Huisdieren

Janssen

Well-known member
Ik heb ook een ragdoll maar die laat ik mooi niet naar buiten haha.

Deze lijkt me ook nog niet zo oud trouwens, hooguit een jaar of 1,5? Aan de verscheidenheid aan kittens te zien heeft ze zich door de eerste de beste asbak-straatkat laten nemen.
 

Abubakari

Well-known member
Het schijnen binnenkatten te zijn, maar die van ons gaat regelmatig naar buiten. Blijft wel altijd vrij dichtbij huis, zit ze vaak op het dak van de schuur of op de schutting.
In het begin had mijn vrouw nog wel eens de vrees dat de poes gecatnapt zou worden, maar inmiddels is die angst wel verdwenen. Voordeel van veel kinderen hier in de buurt en dat ze niet ver weg gaat is dat ze vrijwel altijd onder toezicht buiten is.
Ze is inderdaad anderhalf, we baalden dan ook wel dat ze ontsnapt was en zich zwanger had laten maken, maar goed, zoals gezegd, het is hier een komen en gaan van kinderen dus was het wachten op eentje die de deur niet dicht deed, want dat schijnen kinderen vrijwel nooit te doen.
 

Abubakari

Well-known member
Nou ja, het is niet anders, elk nadeel hep se voordeel, het is ook wel weer grappig, vijf van die kleine beestjes.

56fa97dc876ee-DSCF7046.JPG
 

De Wolf

Well-known member
Het risico van een poes buiten laten die niet gesteriliseerd is. Wel een vroege lichting. Meestal begint het zo eind april begin mei met de jonge katten.
 

De Wolf

Well-known member
Hoe geef je een kat een pil

Hoe geef je een kat een pil

1. Neem de kat en wieg haar in je linkerarm - haar kop in de palm van je linkerhand, zoals je ook met een baby kunt doen. Met je wijsvinger en duim druk je zachtjes aan elke kant van de bek van het dier. In je rechterhand hou je het pilletje vast. Druk een beetje harder. Zodra de kat haar bek opendoet, stop je er het pilletje in. Wacht tot het die het pilletje heeft doorgeslikt.

2. Raap het pilletje op en haal de kat vanachter de sofa. Herhaal de handeling uit punt 1.

3. Haal de kat uit de slaapkamer en gooi het doorweekte pilletje weg.

4. Neem een nieuw pilletje, leg de kat opnieuw in je linkerarm. Hou deze keer met je linkerhand haar achterste poten stevig vast. Wrik met je rechterhand haar bek open en duw met je rechterwijsvinger het pilletje tot in haar keel. Knijp haar bek dicht tot ze het pilletje heeft doorgeslikt.

5. Haal het pilletje uit de vissenkom. Haal de kat van de kleerkast. Roep je partner uit de tuin.

6. Kniel op de grond en klem de kat tussen je knieën. Hou daarbij zowel de voor- als achterpoten stevig vast. Let niet op het gegrom, dat doen katten altijd in dergelijke situaties. Vraag aan je partner om de kop van het dier stevig vast te houden, met een houten liniaal haar bek open te wrikken, het pilletje in haar bek te gooien en het met de liniaal zachtjes tot in haar keel te duwen.

7. Haal de kat uit de gordijnen, en neem een nieuw pilletje. Vergeet niet dat je vandaag nog de gordijnen moet laten herstellen en een nieuwe liniaal moet kopen. Veeg de brokstukken van de vaas bij elkaar om ze later te lijmen.

8. Wikkel de kat in een grote handdoek. Vraag aan je partner de kat zo vast te houden dat enkel haar kop nog van onder zijn/haar oksel te zien is. Duw het pilletje in een rietje. Duw het rietje tot in de keel van de kat. Blaas vervolgens krachtig op het rietje.

9. Lees aandachtig de bijsluiter om te zien of de pil niet schadelijk is voor mensen. Drink een biertje om de vieze smaak weg te krijgen. Roep een dokter om uw partners arm te verbinden. Haal met koud water en zeep het bloed uit het tapijt.

10. Haal de kat uit het bed van de buren. Neem een nieuw pilletje. Trek een nieuw blikje bier open. Zet de kat in de keukenkast. Doe de deur van de kast zo dicht dat alleen de kop van de kat nog naar buiten steekt. Wrik haar bek open met een dessertlepel. Schiet de pil in haar bek met een elastiekje.

11. Haal een schroevendraaier en repareer de deur van de keukenkast. Drink het biertje dat je had klaargezet. Neem een fles whisky. Schenk een flinke scheut in en drink die in één keer op. Leg een koud kompres op je wang en kijk na wanneer je je laatste spuitje tegen tetanus hebt gehad. Ontsmet je wang met een kompres dat je in whisky hebt gedrenkt. Neem nog een scheut whisky. Gooi je T-shirt weg en neem een schoon exemplaar.

12. Bel de brandweer om de kat uit de boom van de buren te halen. Verontschuldig je bij de buurman die bij het zien van je razende kat met zijn auto zijn tuinhek ramde. Haal het laatste pilletje uit de verpakking.

