PEC Zwolle Nieuwstopic

Max

Administrator
Forumleiding
Sporre is wel echt een naam als voetbalbestuurder. Ik schrok er wel van vanmiddag.
 

gevegt

Well-known member
Sporre is wel echt een naam als voetbalbestuurder. Ik schrok er wel van vanmiddag.
Na zijn tijd bij PEC is hij vele malen gevraagd om verder te gaan als bestuurder. Op de achtergrond heeft hij dat ook gedaan en later ook nog bij Heerenveen.
Dit was typisch een man die niet graag op de voorgrond trad, maar wel een zeer goed bestuurder was.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

ALenstra

Well-known member
Ik weet nog dat Eibrink en van Ginkel verschrikkelijk boos waren na een bekernederlaag tegen de amateurs van Blerick.
 

Mommiej

Well-known member
Vier spelers kregen te horen dat hun contract niet wordt verlengd: Kenneth Paal, Rico Strieder, Ryan Koolwijk en Luka Adzic. Daarnaast ontving een aantal O21-spelers, onder wie Destan Bajselmani en Jarno Westerman, een ontslagbrief.

Ook de contracten van Pelle Clement en Yuta Nakayama zijn opgezegd. Dat betekent niet dat zij daadwerkelijk vertrekken. Het betreft een formele opzegging die op basis van de geldende CAO vóór 1 april moet gebeuren. PEC hoopt de twee ervaren spelers te kunnen behouden.

Met Mustafa Saymak, deze zomer eveneens transfervrij, is de club nog in gesprek.

De onderhandelingen met Bram van Polen zitten in de laatste fase. Dat gaat de goede kant op, de verdediger gaf twee weken geleden al aan: het moet wel heel raar lopen, willen ze er niet uitkomen. Niet alleen Van Polen, al vijftien jaar actief in Zwolle, wil graag door, ook trainer Dick Schreuder wil hem niet kwijt.

Zoals ook de verwachting is dat Thomas van den Belt, die een optie in zijn contract heeft, snel bijtekent. In zijn geval gaat het om een overeenkomst van meerdere seizoenen.

Of Maikel van der Werff in Zwolle blijft, is de vraag. Omdat de verdediger, deze winter overgenomen van FC Cincinnati, in zijn eerste contract zit, hoeft PEC niet voor 1 april te laten weten of de club met hem door wil of niet. Van der Werff heeft bovendien de wens terug te keren naar Amerika.

Blijft over: de vijf huurlingen. Slobodan Tedic (Manchester City), Djavan Anderson (Lazio), Max de Waal (Ajax) en Oussama Darfalou (Vitesse) vertrekken sowieso. Daishawn Redan (Hertha BSC) is nog een vraagteken. De aanvaller, met vier treffers medeclubtopscorer, gaat in principe terug naar Berlijn, maar sluit een langer verblijf in Zwolle niet uit. Ook omdat het voor hem belangrijk is aan speelminuten te komen.

Om het vertrek van zoveel spelers te compenseren, hoopt de Zwolse hekkensluiter, die eerder dit jaar al het contract van Gabi Caschili openbrak, komende maand de eerste aankoop te presenteren. Daarna ligt de focus vooral op het aantrekken van aanvallers.
 

Mommiej

Well-known member
Om het vertrek van zoveel spelers te compenseren, hoopt de Zwolse hekkensluiter, die eerder dit jaar al het contract van Gabi Caschili openbrak, komende maand de eerste aankoop te presenteren. Daarna ligt de focus vooral op het aantrekken van aanvallers.

Dit zou dus wel eens om Bart van Hintum kunnen gaan. Berichten dat hij en PEC akkoord zouden naderen na bericht dat zijn contract niet verlengd werd bij Groningen. PEC zou daarmee aan de gang blijven met oud-spelers terug halen.
 

