Speelronde 30

Speelronde 30


  • Totaal aantal stemmers
    3

De Wolf

Well-known member
Vrijdag 6 april:
20:00 Excelsior - Willem II

Zaterdag 7 april:
18:30 NAC Breda - Vitesse
19:45 AZ - PSV
19:45 Roda JC - PEC Zwolle
20:45 Sparta Rotterdam - VVV

Zondag 8 april:
12:30 FC Utrecht - ADO Den Haag
14:30 FC Twente - Feyenoord
14:30 SC Heerenveen - FC Groningen
16:45 Ajax - Heracles Almelo
 

JMD

Well-known member
Belangrijke pot voor Feyenoord.
Hup Feyenoord!!!


Voor PSV een heel belangrijk duel, win je deze dan is de titel wel zo goed als binnen, maar bij puntverlies kan Ajax op 15 april het gat tot 2 of 1 punt verkleinen en dan is de titelstrijd echt totaal weer open... De laatste 3 jaar wonnen we er steeds met 2-4, maar de 3 seizoenen ervoor verloren we 2x. AZ zal tot op het bot gemotiveerd zijn om de kleine kans die ze nog hebben op plaats 2 niet te verspelen en ze willen natuurlijk ook niet alledrie de thuisduels tegen de traditionele top 3 verliezen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ajax speelt toch niet 15 punten naar huis, dus spannend wordt het sowieso niet. Zelfs in het meest gunstige geval dat PSV 2x op rij verliest, weten we allemaal dat Ajax tegen AZ of Excelsior alsnog de boot in gaat.
 

JMD

Well-known member
Ajax speelt toch niet 15 punten naar huis, dus spannend wordt het sowieso niet. Zelfs in het meest gunstige geval dat PSV 2x op rij verliest, weten we allemaal dat Ajax tegen AZ of Excelsior alsnog de boot in gaat.

Als PSV 2x op rij verliest is het gat 1 punt en is het hoe dan ook spannend, of Ajax die laatste 3 duels nou wint of niet.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja met een beetje normaal veldspel van ons zou je het met een beetje goede wil nog spannend kunnen noemen ja, dan wel.
 

JMD

Well-known member
Ja met een beetje normaal veldspel van ons zou je het met een beetje goede wil nog spannend kunnen noemen ja, dan wel.
Al speelt een ploeg dramatisch, je kan toch moeilijk ontkennen dat ?ls het verschil 1 of 2 punten is, dat het dan nog spannend is...
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat ligt dus een beetje aan het spel. Ik heb bij jou de indruk dat je het bij 15 punten voorsprong nog spannend is maar goed, ik maak me iig geen illusies.
 

JMD

Well-known member
Dat ligt dus een beetje aan het spel. Ik heb bij jou de indruk dat je het bij 15 punten voorsprong nog spannend is maar goed, ik maak me iig geen illusies.
Dat valt ook wel mee hoor (kan me sowieso de tijd niet heugen dat PSV 15 punten voorsprong had (oke in 2015, maar die voorsprong van 15 pt kwam pas toen PSV al kampioen was en Ajax al niet meer lager dan 2e kon worden))... Ik zie ook wel dat Ajax nou niet echt goed speelt, dus momenteel ga ik zeker ook uit van een titel voor PSV. En zoals ik al postte: als PSV zaterdag wint dan is het wel klaar (want zelfs met een nederlaag tegen Ajax is het gat dan nog minimaal 4 punten) Maar je kan een duel bij AZ ook gewoon verliezen, net als thuis tegen Ajax. In dat geval is het gat nog 1 punt en no matter hoe slecht Ajax dan speelt, dan komt de druk er toch echt vol op en ik hoef je alleen maar te herinneren aan 8 mei 2016 om te vertellen wat druk met een team kan doen.

Dus nogmaals, voor er woorden in mijn mond gelegd worden: ja, ik denk ook dat PSV kampioen wordt, maar 100% zeker is het natuurlijk nog niet.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Roda-uit en ADO-uit maar 1 punt halen, nadat ze eerst van AZ en Ajax verliezen. Lijkt me toch erg onwaarschijnlijk.

Dat mag je wel wat beter uitleggen. Waar zouden ze in jou ogen dan meer punten moeten halen ?

Vind 1 punt nog veel.
 

Abubakari

Well-known member
Dat valt ook wel mee hoor (kan me sowieso de tijd niet heugen dat PSV 15 punten voorsprong had (oke in 2015, maar die voorsprong van 15 pt kwam pas toen PSV al kampioen was en Ajax al niet meer lager dan 2e kon worden))... Ik zie ook wel dat Ajax nou niet echt goed speelt, dus momenteel ga ik zeker ook uit van een titel voor PSV. En zoals ik al postte: als PSV zaterdag wint dan is het wel klaar (want zelfs met een nederlaag tegen Ajax is het gat dan nog minimaal 4 punten) Maar je kan een duel bij AZ ook gewoon verliezen, net als thuis tegen Ajax. In dat geval is het gat nog 1 punt en no matter hoe slecht Ajax dan speelt, dan komt de druk er toch echt vol op en ik hoef je alleen maar te herinneren aan 8 mei 2016 om te vertellen wat druk met een team kan doen.

Dus nogmaals, voor er woorden in mijn mond gelegd worden: ja, ik denk ook dat PSV kampioen wordt, maar 100% zeker is het natuurlijk nog niet.

De laatste rondes zijn altijd mega onvoorspelbaar. PSV wint bij AZ, blijft het gat 7 punten. Maar in de week van Ajax-PSV verloor PSV ook zomaar 5 punten. Dus na de zege op AZ verliezen van Ajax, daarna uit bij een op drift geraakt Roda JC niet winnen, dan is het verschil ook nog maar 1 of 2 punten. Ik lees elk jaar weer in dit topic wat de makjes zijn en waar het moeilijk wordt en elk jaar is het vaak precies andersom.
Niet dat ik er nog heilig in geloof dat Ajax het nog redt, maar ik geloof ook niet dat het al beslist is als PSV bij AZ wint.
 

ElSimao

Active member
Dus nogmaals, voor er woorden in mijn mond gelegd worden: ja, ik denk ook dat PSV kampioen wordt, maar 100% zeker is het natuurlijk nog niet.

Zou je een simulator hebben en deze situatie 100 keer nabootsen wordt PSV 90 keer kampioen. 9 keer zou vakx een jaartje vakantie nemen en in 1 geval doet AZ het onmogelijke.

Er is nog hoop voor Ajax, maar er is zoveel dat goed moet gaan, dat de kans klein is dat dat allemaal gebeurt.
 
Bovenaan