Vitesse in Europa

erka

Well-known member
Het enige "voordeel" van deze uitslag is dat je geen Spanje-Malta verschijnselen kunt krijgen omdat Spurs een X aantal goals moet maken.
 

delmaestro

Well-known member
Het enige "voordeel" van deze uitslag is dat je geen Spanje-Malta verschijnselen kunt krijgen omdat Spurs een X aantal goals moet maken.
Ik kan dat op geen enkele manier uitleggen als een voordeel t.o.v. wanneer we wel veel meer gescoord hadden...
 

Maasveld

Well-known member
Inderdaad... Alhoewel ik denk dat ook bv 7-0 niet genoeg was geweest... Spurs zou volgas zijn gegaan.

Het enige wat je nu moet hopen is op een zege 'achter de groene tafel'.

En ook jammer dat zelfs als Vitesse met 7-0 had gewonnen er helemaal niks gevierd had kunnen worden omdat Spurs nog moet spelen.
Alsof Rennes er niets van kan...
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Alsof Rennes er niets van kan...
Nee, dat niet. Maar ze zijn al 1e, dat duel wordt er zo meteen ergens 'tussengepropt', enz... Denk niet dat Rennes met de sterkste selectie komt naar dat inhaalduel (hoop het natuurlijk wel, laat dat duidelijk zijn).
 

Maasveld

Well-known member
Nee, dat niet. Maar ze zijn al 1e, dat duel wordt er zo meteen ergens 'tussengepropt', enz... Denk niet dat Rennes met de sterkste selectie komt naar dat inhaalduel (hoop het natuurlijk wel, laat dat duidelijk zijn).
Als dat duel midden in een druk PL programma wordt gepropt moet ik het ook nog maar zien of Tottenham met de sterkste selectie komt aanzetten. Daarbij schat ik de kans hoger in dat Rennes juist getergd is om Tottenham een hak te zetten dan dat ze het laten lopen.
 

delmaestro

Well-known member
Ik houd goede hoop op een reglementaire 0-3. Er zijn nu al 2 regels overtreden aangezien ze wel genoeg speelgerechtigde spelers hadden plus dat de wedstrijden eigenlijk tegelijk moesten plaatsvinden. Alsnog later inhalen veranderd een nadeel (niet de sterkste selectie) in een voordeel (voorkennis over welk resultaat genoeg is) voor Tottenham. Vitesse is nu sowieso al benadeeld, en wat te denken van Rennes die voor niks heen en weer zijn gereisd? Die moeten nu extra spelen, waar trouwens helemaal geen ruimte voor is op de kalender van Tottenham. En als ze toch een gaatje vinden, dan moet het Rennes ook maar net passen. Tevens is maandag al de loting. Zolang we niet weten of het Vitesse of Spurs word, neem ik aan dat PSV en Leicester niet tegen de uiteindelijke nummer 2 van deze poule kan loten, want de kans bestaat dat je tegen een landgenoot loot, en dat mag ook niet. Ook dit leidt dus weer tot vervalsing bij het loten. En ten slotte: Spurs hoeven geen sympathie te verwachten betreffende hun nadelen, want eerdere wedstrijden kwamen ze ook met hun C-garnituur aanzetten. De Uefa heeft een loei van een precedent geschept als ze Spurs gaan matsen. Ik vertrouw die club totaal niet, maar desondanks houd ik goede hoop dat wij overwinteren. Hopen op een mooi duel met Sparta Praag, Leicester, Fenerbahce, Marseille, Midtjylland, Celtic of Rapid Wien. Moeilijk, maar niet onmogelijk gezien onze Europese potten tot nu toe...
 

BlauwVinger

Well-known member
Voorbeeld van de 3-0 stand in de rust was duidelijk genoeg. Werkelijk niks vreemds aan. Waarom zijn wedstrijden in laatste speelrondes altijd gelijktijdig denk je? Ik vind ook dat de term competitievervalsing te pas en te onpas gebruikt wordt, en vaker niet dan wel terecht. Maar dit is, om bij de cliche termen te blijven, een schoolvoorbeeld…
Ik dikte mijn 'waarneming' aan met tongue-in-cheek en heb uiteraard begrip voor het gegeven dat het erg onbevredigend aanvoelt.

Tottenham Hotspur heeft eerder in de groepsfase aangetoond er niet voor terug te deinzen om in deze competitie op te draven met een 'aangepaste' selectie. Uiteraard is dát een boterzacht argument om het doorgaan op het oorspronkelijke tijdstip te rechtvaardigen. Er is sprake van een vorm van 'overmacht'. Anderzijds draagt het bij aan het rechtvaardigheidsgevoel bij een besluit om Tottenham Hotspur te tracteren op een 'sanctie'.

Gelet op de 'complexiteit' als het duel als nóg dient te worden gespeeld ben ik benieuwd op welke van de kwaden de keuze uiteindelijk valt. tenzij de Spurs zich vrijwillig terugtrekken...

