Klussen doe je zo:

Marinos

Well-known member
Ik heb vorige week de sleutel van mijn nieuwbouw woning gekregen en vind het juist leuk om dingen zelf te doen en te proberen, in dien nodig met hulp van jongens die er ervaring mee hebben. Nou heb ik gelukkig een stratenmaker, timmerman, meubelmaker, badkamer en keukenbouwer in mijn vriendengroep dus wat dat betreft zit de hulp wel goed.

Heb de afgelopen dagen de toiletten ingebouwd en afgesmeerd met betoncire. Donderdag kan ik de potten afhangen en dan zit het eerste klusje er op. Tot nu toe tevreden.

Badkamer is het volgende project.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dit weekend kwam ontstond spontaan het idee om te verhuizen naar Hoorn. Zagen we een nieuwbouw huis te koop staan, maar die bleek gisteren al onder voorbehoud verkocht. Kunnen we er dus even beter over nadenken en dan eventueel op een ander nieuwbouwplan eerder inspringen.

Dat was allemaal met waterpomp en alles. Ik begreep van jou dat dat allemaal uitstekend werkt toch @Marinos?

Anyway, ik ben mij dus aan het oriënteren of ik nog in Amsterdam blijf wonen of toch voor wat meer rust en ruimte ga. Gezien het nieuwe werken toch deels thuis zal zijn, is het voor mij wel een serieuze optie geworden. Ik denk dat ik dan ook wel iets meer aan klussen ga doen dan in mijn huidige appartement.
 

Mario

Well-known member
Een eengezinswoning in Amsterdam zal ook niet goedkoop zijn, ik weet niet waarnaar jullie op zoek zijn. Er zijn best veel nieuwbouw projecten, en ondanks Corona is het kopen van een huis behoorlijk populair op dit moment.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een eengezinswoning in Amsterdam zal ook niet goedkoop zijn, ik weet niet waarnaar jullie op zoek zijn. Er zijn best veel nieuwbouw projecten, en ondanks Corona is het kopen van een huis behoorlijk populair op dit moment.

In de wijken waar ik wil wonen, kan ik als ik mijn appartement zou verkopen ongeveer 1,5 keer zo groot kunnen wonen.

Maar ik denk dat het wellicht wel weer tijd is om verder te kijken. Met een moderne werken zal je toch niet meer voltijd op een kantoor terecht komen en dan is iets verder wonen minder erg.

Ik was toch al niet van plan om voor eeuwig in Amsterdam te blijven wonen, maar ik dacht zelf eigenlijk aan nog jaartje of vijf. Maar het lijkt erop alsof dat toch korter gaat zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Badkamer is het volgende project.
Leuk man, heb ik vorige zomer gedaan. Af en toe wel vloeken en zuchten maar achteraf leuk dat ik het gedaan heb.
Scheelt ook wel een stamp geld hoewel ik laatste is ben gaan narekenen wat het me - voornamelijk aan materiaal - heeft gekost en dat vond ik nog steeds een flink bedrag. Maar goed, kun je nagaan als jet het laat doen.
 

Hankie

Well-known member
Ook hier een grote verbouwing in de planning voor begin september. Uitbouw van de woonkamer, nieuwe vloer, nieuwe keuken, badkamer en toilet worden allemaal gedaan. Nieuwe vloeren boven en vernieuwen kamers ga ik zelf doen, wordt wel een tijdje zwoegen dus.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nou daar ben je mooi klaar mee; al die klussers hier.

En hoe moet het dan verder met dit forum?
@gevegt Zeg er eens iets van!
 

Marinos

Well-known member
Dit weekend kwam ontstond spontaan het idee om te verhuizen naar Hoorn. Zagen we een nieuwbouw huis te koop staan, maar die bleek gisteren al onder voorbehoud verkocht. Kunnen we er dus even beter over nadenken en dan eventueel op een ander nieuwbouwplan eerder inspringen.

Dat was allemaal met waterpomp en alles. Ik begreep van jou dat dat allemaal uitstekend werkt toch @Marinos?

Anyway, ik ben mij dus aan het oriënteren of ik nog in Amsterdam blijf wonen of toch voor wat meer rust en ruimte ga. Gezien het nieuwe werken toch deels thuis zal zijn, is het voor mij wel een serieuze optie geworden. Ik denk dat ik dan ook wel iets meer aan klussen ga doen dan in mijn huidige appartement.

