La Furia Roja

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat idee heb ik dus niet. Sarabia is ongeveer vaste waarde en wat ik dus niet begrijp. Ik zou het in grote lijnen laten staan, maar Morata, Alonso en Sarabia moeten er echt uit. Pino, Rodrigo en Alba zijn de betere spelers. Wat denk jij dan?

Ik zie vooral veel wisselingen, wat oudjes die eruit zijn gehaald, maar later weer in de basis staan en geen overtuigend spel. Al langer niet. Denk dat Spanje een beetje in een tussenfase zit. De generatie die alles won is zo goed als uitgepierd en de aanstormende jongens hebben nog wat tijd nodig.
 

Raul

Well-known member
Hm. Bedoel je Busquets, Piqué en Alba? Pique vind ik (weer) geweldig spelen en die ik zou niet vervangen. Alba speelt ook weer stukken beter en is veel beter dan trage Alonso. Busquets is naar mijn mening afgelopen, die is zo traag en houdt het spel vaak en onnodig op. Maar Pedri en zelfs Gavi hebben hem al ingehaald, met gemak zelfs. Sorry voor de Busquets fans, maar op het Europees kampioenschap zag je al dat hij echt te traag is. Verder is Morata ook altijd de pineut en dat is niet zo vreemd, ik heb nooit wat in hem gezien. Maar wat is nu een veelscorende speler in La Roja? Ferran Torres is een enorm talent, maar echt geen spits.
 
Laatst bewerkt:

Raul

Well-known member
Even wat anders: Spanje speelde weer eens een interland in Barcelona en dat na tig jaar. Het wonderlijke was dan ook dat Spanje geweldig werd onthaald en er werd zelfs veelvuldig geapplaudisseerd. En dit in Catalonië. Luis Enrique was hier zeer over te spreken en vertelde dat hij zich geschaamd had wanneer Spanje tegen Albanië gelijk had gespeeld. In mijn ogen klinkt dit een beetje bizar, want wanneer politiek gebruikt kan worden, dan is het bij voetbal. Maar hier het artikel dat de moeite waard is, het is wel in het Spaans. Voor de geïnteresseerden: https://www.marca.com/futbol/selecc...BLky53lygg5s2lWKkRCx4L0LeH949ZcN4EjC9jMnpZQng
 
Laatst bewerkt:

Raul

Well-known member
Het staat inmiddels 2-0 tegen IJsland in Riazor. Ik wilde even melden dat een talentvolle verdediger uit de jeugd van Valencia in de basis staat: Guillamón. Zijn tweede interland. Daarnaast staat Soler in de basis van Spanje. Ook een speler van Valencia. Dit doet mij deugd.
 

Raul

Well-known member
Inderdaad. En zelfs een met het hoofd. En wat denk je van Morata? Met zijn doelpunten? Daar heb ik het ook niet echt mee. Toch blijf ik bij mijn standpunt ;)
 

Raul

Well-known member
Het is toch echt geweldig om die Gavi te zien spelen. Net als de vorige wedstrijd het team bijna letterlijk op sleeptouw nemen. Gavi is nog maar 17 jaar. Wat een speler.
 

Raul

Well-known member
Ik zat net wat oude beelden te kijken van de Spaanse selectie en prompt zag Joseba Etxeberria op beeld. Dat vond ik echt een goede rechtsbuiten. Mooie tijden waren dat.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PES5

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zat net wat oude beelden te kijken van de Spaanse selectie en prompt zag Joseba Etxeberria op beeld. Dat vond ik echt een goede rechtsbuiten. Mooie tijden waren dat.

Toch was het qua resultaat een tegenvallende lichting als je kijkt naar de groep vanaf 2008. Die Etxebarria was in 95 nog topscoorder op het jeugd WK, terwijl ik hem niet echt herinner als een doelpuntenmaker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Toch was het qua resultaat een tegenvallende lichting als je kijkt naar de groep vanaf 2008. Die Etxebarria was in 95 nog topscoorder op het jeugd WK, terwijl ik hem niet echt herinner als een doelpuntenmaker.
Jazeker, maar wel klinkende namen als in Raúl, Guardiola, Hierro, Nadal, Mendieta, Tristan, Fran en ga zo maar verder. Wat een talent allemaal. Daarna kreeg je de Wijze van Hortaleza en die veranderde echt alles daar bij Spanje.