Mommiej

Well-known member
2,3 mln vast met mogelijke bonussen waardoor het rond de 3 mln komt (daarmee zou het de grootst uitgaande transfer ooit zijn, dat was Thomas naar PSV voor 2,75 mln). Bonussen zouden bestaan of AZ europa haalt en hoe ver AZ europees komt.

maar ook wel duidelijk is inmiddels dat PEC dit geld nodig had om te blijven bestaan, want bij degradatie zou anders echt wel een heel groot probleem ontstaan, dit geld kan namelijk op moment niet geInvesteerd worden in selectie en daarom zijn alle transfervrije spelers en huurlingen optie voor komend seizoen
 

Mommiej

Well-known member
Tevens meldt RTV Oost nu ook dat PEC een clausule heeft bedongen dat het komende zomer een speler van AZ mag huren, daarover zou volgende week meer bekend worden.
 

Batigoal

Well-known member
Tevens meldt RTV Oost nu ook dat PEC een clausule heeft bedongen dat het komende zomer een speler van AZ mag huren, daarover zou volgende week meer bekend worden.
Het wordt tijd dat Taabouni eens een heel seizoen in de basis speelt in de Eredivisie. Zou wellicht een leuke speler voor Zwolle zijn.
 

Mommiej

Well-known member
Taabouni is ook speler waar ik aan dacht, omdat zijn contract af loopt en AZ bezig is om het te verlengen. Zou kunnen dat dat komende week rond komt en dat dan direct bekend wordt dat die voor jaar naar PEC gaat en dat daarom ook dat nieuws pas volgende week gebracht kan worden.
 

Bernardo

Well-known member
Taabouni is ook speler waar ik aan dacht, omdat zijn contract af loopt en AZ bezig is om het te verlengen. Zou kunnen dat dat komende week rond komt en dat dan direct bekend wordt dat die voor jaar naar PEC gaat en dat daarom ook dat nieuws pas volgende week gebracht kan worden.
Lijkt me eerder dat ze Taabouni aan een Eredivisie club willen verhuren, en zolang dat niet zeker is waar PEC speelt zou het mij verbazen.
 

Jacco

Well-known member
Is die Mees de Wit echt zo goed? Ik kijk wedstrijden van Zwolle meestal met een half oog op studio sport en hij valt me nooit op. Zal wel aan mij liggen.
Zo'n Van den Belt heb ik wel een paar keer leuke dingen zien doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Valt volgens mij vooral op door zijn scorende vermogen. Schijnt goed te kunnen aanvallen en minder te kunnen verdedigen.
 

Mommiej

Well-known member
Marcel Boudesteyn wordt definitief de nieuwe technisch directeur van PEC Zwolle. De club uit de provinciehoofdstad gaat in de komende periode op zoek naar een nieuwe algemeen directeur. Voor technisch man Mike Willems is geen plek meer in de organisatie.
De Oosttribune meldde al dat er een stoelendans gaande was op de burelen bij de degradant. Deze is nu uitgevoerd door de leiding van de club. Jeroen Bijl werd als één van de kandidaten genoemd om de nieuwe algemeen directeur te worden, maar deze lijkt iets minder enthousiast te zijn over de sores binnen PEC. De functie wordt nu tijdelijk ingevuld door Meine Breemhaar en Frans van der Kolk. Er wordt gezocht naar een interim-directeur. En voor die vacante plek heeft Arjan Jansen, die al eerder actief was bij de club, de beste papieren.

Bestuur​

Ook is besloten om het bestuur van de Stichting Aandelenbezit PEC Zwolle en de RVC (Raad van Commissarissen PEC Zwolle BV) samen te voegen. Daarnaast is het besluit genomen dat 1 van de 5 zetels in het bestuur van de stichting beschikbaar is voor de directeur van de PEC Zwolle Participatie BV. Met deze beslissingen zijn de lijnen korter en kunnen beslissingen sneller worden genomen.
 
Bovenaan