KKD Speelronde 36

gevegt

Well-known member
Oh, ik dacht Schmidt en Ihattaren niet zo lekker gingen, maar dan zal het wel iets anders geweest zijn waardoor hij vertrok.
Al zegt ie zelf dat het wel zo was.

De kop zegt het al, Schmidt heeft hem niet er niet uit gegooid. Hij heeft het zelf gedaan.
Die laatste alinea onderstreept dat nog eens.
Jij vindt het geen goede voetballer, maar ik hoop dat hij nu eindelijk de goede instelling heeft en zich ontwikkelt tot een volwaardige prof die heel ver kan komen.
 

Abubakari

Well-known member
Ik zei dat ik dacht dat hij vanwege Schmidt vertrokken was, dat klopt toch wel zo'n beetje.

Ik heb gezegd dat ik niet zo overtuigd was van Ihattaren, dat ie nog betrekkelijk weinig had laten zien en dat ik die hossannah in de media wat overdreven vond. Daarnaast kwam ik wel erg vaak verhalen tegen over zijn (wat rare) gedrag. Maar ik hoop voor hem dat ie mijn ongelijk dubbel en dwars gaat bewijzen.
 

gevegt

Well-known member
Ik zei dat ik dacht dat hij vanwege Schmidt vertrokken was, dat klopt toch wel zo'n beetje.

Ik heb gezegd dat ik niet zo overtuigd was van Ihattaren, dat ie nog betrekkelijk weinig had laten zien en dat ik die hossannah in de media wat overdreven vond. Daarnaast kwam ik wel erg vaak verhalen tegen over zijn (wat rare) gedrag. Maar ik hoop voor hem dat ie mijn ongelijk dubbel en dwars gaat bewijzen.
Over zijn gedrag bij PSV is genoeg bekend lijkt mij, net als zijn grote talent.
Met die laatste zin van je ben ik het helemaal mee eens. Hopelijk is hij mentaal nu zo sterk geworden dat hij echt goed wordt.
 

Maasveld

Well-known member
Iemand die op de weg terug is hoort niet thuis in de KKD. Dan organiseert Ajax maar een oefenpotje voor 'm om spelritme op te doen.
Dit is gewoon pure competitievervalsing.
In deze was het niet zo erg, we spelen nergens meer voor.
 

Abubakari

Well-known member
Over zijn gedrag bij PSV is genoeg bekend lijkt mij, net als zijn grote talent.
Met die laatste zin van je ben ik het helemaal mee eens. Hopelijk is hij mentaal nu zo sterk geworden dat hij echt goed wordt.
Maar waaruit bleek dat grote talent dan? Ik vind 6 goals in 56 wedstrijden niet heel bijzonder voor een aanvallende middenvelder bij een Nederlandse topclub. Hier en daar een mooie actie en zondagsschot, rechtvaardigt dat al die hossannah in de media (waar jij je vaak zo aan ergert) dan al? Ik geef toe, ik zie van PSV alleen samenvattingen, maar op basis daarvan kun je ook enthousiastr van een speler worden. Ik vind het tot nog toe vooral een mediahype bij wie die veronderstelde grote kwaliteiten er maar vrij mondjesmaat uit zijn gekomen.
 

gevegt

Well-known member
Maar waaruit bleek dat grote talent dan? Ik vind 6 goals in 56 wedstrijden niet heel bijzonder voor een aanvallende middenvelder bij een Nederlandse topclub. Hier en daar een mooie actie en zondagsschot, rechtvaardigt dat al die hossannah in de media (waar jij je vaak zo aan ergert) dan al? Ik geef toe, ik zie van PSV alleen samenvattingen, maar op basis daarvan kun je ook enthousiastr van een speler worden. Ik vind het tot nog toe vooral een mediahype bij wie die veronderstelde grote kwaliteiten er maar vrij mondjesmaat uit zijn gekomen.
Hij is inderdaad gehypet in de media. Toch liet hij, vooral in de jeugd, zien dat hij heel goed kan voetballen.
Dat hij mentale problemen had en zich als een Maradona gedroeg was toen al een probleem en daar heeft PSV heel veel tijd en hulp in gestoken.
Kortom, als hij zich verder kan ontwikkelen heeft hij alles om een hele goede te worden.
 

Abubakari

Well-known member
Hij is inderdaad gehypet in de media. Toch liet hij, vooral in de jeugd, zien dat hij heel goed kan voetballen.
Dat hij mentale problemen had en zich als een Maradona gedroeg was toen al een probleem en daar heeft PSV heel veel tijd en hulp in gestoken.
Kortom, als hij zich verder kan ontwikkelen heeft hij alles om een hele goede te worden.
Net de samenvatting gezien, het is maar kkd maar dat waren goeie goals en knappe acties. Wel nog een dikke kop, maar dat zal dan wel weer komen door de dikke nek van een Ajacied. Het is voor hem ook wel nu of nooit, anders wordt het straks NEC, Heracles, rechterrijtje Turkije, RKC en uiteindelijk Spakenburg, ondanks al dat talent.
 

gevegt

Well-known member
Net de samenvatting gezien, het is maar kkd maar dat waren goeie goals en knappe acties. Wel nog een dikke kop, maar dat zal dan wel weer komen door de dikke nek van een Ajacied. Het is voor hem ook wel nu of nooit, anders wordt het straks NEC, Heracles, rechterrijtje Turkije, RKC en uiteindelijk Spakenburg, ondanks al dat talent.
Technisch waren het prima doelpunten.
We zijn het dus eens.
 

Joost

Well-known member
In deze was het niet zo erg, we spelen nergens meer voor.
Ja en nee.

