genaamd Mosey, is ook weer prima.

En een mooie verrassing:

A Sailor's Guide To Earth van Sturgill Simpson.
 

Unregistere

Well-known member
Stel, je houdt best een beetje van Pixies, Pavement en vooruit, iets moderner, Parquet Courts... Maar dan met een donkere zangeres, die Siouxsie en Aaliyah als haar heldinnen noemt. Dan kom je uit bij de sound van Weaves, uit Toronto. Hun titelloze debuutalbum is meer dan de moeite waard.

Stel, je houdt van fraaie vrouwenstemmen die fijne harmoniepartijen zingen in songs met een country-, folk- en popsausje... Dan kom je uit bij het bijzondere samenwerkingsverband tussen Neko Case, k.d. Lang en Laura Veirs, oftewel case / lang / veirs. Fijn album.

Stel, je houdt van tweelingzussen die je pophart kietelen met slimme hooks, onweerstaanbare refreintjes en verrassende bruggetjes... Die misschien meer dan ooit knipogen naar hitparadepop, maar toch ergens nog een beetje dat kleine scherpe randje behouden hebben. Dan kom je uit bij de nieuwste van Tegan and Sara, getiteld Love You To Death.

Stel, je houdt van een stelletje garagerockers die met elkaar de instrumenten oppakken, beginnen te spelen, zanger Oli Burslem die zijn hart uitstort, schreeuwt, fluistert... Rick de Leeuw zong het al: Doe alles wat je doet met hart en ziel. Nou, dat doen ze. Noise, punk, pop, garagerock, nummers die geschreven kunnen zijn door Iggy Pop, Jack White, Nick Cave of The Strokes. Dan kom je uit bij Yak. Alas Salvation is een kandidaat voor debuutplaat van het jaar. Wat een energie!
 

Abubakari

Well-known member
Ik vrees dat de hoge verwachtingen op basis van de beschrijvingen mij weer parten gaan spelen. Heb ik ook bij 90% van de tips die ik uit de Elpee nieuwsbrief haal.
"Het beste van Black Flag en Dead Kennedys verenigd in ??n band". En dan blijkt het een vrij zouteloze volledig inwisselbare band te zijn waarvan ik me afvraag wat die band uberhaupt met BF of DKs te maken heeft.

Niettemin bedankt voor de tips, altijd fijn om weer wat uit te checken muziek te hebben. Vooral Yak zou op basis van je beschrijving een potenti?le Abu topper moeten zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Je hebt het mooi omschreven. Yak gister nog even geluisterd, moet ik wat vaker horen voor het oordeel of het een echte topper is of gewoon wel een lekker muziekje maar klonk op het eerste gehoor wel goed.
 

Janssen

Well-known member
71ehco8KFvL._SL1200_.jpg


1 Pure Morning (Radio Edit)
2 Jesus' Son (Radio Edit)
3 Come Home
4 Every You, Every Me (Single Version)
5 Too Many Friends
6 Nancy Boy (Radio Edit)
7 36 Degrees (Version 2016)
8 Taste In Men (Radio Edit)
9 The Bitter End
10 Without You I'm Nothing (Single Version) [feat. David Bowie]
11 English Summer Rain (Single Version)
12 Breathe Underwater (Slow) (Single Version)
13 Soulmates
14 Meds (Single Version) [feat. Alison Mosshart]
15 Bright Lights (Single Version)
16 Song To Say Goodbye (Radio Edit)
17 Infra-Red
18 Running Up That Hill
19 B3 (Radio Edit)
20 For What It's Worth
21 Teenage Angst
22 You Don't Care About Us (Radio Edit)
23 Ashtray Heart
24 Broken Promise [feat. Michael Stipe]
25 Slave To The Wage (Radio Edit)
26 Bruise Pristine (Radio Edit)
27 This Picture
28 Prot?ge Moi
29 Because I Want You (Redux)
30 Black-Eyed
31 Lazarus
32 I Know (Version 2008)
33 A Million Little Pieces (Radio Edit)
34 Special Needs (Edit)
35 Special K
36 Loud Like Love
 

DeftonesJP

New member
O ik dacht even dat ze wat nieuws hadden gemaakt. Het blijft een leuk bandje voor op z'n tijd. Bovendien staan ze ongeveer op elk festival dus het is bijna een kunst om ze niet live gezien te hebben. Ik kijk dit jaar vooral uit naar de nieuwe albums van Tool, Mastodon, Meshuggah en the Dillinger Escape Plan (helaas de laatste, ze gaan stoppen). Jammer genoeg laten al die albums nog even op zich wachten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik kijk erg uit naar de nieuwe albums van Opeth en Epica, die allebei op 30 september zullen verschijnen.
 

