Speelronde 14, met de TOPPER

Jacco

Well-known member
Prachtige speelronde!
Allereeest Twente. Meestal zie je dat Twente in een uitwedstrijd de eerste helft goed speelt, daarna zwaar onder druk komt en volledig kansloos bezwijkt. Het leek nu ook die kant op te gaan, maar dankzij talent Taha werd er een counter benut. Een lastige uitwedstrijd gewonnen. Blij mee.
Het goede nieuws is ook dat de grootste concurrent AZ niet wint in eveneens lastige uitwedstrijd tegen Utrecht.
En voor wat betreft de ploegen die beter zijn dan Twente. Knap dat PSV wint in de Kuip. Lange serie van overwinningen. Het zou wel een echt teken van machtsvertoon zijn om 17 wedstrijden te winnen. Ben benieuwd of ze in de buurt van de 100 punten kunnen komen.
 

Abubakari

Well-known member
Gezien de opstellingen zou je verwachten dat PSV moet en Feyenoord mag, terwijl het net andersom is. Ja, het is tegennatuurlijk voor Bosz, maar hier had hij imo gewoon op een gelijkspel moeten spelen en dan Feyenoord laten komen en proberen toe te slaan in de counter (en dan had ik Vertessen wel gesnapt). Nu ga je alles of niks spelen, en met een volle Kuip achter Feyenoord is de kans op niks voor PSV dan groter.
Zit je stc wel uit te lachen maar jij kunt er ook wat van hoor. :)

Aardig seizoen van PSV zo, zelfs een 0-2 vast weten te houden in de Kuip, was de afgelopen jaren toch een heel probleem. Hoewel Wieffer er nog dichtbij was. Alleen de samenvatting gezien, maar zo te lzien en te lezen een verdiende zege. Wel jammer, een Feyenoord zege was mooier geweest voor de spanning. Als ik stc moet geloven wordt Feyenoord, AZ, Twente of Ajax (of wellicht Volendam of Vitesse ook nog stc?) nog gewoon kampioen, dus er zijnmmensen voor wie het nog steeds bloedspannend is. Nu zou een serie van een andere club en wat puntverlies rond de CL wedstrijden de spanning wel weer een beetje terug kunnen brengen, maar na de vorige zes CL wedstrijden heeft PSV ook niet echt veel laten liggen.

Ajax ook nog gewonnen, feest! Maar wat liet Martha zich bij de 1-2 makkelijk voorbij spelen en rugdekking moet voor Forbs ook nog even in het Engels vertaald worden (of in het Portugees) geloof ik.
 

JMD

Well-known member
Jep... De dokter van PSV nam de imo enige juiste beslissing door Teze direct van het veld te halen.
 

Batigoal

Well-known member
Blijft gevaarlijk met dit soort botsingen, goed dat ze geen risico's nemen en die jongens er zo snel mogelijk af halen.
Ajax ook nog gewonnen, feest! Maar wat liet Martha zich bij de 1-2 makkelijk voorbij spelen en rugdekking moet voor Forbs ook nog even in het Engels vertaald worden (of in het Portugees) geloof ik.
Snap sowieso niet dat Martha de voorkeur krijgt boven Sosa. Ook andere aankopen krijgen amper speeltijd onder Van 't Schip. Snap dat er niet best is ingekocht, maar het is pas kapitaalsvernietiging als je ze allemaal zo snel mogelijk probeert te dumpen. Want je zal daarna alsnog weer allemaal nieuwe spelers moeten halen om je selectie op peil te houden. Beter dat je die gasten gewoon eens een serieuze kans geeft, want voetballen kunnen de meesten echt wel.
 
Bovenaan