Piet, zwart of niet?

Maasveld

Well-known member
Wat heeft het nut dan om mensen lastig te vallen die hun wekelijkse markt bezoeken?
Ik ben het met je eens dat het logischer is om het tijdens de intocht te doen, maar dan was er altijd de opmerking: "Prima dat ze demonstreren, maar niet tijdens de intocht waar allemaal kinderen bij zijn."
 

zwammy

Well-known member
Tuurlijk het is ook nooit goed, ik vraag me alleen af wat die airfryer dacht toen hij de bus kwam uitgestormt kwam om te vertellen wat er allemaal fout aan blanke mensen is.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik zat vanmiddag even mee te kijken met wat beelden gemaakt vanuit het KOZP busje en tijdens de demonstratie in Volendam.
Dat is toch ook wel heel kansloos. Komt een groep volwassenen bij elkaar en gaat in een bus naar de weekmarkt in Volendam, stapt uit en loopt 100 meter een straat in en gaat daar een half uur lang bij elkaar staan en 'Stop met Zwarte Piet' roepen. Uiteraard diverse voorbijgangers die daar iets van vinden en er voor gaan staan met een middelvinger omhoog. Alles moet uiteraard wel goed in beeld worden gebracht, want mocht er iemand over de schreef gaan (bijv. de visboer die een emmertje visafval over de groep gooide of tante Ingrid die even snel 10 eieren had gekocht) dan staat dat in ieder geval op beeld om te zeggen dat de blanke mensen niet deugen. Na een half uurtje wordt het iets grimmiger en is besloten om met z'n allen eieren en oliebollen te kopen en richting de groep te gooien. De groep druipt af en loopt weer 100 meter terug om in het busje te gaan zitten en blijft jammeren dat Volendam een racistisch dorp is. Met besmeurde jas gaan ze weer tevreden naar huis. Maar hoe gaan ze nu naar huis? Echt met het idee dat dit een nuttige, geslaagde en leuke middag was? Ik heb werkelijk waar geen idee.
 

SanMark.

Well-known member
Ik zat vanmiddag even mee te kijken met wat beelden gemaakt vanuit het KOZP busje en tijdens de demonstratie in Volendam.
Dat is toch ook wel heel kansloos. Komt een groep volwassenen bij elkaar en gaat in een bus naar de weekmarkt in Volendam, stapt uit en loopt 100 meter een straat in en gaat daar een half uur lang bij elkaar staan en 'Stop met Zwarte Piet' roepen. Uiteraard diverse voorbijgangers die daar iets van vinden en er voor gaan staan met een middelvinger omhoog. Alles moet uiteraard wel goed in beeld worden gebracht, want mocht er iemand over de schreef gaan (bijv. de visboer die een emmertje visafval over de groep gooide of tante Ingrid die even snel 10 eieren had gekocht) dan staat dat in ieder geval op beeld om te zeggen dat de blanke mensen niet deugen. Na een half uurtje wordt het iets grimmiger en is besloten om met z'n allen eieren en oliebollen te kopen en richting de groep te gooien. De groep druipt af en loopt weer 100 meter terug om in het busje te gaan zitten en blijft jammeren dat Volendam een racistisch dorp is. Met besmeurde jas gaan ze weer tevreden naar huis. Maar hoe gaan ze nu naar huis? Echt met het idee dat dit een nuttige, geslaagde en leuke middag was? Ik heb werkelijk waar geen idee.
Ik vermoed dat de Volendammers het wel een prima middag vonden. Ze moeten lekker in de randstad blijven en elkaar daar mooi naar de mond praten en de provincie met rust laten.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik dacht er wel meteen aan. Hij komt nu met het vliegtuig, dat zal vast weer gezeik opleveren bij onze klimaatvrienden, zeker zonder disclaimer dat vliegen eigenlijk slecht voor het klimaat is en als laatste redmiddel is gekozen.
 

zwammy

Well-known member
Valt toch wel mee. Gewoon verstoorders tegengehouden zodat de kinderen kunen genieten van de optocht. Volgend jaar maar opnieuw proberen zo'n dorp innen te komen 👍
 
Bovenaan