Ooit speelde hij voor ons PSV

Batigoal

Well-known member
55846_big.jpg
Ik zat te twijfelen of ik niet Ruud van Nistelrooy zou kiezen, maar die werd voor mij vooral iconisch in zijn tijd bij Man Utd. Ik kies voor zijn opvolger, die zijn beste tijd bij PSV kende. Het is Mateja Kezman, de Servische goalgetter. Zoals inmiddels wel een beetje opvalt kies ik vooral namen uit mijn (vroege) middelbare schooltijd, waaruit bepaalde spelers zijn blijven hangen. Zo ook Kezman, die irritant veel scoorde, en altijd de spits was van de sportieve rivaal. Was werkelijk dodelijk in de 16. In zijn verdere carrière had hij wisselend succes, maar voor PSV was het een topspits.
 

Atreides

Well-known member
Luc Nilis
?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9.jpg

Superster in eigen land en had er toch totaal geen problemen mee zijn om 'tweede viool' te spelen achter Ronaldo en later van Nistelrooy. Ongekende klasse qua techniek, passing en afstandsschoten. Dat 'tweede viool spelen' deed Luc overigens ook geheel op eigen wijze en leverde met 122 goals en 45 assists gemiddeld bijna 1 beslissend moment per wedstrijd. Had bovendien ook een fijne klik met Wim Jonk.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat kan alleen maar Berry van Aerle zijn.

Wars van capsones, Europees kampioen, winnaar Europa Cup, landskampioen en een spaarrekening waar menig arbeider niet jaloers op is.
 

Maasveld

Well-known member
Luc Nilis


Superster in eigen land en had er toch totaal geen problemen mee zijn om 'tweede viool' te spelen achter Ronaldo en later van Nistelrooy. Ongekende klasse qua techniek, passing en afstandsschoten. Dat 'tweede viool spelen' deed Luc overigens ook geheel op eigen wijze en leverde met 122 goals en 45 assists gemiddeld bijna 1 beslissend moment per wedstrijd. Had bovendien ook een fijne klik met Wim Jonk.

Haha, ik heb 2 jaar geleden nog tegen hem gespeeld. Hij rende geen meter, maar draaide uiteraard wel een corner in 1 keer binnen.
 

JMD

Well-known member
Ik heb daar weinig aan toe te voegen, met stipt op 1 :duim:

Even een quote van je post gemaakt, want die foto tegen Steaua. 2-1 verloren in Boekarest, daarna in de return met 1-1 de rust in ... toen ging Romario voetballen ...

Hij schijnt nog steeds geen appelmoes te lusten :werder:

1-0 verloren in Bukarest, niet 2-1... Die 0-1 in Eindhoven betekende dus dat PSV 3x moest scoren tegen de verliezend finalist van het seizoen ervoor (sowieso was dat Steaua belachelijk sterk toen, wonnen in 1986 en de jaren erna gewoon standaard minimaal 1/2 finale... Spelers mochten van Ceaucescu het land niet uit. De week na de 5-1 viel de Muur en in december 'viel' Ceaucescu. Steaua zakte snel weg toen.
 

JMD

Well-known member

Ik zat te twijfelen of ik niet Ruud van Nistelrooy zou kiezen, maar die werd voor mij vooral iconisch in zijn tijd bij Man Utd. Ik kies voor zijn opvolger, die zijn beste tijd bij PSV kende. Het is Mateja Kezman, de Servische goalgetter. Zoals inmiddels wel een beetje opvalt kies ik vooral namen uit mijn (vroege) middelbare schooltijd, waaruit bepaalde spelers zijn blijven hangen. Zo ook Kezman, die irritant veel scoorde, en altijd de spits was van de sportieve rivaal. Was werkelijk dodelijk in de 16. In zijn verdere carrière had hij wisselend succes, maar voor PSV was het een topspits.

Wat een speler was dat. Bloedirritant soms, maar o zo doeltreffend. Mislukte eigenlijk compleet in zijn carriere na PSV, werd ook niet altijd goed gebruikt. Ik zag hem ooit nog live bij Paris SG - Dinamo Kiev, waar hij als rechtsbuiten gebruikt werd. Tsja, dan heb je niks aan hem.

Vond bij Kezza vooral opvallend dat hij met de jaren ook steeds mooiere goals ging maken. In het openingsseizoen vooral intikkers en 1 op 1's (en natuurlijk die goal tegen Man U), maar als je naar zijn laatste seizoen kijkt, wereldlobjes bij Twente, tegen ADO, bij AZ...
 

JMD

Well-known member
Luc Nilis


Superster in eigen land en had er toch totaal geen problemen mee zijn om 'tweede viool' te spelen achter Ronaldo en later van Nistelrooy. Ongekende klasse qua techniek, passing en afstandsschoten. Dat 'tweede viool spelen' deed Luc overigens ook geheel op eigen wijze en leverde met 122 goals en 45 assists gemiddeld bijna 1 beslissend moment per wedstrijd. Had bovendien ook een fijne klik met Wim Jonk.

Jep, dat blijft mijn held ook. Meer nog dan Ronaldo (die eigenlijk slechts 1,5 seizoen bij PSV speelde, in zijn 2e seizoen vooral geblesseerd) en Romario. Die laatste had ook zijn nukken, en kon ook onzichtbaar zijn. Nilis was er altijd. En met juwelen van vrije trappen en goals. Wat het bij hem (en ook bij Ronaldo) zo triest maakte is hoe het eindigde, met die beenbreuk. (en bij Ronaldo met die continue knieproblemen) Gelukkig heeft Engeland zijn kwaliteit nog gezien met een wereldgoal tegen Chelsea. Maar dat had zoveel meer kunnen zijn.
 

Maasveld

Well-known member
Heerlijk.

Volgens mij verleren ze die traptechniek ook niet echt. Luc is nu ook actief bij VVV toch?

Klopt, hij is assistent-trainer, waarbij hij zich logischerwijs voornamelijk met de aanvallers bezig houdt.

Eigenlijk best een triest verhaal. Mede door die horrorblessure had ie het in zijn hoofd niet op orde met een gokverslaving als gevolg. Stan Valckx heeft hem er toen weer bovenop geholpen door hem een baan te regelen bij PSV en later dus bij VVV. Valckx voetbalt overigens ook in dat team, net als Frans Nijssen en Jos Rutten. Ook Maurice Graef heeft daar een tijdje gezeten, maar die is inmiddels gestopt.
 

Mario

Well-known member
Kezman had ook wel een paar schandaaltjes tijdens zijn periode in Eindhoven, waaronder het kleedkamer incident op 11 september. Ook zou er ooit een poging zijn gedaan om hem te ontvoeren.
 

gevegt

Well-known member
De man die zowel met links als rechts bij een vrijetrap de muur kapot schoot. De man die altijd en overal scoorde. De man die bij leven een terecht standbeeld heeft gekregen.

 

Batigoal

Well-known member
Santiago Arias bestaat ook nog en gaat naar Bayer Leverkusen. Dat lijkt me wel een prima club voor hem.
 

Atreides

Well-known member
Schwaab stopt helemaal met voetballen. Toch wel opvallend voor iemand die vorig jaar eindigde als basisspeler bij PSV.
 

Atreides

Well-known member
Slechts 32. Is m.u.v. Ajax voor elke top 6 club toch op zijn minst een nuttig selectielid zou je zeggen..
 

Mario

Well-known member
Hij ging terug naar Duitsland ivm familie omstandigheden, daarna kwam hij toch weer terug naar PSV. Wellicht dat de reden daar gezocht moet worden.
 
Bovenaan