Het grote Bier topic

zwammy

Well-known member
Vriend van mij is onderweg naar Duitsland. Neemt voor mij een kratje Becks mee. 13.66 voor 24 halve liters zag ik :D verder een krat Jever want ik las hier dat ik die moest proberen, dat gaan we dan maar eens doen. Gisteren de laatste Vedett opgedronken dus het word ook wel tijd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is erg goedkoop. Mooie deal. Drink zelf eigenlijk nooit pils thuis, maar als je er van houdt is het een mooie deal.
 

Atreides

Well-known member
These Belgian monks are bringing back a fabled 12th-century beer recipe

Belgian monks are bringing back a fabled medieval beer after rediscovering the original recipe in the archives at Grimbergen Abbey, a monastery founded in central Belgium in 1128.
gb1.jpg

Father Karel Stautemas, subprior at Grimbergen Abbey, who is studying to be a brewer to join the microbrewery team with Father Ton Smits. Image by Grimbergen Abbey

The book of recipes – which had been in possession of the monks at Grimbergen Abbey – had once belonged to the Norbertine monastery, which was burned down and ransacked during the French Revolution in 1798 (the area was under French rule at the time). Just before the monastery burned down, however, quick-thinking abbey clerics managed to ferry the manuscripts to safety. Now some 220 years later, the monks at Grimbergen Abbey have announced they’re brewing again after discovering the texts in their archives.
Grimbergen will build a new microbrewery inside the walls of Grimbergen Abbey.
rsz_gb2.jpg
Image by Grimbergen Abbey

The Grimbergen name is probably familiar to international beer-lovers since Danish giant Carlsberg has a licensing deal to produce a beer known as Grimbergen outside of Belgium. But now the monks of the abbey want to brew the original beer themselves, combining medieval traditions detailed in the texts the Norbertine monks had used up until 1798, alongside modern techniques to craft limited edition batches.
Grimbergen-4.jpg

Father Karel Stautemas. Image by Grimbergen Abbey

The original recipes had been written in Latin and Old Dutch that were difficult to decipher but with the help of volunteers, the monks have been able to translate the texts. “We’ve spent hours leafing through the books and have discovered ingredient lists for beers brewed in previous centuries, the hops used, the types of barrels and bottles, and even a list of the actual beers produced centuries ago,” Karel Stautemas, the abbey’s subprior, said in a statement.
gb3.jpg

Father Karel Stautemas, subprior at Grimbergen Abbey is studying to be a brewer to join the microbrewery team Image by Grimbergen Abbey

After plans to build a new Carlsberg-funded brewery were approved on Monday, the monks hope to produce their first batch of 10.8% ales by late 2020, with locally-produced crops, including hops planted in the abbey’s garden. The new brewery will sit inside the abbey’s walls, and it will include a bar and restaurant for visitors.
https://www.lonelyplanet.com/news/2019/05/27/grimbergen-monks-resurrect-medieval-beer-recipe/?utm_campaign=Travel%20News%20Daily&utm_source=sfmc&utm_medium=email&stuid=8fc949fe4df4e33529c756aa8868ebfc&utm_content=105727&utm_term=

Geinig. Ga ik zeker proberen als ze er een redelijk prijsje voor vragen.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Geinig. Ga ik zeker proberen als ze er een redelijk prijsje voor vragen.

Klinkt zeker interessant. Af en toe zijn biertjes toch vrij aan de prijs. Mijn ouders had ik bij La Trappe zo?n speciale Quadrupel Badge mee laten nemen. Erg mooi verpakt hoor, maar 12,50? voor 37,5cl is best aan de prijs. Daar kun je ook een paar Pohjala?s voor kopen.
 

zwammy

Well-known member
In Gent de Schuppenboer ontdekt. Wel een aanrader voor de speciaalbier mannen. Is van de rij klaverentien, ruitenmadam en hartenheer.
 

zwammy

Well-known member
HertenHeer, amberkleurig bier van 6,5%
KlevereTien, donker winterbier van 10%
SchuppenBoer, tripel van 8,5%
SchuppenAas, amberkleurig bier van 6,5%
KoekeDam, saison van 6,5%


Dat is de rit van de kaarten. Die schuppenboer is echt hemels.
 

Max

Administrator
Forumleiding
HertenHeer, amberkleurig bier van 6,5%
KlevereTien, donker winterbier van 10%
SchuppenBoer, tripel van 8,5%
SchuppenAas, amberkleurig bier van 6,5%
KoekeDam, saison van 6,5%


Dat is de rit van de kaarten. Die schuppenboer is echt hemels.

Die is wel goed ja. De Grand Cru versie is nog mooier. Verder vond ik Kleveretien, Dead Man?s Hand (Barrel Aged) en Two Faced Jack (Green Label) beter. Ik zie dat ze totaal 76 bieren op Untappd hebben staan. Best nog wat interessante bieren.
 

zwammy

Well-known member
Oh, dan ga ik die ook maar eens proberen van die brouwerij. Ligt hier ook nog echt in de buurt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb net ?12,45 voor ??n biertje neergelegd bij de bierwinkel. Wel een zeer exclusieve van 17,5%, maar dit is toch wel weer een barri?re doorbroken. Daar moet ik dus even rustig een paar uurtjes voor gaan zitten. Voor de liefhebber betreft het de As Good As It Gets. Een collab van de Estse brouwer P?hjala en de Belgische brouwer Struise. https://untappd.com/b/pohjala-as-good-as-it-gets/3191084

Ik krijg net een berichtje door van mijn vaste bierwinkel waar ik had gevraagd hem apart te zetten dat ze hem niet konden krijgen, want je moet ambassadeur zijn om hem te kunnen bestellen. Maar twintig doosjes richting Nederland. Dat exclusieve klopt dus wel.
 

zwammy

Well-known member
Lag er nog 1 op voorraad dan dat je hem binnen hebt? Klinkt iig wel het geld waard reactielezend.
 
Bovenaan