2016: Album releases

Janssen

Well-known member
2016: Album releases

Julien Baker - Sprained Ankle :duim:

Als je als 19-jarige zo'n intens deprimerend album kunt schrijven ben je een hele grote. En heb je sowieso mijn aandacht.

Beste nummer: Rejoice
 

Unregistere

Well-known member
Ja, maar is wel officieel 2015... Vind ik ook jammer, want had haar graag in mijn jaarlijst gezet, haha.

Enkele releases uit 2016 die ik tot nu toe zeker de moeite waard vind:

Savages - Adore Life

Shearwater - Jet Plane And Oxbow

Arno - Human Incognito

El Pino And The Volunteers - Self Titled

Marble Sounds - Tautou

Fat White Family - Songs For Our Mothers
 

Makanaky

Well-known member
We worden verwend dit jaar. Deze heb ik nog niet voorbij zien komen, of moeten nog uitkomen:
Eriksson Delcroix- Heart out of Its Mind
Sivert H?yem - The Lioness
De Kat- De Kat
Marlon Williams - Marlon Williams
Tindersticks - The Waiting Room
Charles Bradley- Changes
Damien Jurado - Visions of Us on the Land
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Ook absoluut de moeite waard, naast de door Makanaky al genoemde Marlon Williams en Eriksson Delcroix:

Bonnie 'Prince' Billy - Pond Scum

Mass Gothic - Self Titled

Aafke Romeijn - Je Doet Je Best Maar

The Prettiots - Funs Cool

Lucinda Williams - The Ghosts Of Highway 20

The Jezabels - Synthia
 

Janssen

Well-known member
In de categorie wel aardig:

DIIV - Is the Is Are (2016)
Wild Nothing - Life of Pause (2016)
 

Makanaky

Well-known member
Weer een tip van de lokale platenboer: Marta Ren & the Groovelvets - Stop, Look, Listen

Wat een heerlijke soulplaat uit Portugal, of all places. Serieus van Daptone-niveau, ook qua begeleiding.
 

Makanaky

Well-known member
Wat maakt Damien Jurado toch een fantastische muziek. Met Visions of Us on the Land heeft hij zijn magnum opus afgeleverd. Zeer rijk georkestreerd en verhalend rondt Jurado de Maraqopa-trilogie af. Het moet raar lopen als deze niet in mijn top-3 van het jaar belandt. En op 7 april mag ik hem aanschouwen in het mooie Nijmegen.
 

DeftonesJP

New member
In de categorie wel aardig:

DIIV - Is the Is Are (2016)
Wild Nothing - Life of Pause (2016)

Die eerste hebben hun tour geannuleerd vanwege gezondheidsproblemen. Ik ken de band niet maar op twitter dachten ze dat die boys weer terug moesten in rehab.
 

Nik

Member
The Lumineers komt volgende week met een nieuw album, Cleopatra. Inmiddels staan er 2 nummers van op Spotify. Ik verwacht het niet, maar zijn er liefhebbers van The Lumineers?
Eind april ga ik ze zien in Paradiso.
 

Batigoal

Well-known member
The Lumineers komt volgende week met een nieuw album, Cleopatra. Inmiddels staan er 2 nummers van op Spotify. Ik verwacht het niet, maar zijn er liefhebbers van The Lumineers?
Eind april ga ik ze zien in Paradiso.

Zeker, ik heb het eerste album. Moet wel even graven in mijn geheugen, want ik heb ze denk ik letterlijk al jaren niet meer gehoord. Maar deze release is een leuke reminder om ook weer eens naar dat andere album te luisteren.
 

Unregistere

Well-known member
Oh, ook nog even noemen hier:

Roald van Oosten (ex-frontman Caesar) - Oh Dark Hundred

The Prettiots - Funs Cool

Lucius - Good Grief

Soulwax - Belgica Original Soundtrack

The Sore Losers - Skydogs
 

Abubakari

Well-known member
Parquet Courts - Human Performance (8 april)
23 juni in Paradiso Noord. Ik ben er ook. (Ondanks dat -wat een ellende- UNSANE die avond in Vera staat)


Oh ja, ook nog een nieuwe Black Mountain (begin april)! Hopelijk komen die dan ook Vera langs.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Grassified, het feestalbum van Blue Grass Boogiemen ter ere van het 25-jarig bestaan, is ook erg leuk. Allemaal samenwerkingen met artiesten waar ze ooit mee toerden. Onder andere Tim Knol, Def P., Roosbeef, Ernst Jansz, Danny Vera, Maurits Westerik, Blaudzun en Dave von Raven zijn te horen.
 

Janssen

Well-known member
Nou Jonny Greenwood heeft zich uit kunnen leven zo te horen. Ik weet het niet zo met al die strijkers...
 
Bovenaan