Varkenoord

Fabian

Active member
Zaterdag met Jamel weer naar de jeugd van Feyenoord kijken. Zin in. In ieder geval de B1 meepakken die tegen PSV voetballen.

Even onze toekomstige centrale verdediger Knoester bekijken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Varkenoord

Veel plezier. Ik moet helaas overslaan. Ik ga die dag een vloertje leggen samen met mijn zwager. Ik ben benieuwd naar de bevindingen. De B1 heb ik nog nooit zien spelen.
 

Fabian

Active member
Vloertjes leggen, laat ik altijd aan anderen over. Twee linkerhanden. :)

Daarnaast wordt het heerlijk weer, dus ik sta met veel plezier langs het veld te kijken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Varkenoord

Ik heb ook twee linkerhanden. Mijn zwager twee rechterhanden. Dus ik neem aan dat het resultaat voldoende zal zijn. Gaat maar om een berging, die je daarna rustig een kamer kan noemen. Een hoop ellendige vormen alleen.

Maarja het is inderdaad meer het weer om voetbal te kijken.
 

inhethoekje

Active member
Als ik een vloertje moet leggen is een speler van de B1 ondertussen al 4 keer opgesteld in het 1e, ik ben stijf links en dat geldt ook voor dit soort klusjes.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb geloof ik een ding echt zelf in mijn huis gedaan en dat is te zien ook. Het ziet er niet uit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
FR12 zei:
Feyenoord heeft vier talenten speciaal contract aangeboden

Feyenoord heeft vier jeugdspelers een speciaal profcontract aangeboden, meldt Feyenoordpings. Het gaat om Robbert de Vos (18), Gilberto da Silva (19), Oussama Idrissi (19) en Bram van Eijk (18). Feyenoord geeft deze spelers de mogelijkheid om een contract voor ??n jaar te tekenen.
Het is de bedoeling dat deze jeugdspelers nog een seizoen meetrainen met Feyenoord A1, terwijl ze wedstrijden met Jong Feyenoord zullen spelen. Ze zijn alle vier tweede jaars A-junioren. Feyenoord wil deze talenten nog niet wilt opgeven, maar twijfelt of ze in staat zijn om het eerste elftal te halen.

Het is nog niet duidelijk of De Vos, Da Silva, Idrissi en Van Eijk de aangeboden verbintenis zullen ondertekenen. Er is namelijk genoeg belangstelling voor deze jeugdspelers van andere clubs uit Nederland. Daarnaast willen ze ook de garantie krijgen dat ze regelmatig mee mogen trainen met het eerste elftal van Feyenoord.

Dit vind ik toch wel een leuk nieuwtje. Ik ben benieuwd of ze het gaan doen. Afgelopen zomer kreeg Hardeveld wel nog een contract aangeboden, maar die koos voor FC Utrecht. Wat voor hem een prima keuze is geweest. Ik moet zeggen dat ik altijd wel erg gecharmeerd ben geweest van De Vos en Gilberto da Silva. Ik zie ze echter uiteindelijk niet het eerste halen. Idrissi was voordat hij onder de hoede kwam van Makaay een best aardig talent. Van Eijk zou zich best nog wel kunnen ontwikkelen tot nuttige selectiespeler. Als linksbuiten maakt hij weinig kans, maar als linksback heb ik hem toch wel aardige dingen zien doen. Voor onder andere deze categorie spelers zou Jong Feyenoord eigenlijk gewoon in de Jupiler League moeten meedoen. Dan kun je kijken of ze toch nog stappen gaan maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Idrissi heeft gekozen voor een overstap naar FC Groningen waar hij bij Jong FC Groningen al gaan spelen en regelmatig meetrainen met het eerste. Eigenlijk ook wel logisch dat men voor een vertrek kiest als je bij Feyenoord als perspectief hebt van trainen met de A1 en spelen bij Jong Feyenoord. Ik ben benieuwd hoe Idrissi zich gaat ontwikkelen. Van groot talent in de B1 heeft hij in twee jaar tijd onder Makaay trainen en spelen eigenlijk nauwelijks stappen gemaakt.
 

