Volleybal

Joost

Well-known member
Door al dat gekloot is Nederland op de ranglijst gezakt naar plek 13, de ranking is ruim 32 punten lager.
 

JMD

Well-known member
En Canada of België gaan het tweede ticket pakken. Polen pakt de eerste, en Argentinië dat top 10 staat dus niet. Nadelig voor Nederland. Kwalificatie wordt nu heel lastig.
 

erka

Well-known member
En ook van Argentinië verloren. Je kunt rustig zeggen dat dit een dramatisch toernooi is geweest.
 

JMD

Well-known member
En ARgentinië was juist 1 van de ploegen die boven NL stond dus dat was nog enigszins volgens schema...
Canada pakt het ticket in de groep van NL omdat België het laat liggen tegen Bulgarije.

IN een andere poule gaat Duitsland verrassend naar de Spelen, het houdt Brazilië en Italië (en Cuba) achter zich, de Duitsers zijn inmiddels opgeklommen naar de top 10 van de ranking
Dus waar het bij de dames 'volgens schema' ging bij de kwalificatietoernooien gaat het dat bij de heren totaal niet.

Geplaatst dus voor de Spelen
Frankrijk
Duitsland
Brazilië/Italië (kan heel misschien nog Cuba worden)
USA
Japan
Polen
CAnada
1 land uit Afrika

Blijven er dus 4 tickets over, met de huidige ranking gaan die naar (tussen haakjes ranking)
Brazilië (5) (of Italië)
Argentinië (6)
Slovenië (7)
Servië (9)

Daarachter zit Cuba (11) en Nederland (13) als eerste landen zonder ticket (Duitsland (10) en Canada (12) hebben een ticket). Zij moeten dus over Servië heen om zich te plaatsen. Die kans lijkt me vrij klein.
 

erka

Well-known member
Volleybalclub Lycurgus krijgt een financiële impuls door het bedrijf Nova Technology. Ze gaan nu professionaliseren en tevens in Martiniplaza spelen. Joop Alberda wordt de nieuwe directeur. Dat lijkt me goed nieuws!

Pikant: Nova Technology wilde deze zomer eigenlijk Donar overnemen, maar dat werd geweigerd....
 

de waan

Well-known member
Ik moest vanavond een stukje tikken over de bekerwedstrijd Dynamo-Zwolle en toen ik de naam van de debuterende Saar Meijer (15) ging googelen kwam ik tot de ontdekking dat zij 12 jaar geleden ook al eens viral ging.


 

de waan

Well-known member
Dat lijkt me een prima zaak. Doorgaans vier a vijf serieuze teams in Nederland en de rest is competitievulling.
 

Joost

Well-known member
Ik ben wel benieuwd in hoeverre de Nederlandse teams kunnen aanhaken bij de Belgen. Het niveau ligt daar toch echt een stuk hoger. Roeselare en Maaseik spelen standaard Champions League en slaan daar echt geen modderfiguur terwijl de laatste Nederlandse deelnemer in 2009 was.
 

Joost

Well-known member
Komende maand gaat de nations league Volleybal weer van start waarbij zowel de mannen als vrouwen gaan proberen om zoveel mogelijk punten te verzamelen. Die tellen mee voor de wereldranglijst en die is bepalend voor deelname aan de Olympische Spelen in Parijs.

De huidige ranglijsten;

1713520593938.png

De landen in het groen zijn al geplaatst.
Aangezien ieder continent recht heeft op een deelnemer zullen bij de mannen Egypte en bij de vrouwen Kenia (21e op de ranglijst) zich ook plaatsen. Tenzij een ander Afrikaans landen ze nog inhaalt.

Daardoor zijn er via de ranglijst bij de mannen en vrouwen vier plekken beschikbaar.

Italië, Argentinië en Servië staan bij de mannen op de kwalificatieplaatsen. Gezien de achterstand van Nederland op Servië; 253 om 215 is het zeer onrealistisch dat de mannen zich nog bij die beste vier gaan plaatsen.

Bij de vrouwen ziet het er een stuk rooskleuriger uit.
Italïe, China, Japan en Nederland staan hier op de kwalificatieplaatsen.
Toch is de marge van Nederland naar Canada niet bijzonder groot; 288 om 266.

De mannen en vrouwen spelen om en om in 1 week 4 duels.
14-19 mei; vrouwen in Turkije tegen Bulgarije, Turkije, Polen en Duitsland
21-26 mei; mannen in Turkije tegen; Slovenië, Turkije, Polen en Bulgarije
28 mei – 2 juni; vrouwen in Macau tegen China, Brazilië, Dom. Rep. en Frankrijk
4-9 juni; mannen in Canada tegen; Servië, Cuba, Frankrijk en Italië
11-16 juni; vrouwen in Japan tegen VS, Servië, Canada en Zuid Korea
18-23 juni; mannen in Filipijnen tegen; Brazilië, Iran, Japan en Canada
20-23 juni; finaleweek vrouwen in Thailand
27-30 juni; finaleweek mannen in Polen
 

erka

Well-known member
Ik ben wel benieuwd in hoeverre de Nederlandse teams kunnen aanhaken bij de Belgen. Het niveau ligt daar toch echt een stuk hoger. Roeselare en Maaseik spelen standaard Champions League en slaan daar echt geen modderfiguur terwijl de laatste Nederlandse deelnemer in 2009 was.

Klopt. In basketbal zelfde verhaal. Het is maar goed dat er ook een nationale competitie blijft want anders degraderen de meeste Nederlandse clubs als een baksteen.
 
Bovenaan