Janssen

Well-known member
Wat vinden we van de nieuwe Bon Iver releases? Het is op alle fronten wennen. Zowel de productie als de artwork en titelkeuzes (geen typfouten hieronder, het zijn ze echt). M'n interesse heeft het in elk geval.

Bon Iver - 22 (OVER S∞∞N) [Bob Moose Extended Cab Version]
https://www.youtube.com/watch?v=HNy7VtSsmu8

Bon Iver - 10 d E A T h b R E a s T ⚄ ⚄ (Extended Version)
https://www.youtube.com/watch?v=ISCEilPMNak

http://www.musicmeter.nl/album/552421
Bon Iver - 22, A Million (2016)

552421.300.jpg


1. 22 (OVER S∞∞N) (2:48)
2. 10 D E a T H B R E a S T ⚄ ⚄ (2:24)
3. 715 CR∑∑KS (2:12)
4. 33 “GOD” (3:33)
5. 29 #Strafford APTS (4:05)
6. 666 ʇ (4:12)
7. 21 M◊◊N WATER (3:08)
8. 8 (Circle) (5:09)
9. ____45_____ (2:46)
10. 00000 Million (3:53)
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Stel, je houdt best een beetje van Pixies, Pavement en vooruit, iets moderner, Parquet Courts... Maar dan met een donkere zangeres, die Siouxsie en Aaliyah als haar heldinnen noemt. Dan kom je uit bij de sound van Weaves, uit Toronto. Hun titelloze debuutalbum is meer dan de moeite waard.

Over een tijdje in Vera dus ook maar even gecheckt. Nu ben ik geen groot liefhebber van vrouwelijke vocalen maar die van Weaves maakt het wel erg bont. Wat een irritante kutmuziek zeg. :eek:
 

Makanaky

Well-known member
Wat vinden we van de nieuwe Bon Iver releases? Het is op alle fronten wennen. Zowel de productie als de artwork en titelkeuzes (geen typfouten hieronder, het zijn ze echt). M'n interesse heeft het in elk geval.

Bon Iver - 22 (OVER S∞∞N) [Bob Moose Extended Cab Version]
https://www.youtube.com/watch?v=HNy7VtSsmu8

Bon Iver - 10 d E A T h b R E a s T ⚄ ⚄ (Extended Version)
https://www.youtube.com/watch?v=ISCEilPMNak

http://www.musicmeter.nl/album/552421
Bon Iver - 22, A Million (2016)

552421.300.jpg


1. 22 (OVER S∞∞N) (2:48)
2. 10 D E a T H B R E a S T ⚄ ⚄ (2:24)
3. 715 CR∑∑KS (2:12)
4. 33 “GOD” (3:33)
5. 29 #Strafford APTS (4:05)
6. 666 ʇ (4:12)
7. 21 M◊◊N WATER (3:08)
8. 8 (Circle) (5:09)
9. ____45_____ (2:46)
10. 00000 Million (3:53)

Hipstergezeik en opvalpogingen met aanstellerij waar huize Makanaky niet intrapt.
 

Unregistere

Well-known member
Over een tijdje in Vera dus ook maar even gecheckt. Nu ben ik geen groot liefhebber van vrouwelijke vocalen maar die van Weaves maakt het wel erg bont. Wat een irritante kutmuziek zeg. :eek:

Haha, terwijl ze toch een redelijk normale stem heeft wat mij betreft.
 

Abubakari

Well-known member
Haha, terwijl ze toch een redelijk normale stem heeft wat mij betreft.

Jankerig met irritante uithaaltjes, misschien is dat bij jullie in HIA normaal, bij ons in Groningen zeggen we dat tegen dat soort wieven dat ze eem normaal moet'n doun.

Dan bevalt Yak me een stuk beter, zitten wel een paar mindere nummers toen maar ook wel een stuk of wat toppers.
 

Unregistere

Well-known member
Jankerig met irritante uithaaltjes, misschien is dat bij jullie in HIA normaal, bij ons in Groningen zeggen we dat tegen dat soort wieven dat ze eem normaal moet'n doun.

Dan bevalt Yak me een stuk beter, zitten wel een paar mindere nummers toen maar ook wel een stuk of wat toppers.

Haha, okee. Ik vind het een minder 'opvallende' stem dan bij pakweg Joanna Newsom, vandaar.
 
Bovenaan