Loting groepsfase Europa League 2015/2016

delmaestro

Well-known member
Group A
AjaxAjax(NED)
CelticCeltic(SCO)
Fenerbah?eFenerbah?e(TUR)
MoldeMolde(NOR)

Group B
RubinRubin(RUS)
LiverpoolLiverpool(ENG)
BordeauxBordeaux(FRA)
SionSion(SUI)

Group C
DortmundDortmund(GER)
PAOKPAOK(GRE)
KrasnodarKrasnodar(RUS)
Q?b?l?Q?b?l?(AZE)

Group D
NapoliNapoli(ITA)
Club BruggeClub Brugge(BEL)
LegiaLegia(POL)
MidtjyllandMidtjylland(DEN)

Group E
VillarrealVillarreal(ESP)
PlzeňPlzeň(CZE)
Rapid WienRapid Wien(AUT)
Dinamo MinskDinamo Minsk(BLR)

Group F
MarseilleMarseille(FRA)
BragaBraga(POR)
LiberecLiberec(CZE)
GroningenGroningen(NED)

Group G
DniproDnipro(UKR)
LazioLazio(ITA)
St-?tienneSt-?tienne(FRA)
RosenborgRosenborg(NOR)

Group H
Sporting CPSporting CP(POR)
BeşiktaşBeşiktaş(TUR)
Lokomotiv MoskvaLokomotiv Moskva(RUS)
Sk?nderbeuSk?nderbeu(ALB)

Group I
BaselBasel(SUI)
FiorentinaFiorentina(ITA)
LechLech(POL)
BelenensesBelenenses(POR)

Group J
TottenhamTottenham(ENG)
AnderlechtAnderlecht(BEL)
MonacoMonaco(FRA)
QarabağQarabağ(AZE)

Group K
SchalkeSchalke(GER)
APOELAPOEL(CYP)
Sparta PrahaSparta Praha(CZE)
AsterasAsteras(GRE)

Group L
AthleticAthletic(ESP)
AZAZ(NED)
AugsburgAugsburg(GER)
PartizanPartizan(SRB)
 

erka

Well-known member
Marseille is nogal crimineel en veel hooligans. Daar ga ik niet heen. Braga is me te ver.

Liberec is wel leuk ja. Daar ga ik voor.
 

Joost

Well-known member
Marseille is nogal crimineel en veel hooligans. Daar ga ik niet heen. Braga is me te ver.

Liberec is wel leuk ja. Daar ga ik voor.

Braga kan met Ryanair vanuit Bremen naar Porto op en neer. Lekker goedkoop als je snel bent.
 

Joost

Well-known member
Deze loting is in zijn algemeenheid wel echt heel veel leuker dan die van de CL. Zitten een paar prachtige groepen bij.
 

Kielse Rat

Well-known member
Er zitten toch een paar stevige groepen tussen. Naast die van Anderlecht en Ajax vind ik groepen G en H ook niet mals.
 

erka

Well-known member
Braga kan met Ryanair vanuit Bremen naar Porto op en neer. Lekker goedkoop als je snel bent.

Net ff overlegd met de rest van ons groepje en we gaan voor in elk geval Liberec. Gewoon met de auto.

Zin in! Nu maar ff wachten op speelschema.
 

Abubakari

Well-known member
Tegen Liberec zou het nog kunnen met een goede dag. Braga is kansloos en Marseille normaal gesproken ook, maar daar is het flink crisis.

Maar goed, elke poule zou voor ons sowieso loodzwaar zijn. Daarom hoopte ik ook op aansprekender tegenstanders dan dit.

Celtic en Fener zijn makjes voor Ajax maar Braga is kansloos voor Grunn? Leg oet... Gewoon d'r vol op klapp'n, publiek er achter, Grunn verliest thuis normaal ook niet veel, moet je ook in Europa kop omhoog en minimaal voor 6 punten tegen Braga & Liberec gaan toch?
 

erka

Well-known member
Celtic en Fener zijn makjes voor Ajax maar Braga is kansloos voor Grunn? Leg oet... Gewoon d'r vol op klapp'n, publiek er achter, Grunn verliest thuis normaal ook niet veel, moet je ook in Europa kop omhoog en minimaal voor 6 punten tegen Braga & Liberec gaan toch?

Portugeze ploegen he...weet je toch! Altijd hetzelfde. Plus zij hebben veel meer ervaring.

Ik zie eerlijk gezegd meer kansen tegen Marseille ivm onderschatting.
 

Abubakari

Well-known member
Tis Benfica, Sporting of Porto nait. Gewoon kop d'r veur en net doen of je tegen Ajax, Feyenoord of PSV moet, verliest Grunn thuis ook zelden van.
Moet kunn'n veur Grunn, net als Liberec. Marseille hopelijk thuis op dag 6, kun je die ook nog mooi pakk'n.
 

De Wolf

Well-known member
Ik denk dat Ajax op papier een van de zwaarste poules heeft. Celtic en Fenerbah?e zijn gewoon goede clubs.

Az en Groningen zullen het ook lastig krijgen, maar zijn niet kansloos.
 

Eresd?g?

Banned
Celtic is helemaal niks joh. Daar moet je gewoon twee keer van winnen. Heb ze in voorronde C.L. zien spelen. Echt heel mager. Als ook van Dijk nog weg gaat....
 
Speelschema Groningen:

Marseille thuis
Braga uit
Liberec uit
Liberec thuis
Marseille uit
Braga thuis

Ajax:

Celtic thuis
Molde uit
Fenerbahce uit
Fenerbahce thuis
Celtic uit
Molde thuis

AZ:

Partizan uit
Bilbao thuis
Augsburg thuis
Augsburg uit
Partizan thuis
Bilbao uit
 
Laatst bewerkt:
?

?uti

Guest
Mooie poule voor Groningen. En Liberec uit is een mooi tripje.
 

Pascallovic

Well-known member
Gewoon een kansrijke poule voor Ajax. Aan de andere kant is elke poule voor dit Ajax ook lastig. In ieder geval aansprekende tegenstanders.
 

Batigoal

Well-known member
Fenerbah?e is normaal gesproken een maatje te groot. Als de spelers die ze gekocht hebben op elkaar raken ingespeeld ga je daar niet van winnen. Celtic zou je 4 punten tegen kunnen halen en Molde is de grote onbekende.

Maar goed, Jablonec is normaal gesproken een maatje kleiner dan alledrie en daar hebben we ook maar net van gewonnen.
 
Bovenaan