Het wringt van alle kanten.
 

delmaestro

Well-known member
Moreel gezien kan het verhaal absoluut verschillende kanten op. Ook Spurs zijn namelijk slachtoffer, voornamelijk op gezondheidsvlak. Het grote punt is dat er op voorhand al regels waren opgesteld mocht exact dit scenario zich voordoen bij een club. Die regel wordt doodleuk genegeerd, waardoor er een kettingreactie ontstaat waarbij in ieder geval één andere regel wordt gebroken, en er allerlei andere onwenselijke en oneerlijke situaties ontstaan. Ongeacht wat de uiteindelijke oplossing gaat zijn, het valt sowieso voor één partij verkeerd. Maar ik vind het bijzonder goed aantoonbaar dat die partij Tottenham zou moeten zijn...
 

Maasveld

Well-known member
Moreel gezien kan het verhaal absoluut verschillende kanten op. Ook Spurs zijn namelijk slachtoffer, voornamelijk op gezondheidsvlak. Het grote punt is dat er op voorhand al regels waren opgesteld mocht exact dit scenario zich voordoen bij een club. Die regel wordt doodleuk genegeerd, waardoor er een kettingreactie ontstaat waarbij in ieder geval één andere regel wordt gebroken, en er allerlei andere onwenselijke en oneerlijke situaties ontstaan. Ongeacht wat de uiteindelijke oplossing gaat zijn, het valt sowieso voor één partij verkeerd. Maar ik vind het bijzonder goed aantoonbaar dat die partij Tottenham zou moeten zijn...
Het lijkt er dus op dat Tottenham geen poot heeft om op te staan.
 

delmaestro

Well-known member
Tottenham - Rennes definitief geschrapt! Volgens bronnen is het nog slechts een formaliteit afhandelen, en is Vitesse door. De Gelderlander kopt zelfs al VITESSE DOOR IN EUROPA
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij wat voorbarig. De UEFA vindt wel weer een reden om de grotere landen te bevoordelen.
 

delmaestro

Well-known member
Schijnbaar heeft het ene orgaan binnen de uefa al bevestigd dat Vitesse door is, en moet het andere orgaan nog de 0-3 voor Rennes in de boeken zetten
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik help het je hopen. Dat zou een waanzinnig knappe prestatie van Vitesse zijn. De prestaties van met name Ajax, maar ook Feyenoord zijn natuurlijk heel erg goed. De prestatie van Vitesse vind ik echter helemaal indrukwekkend. Ook als je bedenkt dat jullie in de voorronde ook nog even Anderlecht hebben verslagen. Jullie hebben nu wel een gunstige loting verdiend en dan kan je zomaar doorrollen naar een volgende ronde in maart hopelijk in een vol stadion.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik help het je hopen. Dat zou een waanzinnig knappe prestatie van Vitesse zijn. De prestaties van met name Ajax, maar ook Feyenoord zijn natuurlijk heel erg goed. De prestatie van Vitesse vind ik echter helemaal indrukwekkend. Ook als je bedenkt dat jullie in de voorronde ook nog even Anderlecht hebben verslagen. Jullie hebben nu wel een gunstige loting verdiend en dan kan je zomaar doorrollen naar een volgende ronde in maart hopelijk in een vol stadion.
Ik sluit me hier helemaal bij aan.
 

Mario

Well-known member
Ik help het je hopen. Dat zou een waanzinnig knappe prestatie van Vitesse zijn. De prestaties van met name Ajax, maar ook Feyenoord zijn natuurlijk heel erg goed. De prestatie van Vitesse vind ik echter helemaal indrukwekkend. Ook als je bedenkt dat jullie in de voorronde ook nog even Anderlecht hebben verslagen. Jullie hebben nu wel een gunstige loting verdiend en dan kan je zomaar doorrollen naar een volgende ronde in maart hopelijk in een vol stadion.
Alle clubs doen het goed, behalve PSV helaas. Die hebben gewoon mazzel dat er nog een vangnet is.
 

JMD

Well-known member
Het bericht van Teletekst:
De Conference League-wedstrijd tussen
Tottenham Hotspur en Stade Rennais,die
donderdag vanwege een corona-uitbraak
bij Spurs werd afgelast,wordt niet meer
meer gespeeld.Dat laat de UEFA weten.

In de afgelopen dagen is in overleg met
de clubs gezocht naar een alternatieve
speeldatum.Die is niet gevonden.De zaak
wordt nu aan de disciplinaire commissie
van de UEFA voorgelegd.Die moet een
besluit nemen over het verdere verloop
van de competitie.

De definitieve afgelasting van het duel
is mogelijk goed nieuws voor Vitesse,
dat in de poule boven Tottenham staat
en daarmee zou overwinteren.



Dus wordt sowieso niet gespeeld, nu besluit disciplinaire commissie, maar het enige resultaat zou dan kunnen zijn dat Vitesse doorgaat
 
Bovenaan