Vitesse in Europa

Methone

New member
Geel-zwarte invasie van Vitesse-leger

De Engelse havenstad Southampton krijgt vanaf vanochtend te maken met een geel-zwarte invasie van Vitesse-fans. De Arnhemmers hebben de grootste volksverhuizing in jaren georganiseerd. Met ruim 1800 man weet het elftal, dat via de play-offs de voorronden van de Europa League haalde, zich moreel gesteund in Engeland.
Met bussen, auto’s, trein en boot reizen de supporters uit Arnhem naar het zuiden van Engeland. Voor iedere Vitesse-fan heeft het duel een nog grotere aantrekkingskracht dan normaal omdat voormalig Vitesse-coach Ronald Koeman en tal van bekende spelers uit de eredivisie zijn neergestreken in Southampton.
De Engelsen hebben duidelijk gemaakt dat er geen kaart meer in omloop is. Vitesse-aanhangers zonder kaart hopen voor de deur nog een ticket te scoren.

Bron: Telegraaf
 

Methone

New member
Vitesse zonder Ibarra en Yeini naar Southampton

Vitesse zal het donderdagavond in de derde voorronde van de Europa League tegen Southampton moeten doen zonder Renato Ibarra en aanwinst Sheran Yeini. Trainer Peter Bosz liet het duo achter in Arnhem.
Ibarra, die pas later aansloot in de voorbereiding, klaagde vorige week nog over liesklachten. De buitenspeler wordt in Engeland waarschijnlijk vervangen door Chelsea-huurling Isaiah Brown.

Sheran Yeini, de beoogde opvolger van Marko Vejinovic, miste een deel van de voorbereiding vanwege een spierblessure. Eerder liet VI al weten dat Nathan niet mee zou gaan naar Engeland. De Chelsea-huurling is inmiddels speelgerechtigd maar heeft nog te weinig met het team getraind.

In de wedstrijdselectie van Vitesse zijn wel enkele nieuwe namen opgenomen. Maikel van der Werff, die overkwam van PEC Zwolle, lijkt samen met aanvoerder Guram Kashia het hart van de verdediging te vormen. Daarnaast bestaat ook de kans dat Lewis Baker, Isaiah Brown, Danilo Pantic (gehuurd van Chelsea) en Milot Rashica (transfervrij) hun opwachting maken.

De negentienkoppige selectie van Bosz vertrekt woensdagochtend naar Engeland. Vanavond om 20.00 uur is er een training in het st. Mary’s Stadium en donderdagavond om 21.05 uur Nederlandse tijd is de aftrap tegen het Southampton van manager Ronald Koeman.

Selectie Vitesse voor duel met Southampton:

Doel: Eloy Room, Piet Velthuizen.
Verdediging: Kevin Diks, Kelvin Leerdam, Guram Kashia, Maikel van der Werff, Rochdi Achenteh, Julian Lelieveld.
Middenveld: Elmo Lieftink, Marvelous Nakamba, Valeri Qazaishvili, Mo Osman, Lewis Baker, Danilo Pantic, Milot Rashica.
Aanval: Denys Oliinyk, Isaiah Brown, Abiola Dauda, Uros Djurdjevic.

Bron: VI
 

Methone

New member
Zo dat zijn er behoorlijk veel.

Volle bak is wel zo sfeervol. Hopelijk zit het in Arnhem ook behoorlijk vol, zal denk ik van de uitslag afhangen. Als er morgen minimaal met 3 goals verschil verloren wordt dan heb je best kans dat er meer Rotterdammers als Arnhemmers zitten. ;)
 

Methone

New member
1304115_Vitesse.jpg


Leerdam speelt mocht vd Werff niet inzetbaar zijn bij #Vitesse

(Via @gerardborgman)
 

Methone

New member
Zelf denk ik dat Leerdam op rechts speelt als vd Werff fit genoeg is om te spelen. En Rashica voor Oliynik.
Tenminste op basis van de laatste training, maar goed ik ben geen journalist natuurlijk.
 

Methone

New member
De verdediging is ook niet sterk. Achenteh en Kashia hebben veel slippertjes, en ook Diks is zwak bezig de laatste tijd, veel onnodige overtredingen, en commentaar op de scheids terwijl dat allemaal niet nodig is. (Vandaar dat ik Leerdam op zijn plek verwacht). Oliynik dribbelt net zo lang door tot hij de bal kwijt is, en Djurdjevic is te onstuimig, en staat al 10 keer buitenspel in een invalbeurt laat staan in een volledige wedstrijd. Nakamba doet het in de voorbereiding wel aardig maar die is nog niet echt getest. Het zijn veel talentvolle jonge spelers, het kan ook zomaar dat ze een goede dag hebben en voor een verrassing kunnen zorgen. Maar ik zelf zet m'n geld in op Southampton.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kan dus zomaar 5-0 worden en dat Jamel, Fabian, Eloy en ik volgende week alleen met die Engelsen in het Gelredome zitten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik hoop het niet. Ik wil vooral een leuke pot zien. Uiteraard een lichte voorkeur voor Southampton, maar een walk-over zit ik ook niet op te wachten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laat het vanavond inderdaad maar hooguit een kleine overwinning voor Southampton worden. Alleen als je deze opstelling ziet en met de wedstrijd van vorige week in het achterhoofd, dan vrees ik wel voor een ruime overwinning.
 

delmaestro

Well-known member
Vorige week best wel veel berichten gelezen over dat Koeman problemen had met zijn achterhoede, met vertrokken en geblesseerde spelers, en dat hij geen enkele backup heeft voor zijn centrale verdedigers. Lees ik nu ineens overal dat zijn selectie zo goed als volledig fit is. Hoe zit dat nu? Die Tadic is ook gewoon fit terwijl hij volgens sommige bronnen geblesseerd zou zijn. En dat terwijl wij dus personele problemen hebben met Ibarra, Van der Werff en een Nathan die niet bij de selectie zit vanwege nauwelijks trainen...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vermoed doping.

Tadic speelde vorige week gewoon tegen ons. Verder kan Martina toch centraal achterin spelen? Vorige week begonnen ze met een centrale verdedigingsduo zonder Martina, dus het verhaal van geen back up lijkt mij niet te kloppen. Ze zitten echter niet heel ruim in de verdedigers. Ze willen er nog een of twee halen dacht ik. Voor iedere vertrokken speler heeft Koeman iemand terug gehaald en de blessure van Forster heeft hij opgevangen met de komst van Stekelenburg.
 

delmaestro

Well-known member
Er kan natuurlijk een hoop gebeuren in 1 week tijd. Zowel qua transfers als qua blessures. Los van de compleetheid van Southampton maak ik me meer zorgen om de incompleetheid van Vitesse. Maar goed, als wij op volle sterkte waren, en Southampton niet, dan waren we alsnog de underdog. De waarschijnlijkheid is dat we eruit vliegen, en hopelijk met zoveel mogelijk verzet. Het is hoe dan ook een prima ervaring voor deze selectie, en een prachtig tweeluik voor de supporters...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Southampton is behoorlijk compleet vanavond. Voor de fijnproevers: let vooral op aanvallende middenvelder Mane en rechtsback Soares. Heerlijke spelers!

En oh ja, Vako tegen Wanyama. Pfoeh....
 
Bovenaan