UEFA Nations League Finale: Nederland - Portugal

UEFA Nations League Finale: Nederland - Portugal

  • Nederland

    Stemmen: 6 66,7%
  • Portugal

    Stemmen: 3 33,3%

  • Totaal aantal stemmers
    9
  • Opiniepeiling gesloten .

Mario

Well-known member
Nederland en Portugal hebben zich geplaatst voor de Nations League Finale door respectievelijk Engeland en Zwitserland te verslaan in de halve finales. De wedstrijd zal zondagavond 9 juni om 20.45 worden gespeeld in Porto.

Portugal is een angstgegner voor Oranje met slechts 2 overwinningen sinds 1990. 4 keer werd het gelijk en 7 keer liepen 'we' tegen een nederlaag aan, waaronder de beruchte ontmoeting in de 8e finales van het WK2006.

Verder is het de vraag hoe de Nederlandse verdediging Ronaldo zal afstoppen, die in het verleden al vier keer wist te scoren tegen Oranje.

Voor Oranje zou winst de eerste prijs opleveren sinds 1988, Portugal is de huidige Europees kampioen.

Nederland-400x270px1.jpg

240_F_42308967_F3OGoPpK5YiNfeGoCmdlr3mzRi73jLao.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
De laatste twee wereldkampioenen verslagen, de laatste nummer vier van het WK en nu mogen we het opnemen tegen de Europees kampioen. Hopelijk bekronen we zondag de goede reeks.
 

U.G.

Well-known member
Ja is het weer zover ? :D

Ik moet bekennen dat ik wat clubisme ontwaar in mijn eigen beleving van het Portugees nationaal elftal. Je moet weten dat ik heel mijn leven 'made by Sporting' gewend ben in de selec??o, ongeacht wat de faggots aan de overkant ervan vonden. Maar die fakkel is nu overgedragen, en ik moet echt wennen aan 'hun'.

Een wedstrijd die traditioneel een zekerheidje is voor Portugal, by all means. Dat is voorbij.

We hebben op dit moment het middenveld er niet voor, en een te koppige bondscoach. Qua scoren zijn we meer dan ooit afhankelijk van de GOAT ( with a reason ).

Met deze selectie kun je bijna alleen 4-2-3-1 doen, met Bruno in de punt en een blok met Neves ( geen fan ) en William daarachter. Guedes en Bernardo op de flanken, en meneer Ronaldo op 9. Of Guedes als invaller, en een echte spits ( Jota ) dan kan Ronaldo zijn vrije rol nemen. This is it. Felix is een geweldige voetballer maar heeft uiteraard nog tijd nodig maar duidelijk ook geen hybride-speler als Ronaldo.

Veel plezier !

En for all times sake

portugal-holanda.gif






Stay cool !
 

U.G.

Well-known member
Simpel.

Ronaldo - Oranje 2-1. Of Benfica - Oranje 1-3, dat kan ook nog.
 

Abubakari

Well-known member
Vorige keer was het 3-0 voor Nederland, Rolando zal vast wel een goaltje maken, 3-1 voor Nederland dus.
 

U.G.

Well-known member
Vorige keer was het 3-0 voor Nederland, Rolando zal vast wel een goaltje maken, 3-1 voor Nederland dus.

Rolando, die trage verdediger van Porto ? Nee speelt allang niet meer voor Portugal. Dus in dat geval 0-3 ben ik bang.
 
Bovenaan