Het had vanavond ook prima zo kunnen zijn dat VVV nog om de laatste plek in de nacompetitie zou strijden met De Graafschap, en die spelen over 2 weken op vrijdagavond tegen Jong Ajax dat waarschijnlijk niet versterkt is.

Met mee laten doen van 1 enkele eerste elftal speler is al een vorm van competitievervalsing. Of het duel voor VVV dan wel of niet nog heel erg van belang is doet eigenlijk niet ter zake. Vergeet ook niet de winstpremies die jullie spelers niet krijgen.
 

Maasveld

Well-known member
Ja en nee.

Het had vanavond ook prima zo kunnen zijn dat VVV nog om de laatste plek in de nacompetitie zou strijden met De Graafschap, en die spelen over 2 weken op vrijdagavond tegen Jong Ajax dat waarschijnlijk niet versterkt is.

Met mee laten doen van 1 enkele eerste elftal speler is al een vorm van competitievervalsing. Of het duel voor VVV dan wel of niet nog heel erg van belang is doet eigenlijk niet ter zake. Vergeet ook niet de winstpremies die jullie spelers niet krijgen.
Die verdienen ze momenteel ook niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar waaruit bleek dat grote talent dan? Ik vind 6 goals in 56 wedstrijden niet heel bijzonder voor een aanvallende middenvelder bij een Nederlandse topclub. Hier en daar een mooie actie en zondagsschot, rechtvaardigt dat al die hossannah in de media (waar jij je vaak zo aan ergert) dan al? Ik geef toe, ik zie van PSV alleen samenvattingen, maar op basis daarvan kun je ook enthousiastr van een speler worden. Ik vind het tot nog toe vooral een mediahype bij wie die veronderstelde grote kwaliteiten er maar vrij mondjesmaat uit zijn gekomen.

Dat zijn geen bijzondere statistieken nee. Wellicht veel invalbeurten en wel veel assists? Bij sommige spelers komt het scorende vermogen later. Maar het ultieme toptalent dat moet ik ook nog zien. Voor mij woog de verrotte persoonlijkheid niet op tegen de kwaliteiten om bij Feyenoord te willen zien. Dat was uiteraard anders geweest als wij in de positie van Ajax zaten. Voor Ajax natuurlijk een ideale situatie met Jong Ajax waarin je hem in de schaduw kan optrainen en voldoende financiële middelen voor een gokje met een potentieel hoge upside.
 

Batigoal

Well-known member
Het is voor hem ook wel nu of nooit, anders wordt het straks NEC, Heracles, rechterrijtje Turkije, RKC en uiteindelijk Spakenburg, ondanks al dat talent.
Mocht hij onverhoopt in de KKD komen te voetballen, dan moeten we wel eerst aan Joost vragen of dat mag.
 

Joost

Well-known member
Mocht hij onverhoopt in de KKD komen te voetballen, dan moeten we wel eerst aan Joost vragen of dat mag.
Je hoeft aan mij geen toestemming te vragen hoor. Ihattaren mag volgens de regels ook meedoen. Maar dat doet er niets aan af dat zijn meespelen competitievervalsing is en dat je dat onmogelijk goed zou moeten keuren als liefhebber,
 

Batigoal

Well-known member
Je hoeft aan mij geen toestemming te vragen hoor. Ihattaren mag volgens de regels ook meedoen. Maar dat doet er niets aan af dat zijn meespelen competitievervalsing is en dat je dat onmogelijk goed zou moeten keuren als liefhebber,
Was een beetje flauwe opmerking van mij. Ik snap dat het niet altijd eerlijk aanvoelt, ik zou zelf graag ook wat vastere selecties zien, hoewel je bij Jong Ajax 14 spelers ziet die 20 of meer duels hebben gespeeld, daarnaast nog eens 7 spelers met 10 tot 20 wedstrijden. En van geen van die 21 spelers kun je zeggen dat ze Ajax 1-spelers zijn (Taylor bijvoorbeeld komt pas sinds de laatste paar weken regelmatig in actie voor het eerste). Setford en Van Axel-Dongen hadden zonder hun blessures waarschijnlijk ook veel meer gespeeld dan ze nu hebben gedaan. Giovanni en Jensen zijn halverwege verhuurd, daarvoor zijn Delgado en de laatste tijd dus Ihattaren bijgekomen.

Van de overige spelers zijn Danilo en Kudus zeer belangrijk geweest qua goals/assists en dat is inderdaad vervelend als je tegen ze speelt en de tegenstander een week later niet. Rensch heeft ook 5 potjes van gemiddeld een uur meegedaan. Daramy wordt dan ook vaak genoemd omdat hij veel gekost heeft, maar dat is vooral de fout van Ajax zelf geweest om zoveel te betalen, want voorlopig heeft die jongen in zowel de Eredivisie als de KKD nog niet aangetoond mee te kunnen komen. Maar verder heb je dan vooral nog een rits piepjonge spelers die een paar invalbeurten heeft gehad. Maar tsja, dan heeft Jong Ajax in totaal net wat meer spelers ingezet dan FC Volendam en MVV die ook behoorlijk wat junioren inzetten in een seizoen.

Ik moet eerlijk zeggen dat dacht dat het erger zou zijn qua verdeling minuten dit seizoen. Er is wel degelijk sprake van een vaste kern spelers die altijd spelen en er zijn dus 4 a 5 spelers waarvan je kunt aangeven dat het niet eerlijk is dat ze meedoen. En dat gaat dan in de geval Danilo en Daramy om 9 duels, en bij de rest om 5 of minder wedstrijden.
 
Bovenaan