Hoofdklasse B 2016-2017 (zondag)

Ceephax

New member
Ik hoorde laatst wel dat Gestel moest vrezen voor het voortbestaan wegens flinke schulden. Wellicht zijn er wat jongens opgestapt na het uitblijven van betalingen? Dat zie/hoor je wel vaker.
 

Unregistere

Well-known member
Heel bizar ja...

Chevremont - Gestel 12-0, goed voor het doelsaldo van de Limburgers ook!

RKAVV deed eveneens goede zaken door te winnen bij concurrent EHC (3-5). Groene Ster verloor wel, bij DHC (3-2). Halsteren was in de derby ruim te sterk voor DOSKO: 5-0. De derby in Oss werd gewonnen door OSS '20: 2-1 tegen DESO.

IFC peurde er een puntje uit bij Nuenen (1-1) en is er nog lang niet.

Quick - Vlissingen eindigde in 1-0 en kampioen Blauw Geel speelde gelijk bij Gemert: 1-1.

Stand onderin:

9. IFC 28-35
10. Gestel 28-34
11. DESO 28-33
12. RKAVV 28-32
13. Groene Ster 28-31
14. Chevremont 28-30
15. EHC 28-29
16. DOSKO 28-24

DOSKO bijna weg, verder nog spannend zat. Volgende week Groene Ster - IFC, als ze die verliezen wordt de laatste pot thuis tegen Blauw Geel nog heel belangrijk...
 

Joost

Well-known member
Gestel had maar vijf vaste basisspelers beschikbaar. Hun tweede speelt reserve hoofdklasse maar staat onderaan en speelde om twaalf uur. De jeugd bij Gestel speelt niet bijster hoog.

Na een kwartier was het al 5-0!
 

Fregge

Well-known member
Oh man. Wat een saaie wedstrijd. Maar was wel verwacht. Misschien verwachtte ik ook te veel, nadat ik dinsdagavond bij Cruijffiaans voetbal zat in het OS.
 

Unregistere

Well-known member
Het blijft spannend onderin in deze afdeling:

DOSKO - OSS '20 4-2
Groene Ster - IFC 4-0 (ai ai ai)
Chevremont - Gemert 2-1
RKAVV - Quick 1-4
DESO - EHC 0-2
Gestel - DHC 1-7

Stand:

9. IFC 35
10. Groene Ster 34
11. Gestel 34
12. Chevremont 33
13. DESO 33
14. RKAVV 32
15. EHC 32
16. DOSKO 27

DOSKO is gedegradeerd, maar verder... Ook onze buren zijn er nog niet definitief. Volgende week:

Quick - Groene Ster
DHC - DOSKO
IFC - Blauw Geel '38
Gemert - Gestel
Halsteren - Chevremont
Nuenen - RKAVV

IFC doet er goed aan te winnen of een puntje te pakken, al lijkt het een voordeel dat Gestel wel definitief uitgespeeld lijkt, getuige de nieuwe dikke nederlaag. Maar toch, maar toch...
 

Joost

Well-known member
Het is maar 1 letter verschil maar EHC speelt tegen DOSKO, niet DHC. DHC speelt tegen DESO.

Het lijkt dus zomaar te kunnen dat alle Limburgse clubs zich direct handhaven. Groene Ster mist volgende week 3 basisspelers die door een gele kaart geschorst zijn. De overwinning op IFC was niet zo makkelijk als 4-0 doet lijken aldus de trainer.
 

Unregistere

Well-known member
Het is maar 1 letter verschil maar EHC speelt tegen DOSKO, niet DHC. DHC speelt tegen DESO.

Het lijkt dus zomaar te kunnen dat alle Limburgse clubs zich direct handhaven. Groene Ster mist volgende week 3 basisspelers die door een gele kaart geschorst zijn. De overwinning op IFC was niet zo makkelijk als 4-0 doet lijken aldus de trainer.

Zal het vanavond eens vragen. Of morgen, want in principe trainen we vanavond niet. Volgens een kort stukje in onze krant stortte IFC na rust enigszins in en maakte Groene Ster daar knap gebruik van. Veel invallers ook aan Ambachtse zijde. Maar goed, als IFC zich handhaaft, doen ze het in feite prima.
 

Unregistere

Well-known member
Zondag in ieder geval voor de krant naar IFC - Blauw Geel '38, omdat de Ambachters toch niet helemaal veilig zijn. Interessant genoeg om te bezetten dus.

Kom je ook nog kijken, Fregge?
 

Fregge

Well-known member
Ik twijfel nog. Of ik ga in de kroeg de ontknoping van de Eredivisie kijken, of ik ga mee naar IFC.
 

Fregge

Well-known member
Unregistere is nog aan het bijkomen aan een helftje voetbal kijken met mij. (Leuk clubje dat IFC. Kan me alleen niet vinden in de muziekkeuze na de wedstrijd) Daarom denk ik de uitslagen wat later van hem. Komen ze:

Quick - Groene Ster 0-1
Halsteren - Chevremont 2-0
EHC - Dosko 2-0
Gemert - Gestel 9-1
OSS - Vlissingen 0-0
Nuenen - RKAVV 0-2
DHC - Deso 3-3
IFC - Blauw Geel 1-3

Dat betekent dat Chevremont degradeert samen met Dosko. Deso en Gestel spelen nacompetitie om degradatie te ontkomen. Quick, OSS en Vlissingen gaan uitvogelen wie mag promoveren.
 

Unregistere

Well-known member
Haha, nou, het was meer vanwege het feit dat ik nogal een lange nababbel had met voorzitter, trainer, aanvoerder en nog een speler en daarna mijn verhaal nog moest uitwerken. En toen begon Studio Sport al. ;)

IFC probeerde het wel tegen Blauw Geel, maar de bezoekers waren de betere ploeg. IFC kwam nog op voorsprong dankzij Akin Arslan. Het antwoord volgde nog voor rust en in de tweede helft trok Blauw Geel de wedstrijd terecht naar zich toe. Voor IFC waren de tussenstanden op de andere velden toen belangrijker. Het - niet heel realistische - doemscenario waarin diverse teams de Ambachters zouden passeren bleef uit. Tiende plek uiteindelijk. Eind goed, al goed dus.

Nog een jaar hoofdklasse voor IFC, dat volgend seizoen met een nieuwe trainer en een vernieuwde selectie aan de slag gaat. Ben erg benieuwd, want ze worden er in mijn ogen niet sterker op. Er moet ook nog een keeper bij, want ze hebben er nu maar ??n voor volgend seizoen.

Verder leuk om kennis te maken met Fregge en samen de tweede helft te bekijken!
 
Bovenaan