Wielrennen

JMD

Well-known member
Leuke sport dat veldrijden... Gisteren 9 NL dames bij de eerste 15, de complete top 4 was NL...

Nu Vd Poel van kop af en na 10 min al 6 sec voorsprong op een NL en 22 sec op de nummer 3, een Fransma
 

JMD

Well-known member
Verrassend, VdP wint... :)

Hij heeft 123 van zijn 151 veldritten gewonnen. Echt idiote cijfers
 

Mommiej

Well-known member
Verrassend, VdP wint... :)

Hij heeft 123 van zijn 151 veldritten gewonnen. Echt idiote cijfers
123 van de 151 sinds zijn eerste wereldtitel in Tabor volgens NOS.

Maar dat klopt niet, want dat is al 149 van de 197 (met NK's erbij 154 van de 202).
Kijk je naar alle elitewedstrijden veldrijden in carriere is het zelfs: 163 van de 223 (zonder NK's is het 157 van de 217)
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Bauke Mollema is nu ook hardloper. Hij heeft een 10km op de weg in Monaco gelopen in 31.48. Dan zit je al aardig dicht bij de Nederlandse top.
 

JMD

Well-known member
En bevestigd. Tour 2025 start in Lille, eind november worden meer details bekend over de eerste etappes
Inmiddels eind november geweest :)


3 etappes dus in het Noordwesten van Frankrijk, de eerste en derde etappe voor sprinters, de tweede met wat kleine beklimminkjes aan het eind, dus geen echte sprintersetappe. Ze zoeken (helaas) niet de kasseien op, komen wel uitgebreid door Parijs-Roubaixgebied.
 

Mommiej

Well-known member
we hebben in ieder geval een 2e "sport" waar je mannen en vrouwen niet met elkaar mag vergelijken. Wielrennen bij de vrouwen staat nog zoveel verder achter op wielrennen bij de mannen dan in het voetbal het geval is!
 

JMD

Well-known member
we hebben in ieder geval een 2e "sport" waar je mannen en vrouwen niet met elkaar mag vergelijken. Wielrennen bij de vrouwen staat nog zoveel verder achter op wielrennen bij de mannen dan in het voetbal het geval is!
In welk opzicht? Ja, ze fietsen minder snel, maar verder kijk ik met net zoveel plezier naar een dameskoers als naar een herenkoers, met dit verschil dat de top bij de dames veel smaller is dus vaak al vrij snel bekend is tussen wie het gaat.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik vind het juist 1 van de weinige sporten waarbij ik met bijna net zo veel plezier ook de dames kijk.



Verder denk ik dat Pogacar dit voorjaar zomaar een paar ritjes kan gaan winnen
 

Mommiej

Well-known member
In welk opzicht? Ja, ze fietsen minder snel, maar verder kijk ik met net zoveel plezier naar een dameskoers als naar een herenkoers, met dit verschil dat de top bij de dames veel smaller is dus vaak al vrij snel bekend is tussen wie het gaat.
Het tactisch onvermogen en gewoon dom rijden. Wielrensters die rap aan kunnen komen zitten elke koers waar ze kans maken bij de vrouwen constant lachend in het wiel van rensters van andere ploegen. Een Kopecky of een Vos hebben dit jaar waar ze gestart zijn een compleet peloton aan knechten gehad.

Als jullie dat allemaal NIET zien, mag je never nooit meer commentaar op vrouwenvoetbal hebben!
 

Maasveld

Well-known member
Het tactisch onvermogen en gewoon dom rijden. Wielrensters die rap aan kunnen komen zitten elke koers waar ze kans maken bij de vrouwen constant lachend in het wiel van rensters van andere ploegen. Een Kopecky of een Vos hebben dit jaar waar ze gestart zijn een compleet peloton aan knechten gehad.

Als jullie dat allemaal NIET zien, mag je never nooit meer commentaar op vrouwenvoetbal hebben!
Wat is dan het verschil met de heren?
 
Bovenaan