13. Bind de achterpoten van het verdomde dier met een stukje waslijn vast aan haar voorpoten. Maak het beest vast aan de tafelpoot. Zoek een paar stevige werkhandschoenen. Duw de pil in de bek van de kat en stop er meteen een handvol gehakt achter. Heb geen medelijden. Hou de kat rechtop en giet een liter water in haar bek om het zaakje door te spoelen.

14. Drink het laatste restje whisky op. Vraag aan je partner of hij/zij jou naar het ziekenhuis brengt waar de dokters jouw vingers en onderarm zullen hechten en een stukje pil uit je rechteroog zullen halen. Stop later bij een meubelzaak om een nieuwe tafel te kopen.

15. Bel de dierenbescherming dat ze de kat mogen komen halen en bel de dierenwinkel met de vraag of ze hamsters verkopen
 

Wigboldus

Well-known member
Mooie beestjes hoor. Helaas worden ze groot;) Mooi gevarieerd ook, wel lastig om de dader te vinden;)
 

Fenerium

Member
Fout gedrag afleveren door te belonen met eten is het slechtste wat je kunt doen, bij ieder dier. Eten is alles voor een dier, dus als jij hem ergens eten voor geeft dan denkt hij dat 'ie iets goed gedaan heeft.
Een tik op de neus werkt veel beter, dan hebben ze gauw door dat ze zoiets niet nog eens moeten doen.

Ik ben geen voorstander van de corrigerende tik, je kan ook gewoon je stem verheffen en doen alsof je een tik gaat uitdelen door je hand omhoog te gooien, het zijn bepaalde klanken waar een dier op reageert.
 

Fenerium

Member
Ik heb jaren terug een vogelspin gehad. Zo'n beestje heeft gigantisch veel verzorging nodig. Wat ik wel hinderlijk vond was het feit dat ik om de zoveel tijd mijn armen, rug en schouders moest laten harsen zodat ze er probleemloos overheen kon lopen, maar als je echt van zo'n beestje houd dan heb je het er wel voor over. Het is geen hond of een kat natuurlijk maar een vogelspin heeft net zoveel liefde en aandacht nodig als elk ander dier.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ook al bereikt ze een respectabele leeftijd van 15 jaar. Heeft ze een fantastisch leven gehad. Heeft ze de afgelopen dagen uitgebreid afscheid van je genomen. Is ze zonder pijn op haar favoriete plekje in de zon gestorven. Blijft het toch behoorlijk fucked up om het lieve beest te moeten begraven. Godverdomme.
 

Batigoal

Well-known member
Ook al bereikt ze een respectabele leeftijd van 15 jaar. Heeft ze een fantastisch leven gehad. Heeft ze de afgelopen dagen uitgebreid afscheid van je genomen. Is ze zonder pijn op haar favoriete plekje in de zon gestorven. Blijft het toch behoorlijk fucked up om het lieve beest te moeten begraven. Godverdomme.

Een huisdier is gewoon onderdeel van het gezin, dus rouwen erom als het dier komt te overlijden vind ik niet gek. Sterkte man!
 

Mario

Well-known member
Ik verbaas mij altijd weer hoeveel ik mij kan hechten aan een huisdier. Voorheen had ik altijd vogeltjes, waarbij de laatste ook 10(!) jaar oud is geworden. Als ik nu zie hoeveel liefde er is tussen onze poes en mijn dochter ... die twee volgen elkaar overal door het huis.

Sterkte ermee Jamel !
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dank, heren. Ik had echt niet gedacht dat het me zoveel zou doen. Dat gekke beest heeft onbewust toch veel voor me betekend, blijkbaar.
 

Janssen

Well-known member
Dank, heren. Ik had echt niet gedacht dat het me zoveel zou doen. Dat gekke beest heeft onbewust toch veel voor me betekend, blijkbaar.

Ik weet nog dat mijn eerste kat stierf, ik woonde toen nog thuis, beestje werd 16. Voor mij kwam een einde kwam aan mijn ochtend ritueel van elke ochtend de achterdeur open zetten, kat binnenlaten en bakje voer neerzetten. Elke dag, 16 jaar lang sinds mijn 10e. De leegte die je dan ineens tegenkomt als hij niet meer voor de deur staat is niet uit te leggen aan buitenstaanders.

Mijn ouders hebben toen wel weer heel snel een nieuwe gehaald. Je vergeet het diertje niet maar het doet wel deugd als je weer voor een ander kunt zorgen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik weet nog dat mijn eerste kat stierf, ik woonde toen nog thuis, beestje werd 16. Voor mij kwam een einde kwam aan mijn ochtend ritueel van elke ochtend de achterdeur open zetten, kat binnenlaten en bakje voer neerzetten. Elke dag, 16 jaar lang sinds mijn 10e. De leegte die je dan ineens tegenkomt als hij niet meer voor de deur staat is niet uit te leggen aan buitenstaanders.

Mijn ouders hebben toen wel weer heel snel een nieuwe gehaald. Je vergeet het diertje niet maar het doet wel deugd als je weer voor een ander kunt zorgen.

Herkenbaar. Het is heel apart om op de bank te zitten, zonder dat die kat standaard op m'n schoot springt.
 
Bovenaan