Olympische allerlei

JMD

Well-known member
Ik heb inmiddels het bidbook van Parijs 2024 gevonden, het Olympisch dorp komt vlakbij het Stade de France te liggen, in de voorstad St Denis...

Er komt een beachvolleybalstadion op het Champ de Mars (dat is het park bij de Eiffeltoren), en verder is start/finish van de marathon, snelwandelen, marathonzwemmen en de triathlon ook bij de Eiffeltoren.
Het boksstadion komt op Roland Garros, op het Court Suzanne Lenglen (dat zullen dan toch wel overkappen hoop ik?)
Tennis natuurlijk op Roland Garros, tegen die tijd is het park gemoderniseerd.
Voetbaleindfase is in het Parc des Princes (Stade de France is atletiek), en de groepsduels op diverse plaatsen in Frankrijk
Verder vindt in de buurt van Versailles het paardrijden, BMX en Baanwielrennen plaats, net als de moderne vijfkamp

Een groot voordeel van Parijs is dat de meeste van de sportlocaties klaar zullen in uiterlijk 2020 (omdat ze al gepland staan).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Qua kijktijden is Parijs inderdaad aantrekkelijker. Al hoewel, voor de werkende Nederlander...
 

JMD

Well-known member
Qua kijktijden is Parijs inderdaad aantrekkelijker. Al hoewel, voor de werkende Nederlander...

Als het LA wordt is het 9 uur tijdsverschil en zullen de meeste onderdelen diep in de nacht zijn, daar heb je als 'werkende Nederlander' dan ook weinig aan. Bij Parijs kan je dan de grote finales (die in de avond zullen zijn) dan gewoon volgen.
 

JMD

Well-known member
Bij de Olympische Spelen van Tokio in
2020 maken twee disciplines hun debuut.
Basketbal 3x3 en BMX freestyle staan in
de Japanse hoofdstad voor het eerst op
het programma,liet het IOC weten.

Basketbal is al jaren olympisch als het
gaat om de reguliere speelwijze 5x5.Dat
blijft olympisch;3x3 komt erbij.Met BMX
freestyle komt er een jurysport bij.Ook
de 4x100 m gemengde estafette bij het
zwemmen en de gemengde landenwestrijd
in het judo worden olympisch.In totaal
komen er vijftien disciplines bij.

Het totale aantal sporters dat mee gaat
doen daalt met 285.In de atletiek wordt
het hardst gesnoeid:in die sport liggen
105 minder startbewijzen klaar.
(Bron: TT)

Leuk, dat gemengd zwemmen en gemengd judo.
 

erka

Well-known member
Die gemengde estafette bij het zwemmen is volgens mij al op het WK en heel erg spectaculair. Terechte toevoeging.

3x3 basketbal direct twee keer medaillekansen erbij zou je zeggen want Nederland staat bij de mannen ?n vrouwen 1e op de wereldranglijst. Maar goed, zodra serieuze basketballanden dit gaan trainen is Nederland koekoek.
Ook wel terechte toevoeging. Vergelijkbaar met beachvolleybal wat ook prima past op de OS
 

JMD

Well-known member
Die gemengde estafette bij het zwemmen is volgens mij al op het WK en heel erg spectaculair. Terechte toevoeging.
Jep. Leuk om te zien idd. Sowieso vind ik die gemengde estafettes e.d. leuk. Doen ze ook bij het skie?n en langlaufen op de winterspelen..

3x3 basketbal direct twee keer medaillekansen erbij zou je zeggen want Nederland staat bij de mannen ?n vrouwen 1e op de wereldranglijst. Maar goed, zodra serieuze basketballanden dit gaan trainen is Nederland koekoek.
He, dat wist ik niet... Gek dat NL daar wel zo goed in is, maar in 5 tegen 5 niet.
 

erka

Well-known member
Ik denk dat ze vinden dat er teveel korte nummers komen als ook de 50 vlinder erbij zou komen. Had van mij ook wel gemogen hoor. Die korte nummers gaan lekker vlot.
 
Bovenaan