Ik had sowieso geen keus bij mijn nieuwe woning omdat een gas aansluiting niet meer aangevraagd mag worden.

Van alle installateurs die ik gesproken heb en een eigen onderzoekje blijkt dat je van de twee keuzes (1. Lucht warmtepomp en 2. Aardwarmtepomp) blind voor optie 2 moet gaan. De investering is wel een factor 3 hoger (€10k om €30k) ongeveer maar de efficiëntie van de aardwarmtepomp is vele malen hoger. Ik heb helaas de websites niet meer zo 1,2,3, paraat waar ik de berekeningen vandaan heb.

Wij hebben vorige week de sleutel gehad dus qua werking kan ik er nog weinig over zeggen. Wel dat ons geschat jaarverbruik/kosten op elektra, na aftrek van de eigen opgewekte stroom met 20 zonnepanelen, op zo'n €30,- per maand zit.

Ter vergelijk: In onze oude 2-1 kap woning zaten we op €190,- in de maand ofzo. Nu dus vrijstaand voor €30,-.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is wel netjes. Ik zit nog op het gas in mijn appartement uit 1921 en ik doe het met een rekening van 55 euro gas en elektra per maand. Maar met een warmtepomp en zonnenpanelen valt de overgang qua energierekening dus wel mee.

Van het weekend hadden we overigens een hoekwoning op het oog, maar die vond ik boven aan de krappe kant. In het najaar wellicht toch kijken of een 2-1 kapwoning valt te financieren. Het appartement in Amsterdam hou ik waarschijnlijk aan als pensioenvoorziening.
 

Eef de Kip

Well-known member
Nou daar ben je mooi klaar mee; al die klussers hier.

En hoe moet het dan verder met dit forum?
@gevegt Zeg er eens iets van!
Ja hallo, ik heb thuis gewoon als voorwaarde gesteld dat eea natuurlijk nooit ten koste mag gaan van de tijd die ik hier ben, dat lijkt me nogal logisch want ik ben als de dood dat jullie gaan denken dat ik nog een leven heb naast dit forum.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ja hallo, ik heb thuis gewoon als voorwaarde gesteld dat eea natuurlijk nooit ten koste mag gaan van de tijd die ik hier ben, dat lijkt me nogal logisch want ik ben als de dood dat jullie gaan denken dat ik nog een leven heb naast dit forum.

Gelukkig. Ik maakte me echt even zorgen.
 

De Wolf

Well-known member
Lucht water warmtepompen hebben als nadeel dat ze een hoop herrie maken. Een grondwater warmtepomp heeft een hoger rendement en zeker bij nieuwbouw een interessante optie.
 

willy

Active member
Enige tijd geleden hebben we een nieuwbouwhuis gekocht.
2 weken geleden hebben ze de begane grond vloer gestort.
Nu nog ongeveer een jaar wachten tot het opgeleverd gaat worden.
Daarna gewoon een week of 8 een hoop werkvolk over de vloer.
Stucadoor, keukenboer, tegelzetter, hovenier, electricien en mijn zwager als het manusje van alles.
Huis is inclusief aardwarmtepomp, vloerverwarming/koeling en laat zelf zonnepanelen plaatsen.

Ik zie er nu al tegenop om 80 paketten met vloertegels naar boven te sjouwen.
Wegen 23 kilo per pak van 2 tegels. 80x80 cm
 

willy

Active member
Heb dadelijk een huis met 170m2 vloeroppervlak.
Is geen overbodige luxe met 2 personen.

Om eerlijk te zijn zit er een gedachte achter bij het grote huis.
Wil hier zelf een jaartje of 15-20 wonen en daarna een appartement kopen.
Dit moet een luxe appartement zijn zodat onze zoon dat kan erven.
Vanwege zijn handicap mag hij geen geld erven omdat hij dan zijn huursubsidie gaat verliezen.
Tevens is geld op de bank heel interessant voor de verkeerde personen.
Zo wil ik uitsluiten dat hij een doelwit kan worden voor criminaliteit/golddiggers
Dus beter een leuk huisje voor hem zodat hij alleen maar de servicekosten en VVE hoeft te betalen.
Bij kinderen met een handicap moet je toch verder vooruit kijken om ze te helpen.
 
Bovenaan