Het grote kalkoen en oliebollen topic

Mario

Well-known member
Sinterklaas zit weer op zijn kont in het zonnige Spanje, en zijn Coca Cola collega reist weer af vanuit het koude noorden. De laatste weken van het jaar zijn weer aangebroken ... led verlichte straten, foute kerstliedjes, Ikea kerstbomen, Serious Request, te vroeg afsteken van vuurwerk en uiteraard kalkoen & oliebollen. Maw : Kerst en oud&nieuw 2015.

Plannen, of gewoon in bed blijven liggen de hele dag? Leuk of ergenis?
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Een week weg voor de Kerst met de familie. Veluwe.

Dat wordt eten, eten, eten, eten en nog eens eten.

Met oud & nieuw (nog) geen plannen. Boeit mij ook nooit zoveel eerlijk gezegd.
 

Lennard95

New member
Druk op het werk tot aan de kerst en dan 2 dagen uit eten met familie, en op 2e kerstdag naar tijdmachine op de ndsm werf.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eerste Kerstdag dineren in een restaurant met mijn ouders. Tweede Kerstdag met heel veel familie dineren bij mijn ouders thuis. Mijn vegetarische oom en nichtje gaan samen koken, dus de grote vrees is dat vlees gaat ontbreken. Verder ben ik nooit zo onder de indruk geweest van de kookkunsten van mijn oom. Gelukkig is het bij mijn ouders, dus er is wel gewoon drank. Oud & Nieuw nog geen idee.
 

Lennard95

New member
2509c8ce3596ed1b0d8b9c92687ac986.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
Haha, ik schuif zo aan bij de kindertafel met knakworstjes.
 

Mario

Well-known member
Gewoon weer werken dit jaar. Ik heb 2 extra lange weekenden rond kerst en oud&nieuw. Wij blijven thuis, mijn vader komt naar ons toe met de kerst. Het oud en nieuw weekend staat vooral in het teken van de verjaardag van mijn dochter. Het is allemaal wel leuk, maar persoonlijk kijk ik meer uit naar de wintersport vakantie in februari ...
 

Maasveld

Well-known member
2 dagen eten, 2de Kerstdag 's avonds de stad in, 3de Kerstdag toeptoernooi in de Irish Pub. Naar dat laatste kijk ik uiteraard het meeste uit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Worden er heuse roeptoernooien georganiseerd? Ook nog eens onder het genot van een pint Guinness. Niet verkeerd. Hier in Amsterdam is er derde kerstdag een bierfestival. Misschien dat ik daar nog even heen ga.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het zou mij verbazen. Ik heb best wat restaurants met kerstmenu's gezien, maar de kalkoen ontbreekt. Lijkt me echt meer een Amerikaanse traditie om kalkoen met kerst te eten.
 

Maasveld

Well-known member
Worden er heuse roeptoernooien georganiseerd? Ook nog eens onder het genot van een pint Guinness. Niet verkeerd. Hier in Amsterdam is er derde kerstdag een bierfestival. Misschien dat ik daar nog even heen ga.
Jazeker. In de Pub 2 keer per jaar. Met een beetje fatsoenlijke kaarten betekent dat overigens geregeld heel goedkoop zuipen.

Aankomende zondag heb ik er in een andere kroeg ook nog eentje.
Zijn er daadwerkelijk mensen hier die kalkoen eten met de kerst ?
Dat vraag ik me ook af. Hier is het altijd 1 dag gourmetten en 1 dag Flappie.
 

erka

Well-known member
Nog twee dagen werken en dan heeft deze jongen voor het eerst in de geschiedenis 3 weken kerstvakantie ipv 1 of 2.
 

erka

Well-known member
Het zou mij verbazen. Ik heb best wat restaurants met kerstmenu's gezien, maar de kalkoen ontbreekt. Lijkt me echt meer een Amerikaanse traditie om kalkoen met kerst te eten.

Volgens mij ook vooral met Thanksgiving.
 

de waan

Well-known member
Ik ben al blij met vijf dagen vrij op rij dit jaar. Inclusief weekend. En door het verschuiven van een roostervrije dag.
 

De Groene Scout

Well-known member
Vanwege te weinig werk wordt verzocht een hele lange vakantie te nemen.
Ligt minimaal 2 hele weken stop met het verzoek om volgende week donderdag en vrijdag ook maar vast thuis te blijven.
 

SanMark.

Well-known member
16 december is mijn laatste werkdag. De eerste maandag in het nieuwejaar moet ik dan weer beginnen.
 
Bovenaan