Nik

Member
Ook van Eijk vertrekt bij Feyenoord. Hij heeft bij FC Utrecht getekend. Lijkt me toch een slecht signaal, aangezien er nog meer spelers zijn die nog niet hebben laten weten of ze op het voorstel van Feyenoord ingaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dit zijn in principe de categorie waar je op voorhand van kan zeggen dat ze het niet gaan redden bij Feyenoord. Ze zouden er alleen bij worden gehouden voor opvulling van Jong Feyenoord. De Vos staat ook in de belangstelling van andere profclubs. Met name NEC wordt genoemd. Rondom Gilberto da Silva is het erg stil.
 

Susa

New member
Idrissi heeft gekozen voor een overstap naar FC Groningen waar hij bij Jong FC Groningen al gaan spelen en regelmatig meetrainen met het eerste. Eigenlijk ook wel logisch dat men voor een vertrek kiest als je bij Feyenoord als perspectief hebt van trainen met de A1 en spelen bij Jong Feyenoord. Ik ben benieuwd hoe Idrissi zich gaat ontwikkelen. Van groot talent in de B1 heeft hij in twee jaar tijd onder Makaay trainen en spelen eigenlijk nauwelijks stappen gemaakt.

Zo gaat dat met de meeste talenten. voetballen in de jeugd is nu eenmaal wat anders dan voetballen bij de senioren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Precies, het zijn geen volwaardige contracten en ze blijven dan bij de A1 meespelen. Ik denk niet dat dat erg goed is voor je ontwikkeling.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ulusay gaat ook naar FC Utrecht. Toch mooi dat een speler die duidelijk de kwaliteiten niet heeft om bij Feyenoord 1 te spelen wel nog terecht komt bij FC Utrecht.

Tijdens de voorbereiding sluiten overigens Schuurman, Verdonk, Gronsveld, Nieuwkoop en Miazek aan. Miazek zal sowieso bij de selectie blijven gezien hij derde doelman is. Schuurman en Verdonk zouden nog in de A1 kunnen uitkomen. Gronsveld en Nieuwkoop wordt het of Feyenoord 1 of verhuren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Feyenoord A1 doet dit Pinksterweekend mee aan de Spax Cup in het Ruhrgebied in Duitsland. Dit is een toernooi waar acht jeugdteams aan meedoen, die zijn onderverdeeld in twee poules. De wedstrijden gaan over twee keer 25 minuten en de nummers 1 en 2 van de poules plaatsen zich voor de halve finales.

Feyenoord was ingedeeld in poule B, samen met Atletico Mineiro, HSV en TuS Ennepetal.
Poule A bestaat uit Fluminense, Southampton, Hannover '96 en Borussia Dortmund.

Doordat Feyenoord A1 gisteren en eergisteren al zijn poulewedstrijden won, hebben ze zich als nummer 1 van poule B geplaatst voor de halve finales. Daarin zullen ze vandaag om 10:35 uur aantreden tegen Fluminense, dat tweede werd in poule A. De andere halve finale is om 09:30 uur en zal gaan tussen Borussia Dortmund en Atletico Mineiro. Later vandaag zullen ook de troostfinales en de finale gespeeld worden.

Het leuke is: alle wedstrijden zijn live te volgen via de website van de Spax Cup: http://www.spax-cup.com/index.php?p=live/uebersicht

Dus voor wie deze grauwe tweede Pinksterdag nog geen plannen had, wellicht een leuke tip!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zag het staan. Begint en eindigt de A1 een rampzalig seizoen toch goed. Het toernooi in Zuid-Afrika in de voorbereiding ging ook goed.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Van der Struis kopt vlak voor rust de 2-0 binnen. Feyenoord dus waarschijnlijk naar de finale, waar ze dan Atletico Mineiro weer zullen treffen.
 
Bovenaan