Het weer

erka

Well-known member
Die totaliteit is trouwens wat het donker maakt. 100% bedekking maakt het donker. Heb je 99% bedekking, dan is het hoogstens een klein beetje minder licht.
Ik vertelde mijn enthousiasme trouwens vandaag op het werk. Zegt er een collega: maar het wordt toch elke nacht donker....
 

JMD

Well-known member
We leven echt op het verkeerde moment qua zonsverduisteringen in Europa. Vanaf ongeveer 2130 zijn er best veel hier in de regio...
 

JMD

Well-known member
In maart 2025 hebben we trouwens in NL wel een totale maansverduistering, en in september 2025 dan nog 1...
 

erka

Well-known member
Ja, wat inmiddels weer wordt ontkend.

Mexico City haalde maandag zijn hoogste temperatuur ooit gemeten. Dat is trouwens maar 34,2 graden, want het ligt op grote hoogte en in de tropen.
 

zwammy

Well-known member
Voordat we allemaal in paniek raakten over de opwarming van de aarde en het einde der tijden hadden we nog een mooi spreekwoord over April.


Nog even doorbijten mensen, het word vanzelf weer warm. Groeten uit Alanya, hier heeft het niet gevroren vanacht 🥳
 

erka

Well-known member
Flink pak sneeuw in de Alpen en in het middelgebergte in oa. Duitsland en Tsjechië. Alle pistes open en op veel plaatsen nu pas de meeste sneeuw van deze hele winter.
 

Mario

Well-known member
Flink pak sneeuw in de Alpen en in het middelgebergte in oa. Duitsland en Tsjechië. Alle pistes open en op veel plaatsen nu pas de meeste sneeuw van deze hele winter.
Deze winter? Ik dacht dat het al voorjaar was, wat een k*t weer zeg ...

Gelukkig gaan we vanaf zaterdag naar warmere regionen :cool:
 

JMD

Well-known member
DIe posts (ook bv op Twitter) zijn idd vrij zielig. Maar zijn natuurlijk ook een reactie op als het een keer een dag recordwarm is dat dat dan direct de media haalt en ook aan klimaatverandering wordt gerelateerd. Terwijl klimaat altijd over een langere periode gaat. Je kan veel beter als media nieuws brengen omtrent klimaatverandering als het ook écht klimaatverandering is. Bv dat het nu al 14 maanden ofzo steeds recordwarm is op aarde.
 
Bovenaan