Etxebberia vergis je niet, heeft volgens mij wel wat seizoenen meer dan 10 keer gescoord. Voor een buitenspeler veel gescoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

PES5

Administrator
Forumleiding
Jazeker, maar wel klinkende namen als in Raúl, Guardiola, Hierro, Nadal, Mendieta, Tristan, Fran en ga zo maar verder. Wat een talent allemaal. Daarna kreeg je de Wijze van Hortaleza en die veranderde echt alles daar bij Spanje.

Etxebberia vergis je niet, heeft volgens mij wel wat seizoenen meer dan 10 keer gescoord. Voor een buitenspeler veel gescoord.
Zag dat ie inderdaad tot 2004/05 flink scoorde en dat het daarna wat minder werd. Wel een goede speler met een prachtig aantal interlands. Fran, daar noem je iemand. Samen met Valeron vormgever bij Depor. Ik vond Spanje in die periode mooi spelen, maar defensief kwetsbaar. Dat mooie spel bleef daarna, maar met Puyol en Ramos zat het toen achterin gewoon veel beter in elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Ik denk dat het ontberen van geluk een ding was. Geluk wat je nodig hebt op een groot toernooi. Spanje heeft altijd wel geweldige selecties gehad, alleen lagen ze er redelijk snel uit altijd. Dat Spanje twee keer Duitsland versloeg tijdens de beste periode was in mijn ogen echt een verandering.
 

Maasveld

Well-known member
Ik denk dat het ontberen van geluk een ding was. Geluk wat je nodig hebt op een groot toernooi. Spanje heeft altijd wel geweldige selecties gehad, alleen lagen ze er redelijk snel uit altijd. Dat Spanje twee keer Duitsland versloeg tijdens de beste periode was in mijn ogen echt een verandering.
Ze vlogen er in mijn beleving ook redelijk vaak uit op strafschoppen.
 

Raul

Well-known member
Ze vlogen er in mijn beleving ook redelijk vaak uit op strafschoppen.
Dat valt best mee. Tijdens het Ek van 1996 de wedstrijd tegen Engeland en kijk eens de wedstrijd terug. De Engelsen waren nog nooit zo stil en Spanje was zoveel beter. Helaas verloor Spanje met inderdaad strafschoppen. Die hadden ze echt moeten winnen. In 1998 de eerste ronde eruit gevlogen, 2000 klopt het wel wat je zegt, 2002 was het schandaal van Zuid-Korea, 2004 was een schandalig slecht toernooi, 2006 was de prelude tot succes.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Raul

Well-known member
Iñaki Williams gaat voor Ghana spelen. Hij heeft een keer voor het Spaanse elftal gespeeld, maar kan toch nog een keer switch maken. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar ergens vind ik ook wel dat hij niet het niveau van het Spaanse elftal heeft, dus is het best oké. Leuk voor Ghana. Ghana is ook bezig om zijn broertje Nico over te halen om voor Ghana te spelen.
 

Batigoal

Well-known member
Luis de la Fuente is inmiddels aangesteld als opvolger, maar belangrijker nog oud-Ajacied Albert Luque is de nieuwe technisch directeur van de voetbalbond.
 

Raul

Well-known member
Best leuk om te delen: want 'El Chimy' Ávila van Osasuna is in de voorselectie van Spanje opgenomen. Argentijn van geboorte, maar gaf zelf aan zeer vereerd te zijn om deel te maken van de Spaanse selectie. We moeten toegeven dat hij het bij een kleine club als Osasuna geweldig doet. Osasuna doet het overigens geweldig in de beker. Het is wel een voorselectie van 85 spelers, dus als hij hij de definitieve zou halen, het een geweldige prestatie zou zijn. Leuke speler.
 

Raul

Well-known member
Dit stond laatst als titel van een artikel op Mundo Deportivo: La selección tendrá que esperar por Le Normand.

Le Normand werd dus opgeroepen voor de Spaanse selectie, maar deze speler heeft niet eens de dubbele nationaliteit. Hij moet namelijk nog wachten op zijn Spaanse paspoort. Het is eigenlijk onmogelijk om hem op te roepen. Helaas. Gaan de Fransen hem oproepen? Nee.

Ik heb al een bericht aan La Real gewijd en hoe dat team geweldige spelers heeft. Le Normand is daar één van. Ik ben benieuwd of hij voor Spanje gaat kiezen, mocht het zover komen.
 
Bovenaan