Nederland, WK selectie

Mario

Well-known member
In dit topic alles over de Oranje WK selectie, en de status van de spelers.

Wie gaan mee naar Qatar?
 

Mario

Well-known member
Nou, Pasveer kunnen we alvast noteren. De Jong en Memphis ook indien fit (bron: van Gaal)
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Kenneth Taylor, omdat de vader van zijn ploeggenoot Danny Blind lid was van de RvC van Ajax.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je kan er toch wel een hoop noteren? Verdedigers lijken mij wel vast te liggen. Zou kunnen dat Van Gaal er nog een extra meeneemt nu BMI is afgehaakt. Rensch hoort er uiteraard niet bij, maar goed die werd al als halve KKD speler erbij gehaald. Ik zie Van Gaal dan niet opeens nog met een ander komen.

Middenveld, keeper en aanval is wat spannender. Maar ook daar kun je minimaal de helft wel opschrijven.

Ik denk overigens dat over een goede 80% van de selectie toch geen discussie zal bestaan. Dat is in principe ook de kern die de meestal speelminuten zullen gaan maken.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Rechtsback lijkt er geen echt overtuigende optie te zijn achter Dumfries. Rensch zit er dan nu bij, maar is nog erg wisselvallig. Hateboer is vaste basisspeler bij Atalanta, maar daar lijkt Van Gaal geen fan van te zijn en in Oranje vond ik hem ook nooit zo sterk. Het zegt wel iets dat Karsdorp onder 3 bondscoaches nooit serieus in beeld is geweest en ik denk dat hij bij Roma nu met de komst van Celik ook uit beeld verdwijnt. Hou je Teze en Tete over waar ik beiden niet kapot van ben. Frimpong zou gezien zijn vorm bij Leverkusen de beste keuze zijn, maar ik ben bang dat Van Gaal hem niet kiest omdat hij in het voorjaar helaas net geblesseerd raakte toen hij erbij zat en sindsdien niet is geselecteerd.
 

Pascallovic

Well-known member
Snap niet dat Frimpong er nu niet bij zat. Had je net zo goed ook kunnen nemen in plaats van Rensch.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Frimpong is onbegrijpelijk dat die geen kans krijgt. Desnoods had je in deze fase ze beide geselecteerd. Je had bij de originele selectie nog ruimte voor een speler.

Teze en Tete zijn denk ik niet heel geschikt voor die positie. Geertruida heeft zich laten zien in grote wedstrijden als rechtsback, maar dat is meer een back die aan de binnenkant eroverheen komt dan via de buitenkant. Dat werkt bij Feyenoord ook steeds slechter en in dit systeem al helemaal niet. Was nu overigens net terug van pfeiffer, dus sowieso geen optie.

Voor Koeman kan het overigens ook vervelend uitpakken als Frimpong nu niet voor Nederland kiest.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Van Gaal gaat in ieder geval geen nieuwe namen selecteren. Iedereen roemt de sfeer in deze groep, dat laat ie zo en vind ik ergens ook logisch.

Je wilt geen zeikerd Veerman op de bank als daar ook een ervaren Klaassen kan zitten die nooit zeurt en gewoon iedere training keihard knokt.

26 man, 11 basis, 5 ertegenaan en de rest opvulling, geen lastige jongens en goed voor de sfeer.
 

Mario

Well-known member
Vanmiddag wordt de voorselectie bekend gemaakt, benieuwd of daar nog verrassingen plaatsvinden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanmiddag wordt de voorselectie bekend gemaakt, benieuwd of daar nog verrassingen plaatsvinden.

Zou gek zijn als daar geen verrassingen bij zitten. Het is onverantwoord om niet alle 55 plaatsen te benutten, omdat je schijnbaar niet buiten je voorlopige selectie mag selecteren. Dan kom je wel uit bij een categorie spelers die er wellicht nog nooit hebben bijgezeten. Krijg je wellicht ook situaties dat spelers voor meerdere nationale ploegen zijn geselecteerd.
 

Pascallovic

Well-known member
Vrees dat het een hele lange lijst wordt waar ophef/discussie over komt omdat Pietje of Keesje van club a of b er op staan, terwijl er nog zo’n 15 namen afvallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Max

Administrator
Forumleiding
Vrees dat het een hele lange lijst wordt waar ophef/discussie over komt omdat Pietje of Keesje van club a of b er op staan, terwijl er nog zo’n 15 namen afvallen.

Als je een lijst van 55 maakt, dan vallen er dus zelfs uiteindelijk nog 29 af.

Kun je uiteraard dan nog steeds discussies gaan voeren waarom Geertruida en Q. Timber niet bij die 55 namen zitten (verwachting op Feyenoord Twitter accounts is alleen Bijlow want Van Gaal, maar men vindt Bijlow en die twee), maar als men toch niet in beeld is om echt bij die 26 te komen heeft dat niet echt waarde. Of waarom Scherpen (geen idee ernst blessure) er wel bij zit en een Krul niet, terwijl er echt iets heel geks moet gebeuren wil Scherpen mee gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kom maar op met een lijst met 35 (ex) Ajacieden. Promes wel weglaten. Die gaat direct de bak in.

Heeft Qatar een uitleveringsverdrag met Nederland dan?

Is toch niet heel lastig om aan die lijst te komen? Dilrosun en Q. Timber tellen ook. Kan spelers als Zeefuik selecteren. Als je je echt kwaad maakt, dan kun je zelfs tot die 55 spelers komen.
 

Abubakari

Well-known member
Kom maar op met een lijst met 35 (ex) Ajacieden. Promes wel weglaten. Die gaat direct de bak in.
Laat ik aan jou over, als je zo geobsedeerd bent dat je plaatst dat het zoveel jaar geleden is dat Utrecht voor het eerst van Ajax won ben je gekker van Ajax dan ik ben.
 
Bovenaan